Beantwoord

Samsung A40; krijg regelmatig de melding "Geen Sim-kaart geplaatst"

  • 7 April 2020
  • 11 reacties
  • 18718 keer bekeken

Ik krijg meerdere kerenop de dag de melding “Geen SIM-kaart geplaatst”, dan blijkt er ook dat ik telefonisch bereikbaar ben. Dit is erg vervelend omdat ik voor mijn werk juist afhankelijk ben van de telefoon.

Hiervoor heb ik ook al contact gehad met Samsung. Door meerdere acties uit te hebben gevoerd, leek het dat het vrijdagmiddag te zijn opgelost. Echter maandagochtend om 07.00 uur weer last ervan.

Het toestel heb ik pas op 12 februari 2020 gekocht bij de KPN winkel in Nijmegen.

-Heb al een nieuwe sim-kaart geplaatst

-iov Samsung heb ik ook een “Soft reset” uitgevoerd

Dit heeft tot nu toe nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 April 2020, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Adrie_1 Een flink vervelend probleem, helemaal nu. Ik kan uiteraard moeilijk op afstand bepalen wat er precies mis is, maar soms kan het iets heel kleins zijn. Je geeft aan dat je de simkaart hebt vervangen, maar dat het probleem blijft. Ook een reset helpt niet. Zou je eens willen proberen om de opening waar de simkaart ingaat eens goed uit te blazen. Soms is het zo simpel als een stofje dat dwarszit. Als dat niet helpt kan ik eigenlijk niet anders dan je aanraden om het toestel ter reparatie aan te laten bieden. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb dezelfde Samsung gekocht , ook begin van dit jaar ongeveer.  Het lijkt mij dat er garantie op het toestel is en de winkel daar iets aan moet doen.  Ben je terug gegaan naar de winkel en wat zeggen die hiervan?   Zij moeten contact opnemen met Samsung en niet jij dat is de volgorde.   Een nieuw apparaat moet het goed doen … klaar… 

Reputatie 7
Badge +16

Kleine toevoeging. Gezien je het toestel bij KPN hebt gekocht (En KPN prima te vertrouwen is) heb je de volgende garantie keuzes

  • Fabrieksgarantie
  • Garantie via KPN

Ik zou zelf in dit geval via de garantie via KPN je toestel opsturen als de tip van @Bart_ niet helpt, de situatie klinkt wat mij betreft niet goed. 

De Kpn-winkel is ivm de coronavirus gesloten. Het dichts bij zijnde vestiging die open is zit op circa 30 km weg.

Reputatie 7
Badge +16

Mogelijk is de Samsung-route dan makkelijker :)

 

Je kan hem hier aanmelden:

https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/

Reputatie 7
Badge +20

@Adrie_1 Uiteraard kun je je telefoon ook opsturen! Dan hoef je niet naar een winkel. Het defect is er dus nog steeds?

ik heb precies hetzelfde probleem en zo te lezen zijn we niet enigen!

toestel is gewoon niet goed!

tot nu toe altijd heel tevreden met samsung maar deze tel is gewoon niet oke

Ik krijg meerdere kerenop de dag de melding “Geen SIM-kaart geplaatst”, dan blijkt er ook dat ik telefonisch bereikbaar ben. Dit is erg vervelend omdat ik voor mijn werk juist afhankelijk ben van de telefoon.

Hiervoor heb ik ook al contact gehad met Samsung. Door meerdere acties uit te hebben gevoerd, leek het dat het vrijdagmiddag te zijn opgelost. Echter maandagochtend om 07.00 uur weer last ervan.

Het toestel heb ik pas op 12 februari 2020 gekocht bij de KPN winkel in Nijmegen.

-Heb al een nieuwe sim-kaart geplaatst

-iov Samsung heb ik ook een “Soft reset” uitgevoerd

Dit heeft tot nu toe nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

 

hallo, ik had precies hetzelfde probleem, heb het opgelost door een"dubbeldik stukje papier” karton- achtig, mee onder de simkaarthouder in de telefoon te schuiven.

Zodat  de simkaart steviger tegen de kontakten wordt gedrukt nu vindt er GEEN onderbreking meer plaats van kontakten simkaart/telefoon!!!

nog geen enkele keer weer onderbroken !!!

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het delen van deze tip @He.nderikus :blush:

Ik had hetzelfde probleem, maar heb een oplossing gevonden. Ik heb de micro simkaart geplaatst in het vakje dat bestemd is voor simkaart 2 (ipv het vakje bestemd voor simkaart 1). Blijkbaar maakt de simkaart nu wel contact. En heb sindsdien geen melding meer gehad. Geen reparatie nodig dus.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat heb je slim bedacht @Primavera :blush: Dank voor het delen!