Vraag

Samsung flip cover vergrendelt niet meer

• 20 februari 2017
  • 22 reacties
  • 18178 keer bekeken

Ik heb sinds een week een Samsung Galaxy S6 Edge en heb daar een Samsung Flip cover bij gekocht. De eerste paar dagen vergrendelde de telefoon automatisch als ik het hoesje sloot. Ook werd het scherm weer licht als ik de cover opende. Maar sinds deze ochtend doet ie dat opeens niet meer. Ik heb niets aan de instellingen verandert naar mijn weten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de flip cover doet wat ie moet doen?

22 reacties

Je verhaal doet me denken richting de proximity sensor van je telefoon. Je begrijpt wel dat ik geen glazen bol heb. :D Het kan zijn dat de telefoon en de flip cover niet meer zoals oorspronkelijk zitten. Of de proximity sensor werkt niet meer optimaal. Persoonlijk, al heb ik geen waarzeggers bol, ben ik geneigd naar het 1e.

Wanneer je ff naar een telefoonspeciaalzaak gaat dan kunnen die er over oordelen.
Reputatie 7
Badge +30
Werkt dit met de proximity sensor? Want ik dacht dat het met de magneetsensor werkte
De proximity sensor beschermt bij bellen dat per ongeluk toetsen gedrukt kunnen worden. Dus houdt je de telefoon dicht bij je oor is het scherm zwart. Vandaar dat het mijn 1e gedachte was dat er in die richting gezocht moest worden, sensor wordt bedekt, scherm wordt donker. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum, Fred! Wat lastig dat je hoesje niet meer werkt zoals zou moeten. Of het aan de proximity sensor ligt, zoals @Dreekuh-53 zegt, dat kan ik op afstand niet bepalen. Ook ik heb helaas geen glazen bol 😉. Kijk in eerste instantie even of het hoesje nog goed zit. Als dat het geval is, dan kun je het beste met de bon naar de winkel waar je het hoesje vandaan hebt. Dan kun je daar kijken of een nieuw hoesje helpt. Heb je zo eerst voldoende informatie? En laat je weten waar het precies aan lag?
Reputatie 7
Badge +30
De proximity sensor beschermt bij bellen dat per ongeluk toetsen gedrukt kunnen worden. Dus houdt je de telefoon dicht bij je oor is het scherm zwart. Vandaar dat het mijn 1e gedachte was dat er in die richting gezocht moest worden, sensor wordt bedekt, scherm wordt donker. :)Klopt, maar bij Apple-apparaten gebeurt het vergrendelen met een magneetsensor en veel Android toestellen (waaronder Samsung toestellen) hebben ook een magneetsensor ingebouwd
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Fred, heb je zo voldoende informatie? Als je nog vragen hebt, stel ze vooral 🙂.
Ik heb hetzelfde probleem sinds vanmorgen na de Android update op 4 april. De flip cover Samsung S6 werkte daarvoor prima! Wie weet hoe ik het kan oplossen?
Bij mij vanmorgen het zelfde probleem na de systeemupdate afgelopen nacht..
Bij mij precies hetzelfde na systeemupdate van afgelopen nacht..
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Allen. Vanuit KPN kan ik hier weinig zinnigs over zeggen. Zoalls jullie zelf al aangeven lijkt het direct verband te houden met de update. Hopelijk is er een ander forumlid die hier iets over kan vertellen. Ik zou ook sowieso het samsung forum danwel de klantensercvice van Samsung benaderen 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Maar Erwin, jullie zijn wel het aanspreekpunt aangezien deze mensen hun telefoon via KPN hebben gekocht (op afbetaling). Zij hebben in principe niets met Samsung van doen.

Kan het zijn dat er onder instellingen - accessoires iets staat over de cover?
Zelfde probleem na update van vanochtend!
klopt hier hetzelfde probleem op de S6 na de update van vannacht, is opgelost nadat ik de telefoon 10 minuten heb uitgezet en daarna weer aan...
Hey allen,
Sinds nadat inderdaad zoveel men zegt na systeem update doet ook mijn hoesje het niet meer met de telefoon samen werken, wat ik hier voor heen heerlijk vondt aan dit hoesje. Ik ga morgen samsung eens contacteren omtrent dit geval. Groetjes Serge
Misschien niet ideaal, maar hij doet t wel sinds ik smart screen gedownload heb
Reputatie 3
Badge +3
Er is op dit moment een oplossing. Het klinkt bizar: maar de optie fabrieksinstellingen herstellen verhelpt dit probleem. Heeft bij mij en vele anderen al geholpen. Was een advies op een samsung-forum. Zie daar veel positieve reacties op.
Anders moet er wellicht gewacht worden op een volgende update?
Denk wel aan het back-uppen van je gegevens als je terug gaat naar de fabrieksinstellingen!!
Lotgenoten. Probeer dit eens. Komt van het Galaxy forum. Bij mij werkt het hoesje weer.
Ga in Instellingen naar Verbindingen en schakel de optie NFC en betaling in. Schakel je toestel uit. Neem het toestel uit de flip cover.Zet het toestel weer aan Doe het toestel weer in de flip cover.Zet NFC en betaling weer uit. In het menu Geavanceerde functies staat nu de optie Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer 
aanzetten. Bij mij functioneert hij nu weer zoals het hoort.
Lees mijn bericht hier onder
Bij mij functioneert het weer zoals het hoort.
Hallo HKruidhof,

Klopt helemaal!
De mijne doet het nu ook weer naar behoren.
Dankzij Uw tip, heel erg bedankt.
Het is een rare instelling maar dankzij Samsung hulp is het volgens de bovenste instelling ool gelukt..
klopt hier hetzelfde probleem op de S6 na de update van vannacht, is opgelost nadat ik de telefoon 10 minuten heb uitgezet en daarna weer aan...inderdaad 10 min uitgezet en hij doet het weer raar maar waar. Bedankt
De oplossing is:
• Ga in Instellingen naar Verbindingen en schakel de optie NFC en betaling in.
• Schakel je toestel uit
• Neem het toestel uit de flip cover
• Zet het toestel weer aan
• Doe het toestel weer in de flip cover
• Zet NFC en betaling weer uit
• In het menu Geavanceerde functies staat nu de optie Accessoires weer bovenaan, daar kun automatisch ontgrendelen weer aanzetten

Reageer