Samsung G. SIII vergeet aanmelding gratis hotspot

Hallo,

Op mijn werk zijn laatst hotspots van KPN geïnstalleerd.
Dit werkt(e) geweldig!
Bij aankomst op het werk was het een simpele kwestie van aanmelden via de browser van de telefoon (akkoord met de voorwaarden en inloggen) en dan kon ik de gehele dag gebruik maken van wifi via de hotspot.
Echter afgelopen week heeft mijn phone een update gehad, en sindsdien heb ik het probleem dat na de eerste aanmelding die dag de telefoon de aanmelding 'vergeet' na verloop van tijd en moet ik dus steeds opnieuw aanmelden....

erg irritant dus...
Het meest vervelende in dit geval is dat de wifi verbinding tussen de telefoon en de hotspot in orde lijkt, en dat de telefoon daardoor niet automatisch schakelt naar 3G.
De wifi verbinding is er dus wel maar het akkoord met de voorwaarden moet dus steeds gegeven worden....

Enkel 3G ingeschakeld laten zou het probleem wel oplossen, maar in ons oude pand met vele dikke muren en een rieten dak zorgt er voor dat het 3G bereik 'binnenshuis' ook maar minimaal werkt... is dus eigenlijk geen optie....

Ik begrijp/verwacht dat het probleem dus door de nieuwe FW update van de telefoon is ontstaan, maar ik hoop met dit topic mensen te bereiken die ook dit probleem hebben en wellicht een oplossing hebben gevonden in de tussentijd....
Misschien is om accu te sparen de Wifi radio van de SIII wel wat teruggeschroefd.
En anders wordt het wachten tot een volgende FW update waarbij het mss wel weer als vanouds werkt...

nouja, heb je aanvulling? alles is welkom!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8
gebruik je de kpn app en heb je autologin aanstaan ?

http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/Mobiel-Internet/hotspotsapp.htm

Hoi, dank voor je antwoord,
Ik heb de app en de autologin staat aan, maar de aanmelding verloopt via de browser van de telefoon.
Ik heb al een andere browser geïnstalleerd, eens kijken of het daar wel goed mee gaat.

Ik ben even heel benieuwd naar de status... Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!

Hoor graag van je

Excuus voor het verlate antwoord.

Nog geen verbetering helaas... ik hoop dat de update naar JB dit verhelpt straks.

Thanks!

Heb de helpdesk van Samsung ook gesproken en zij weten ook niet waar het aan ligt... irritant!

Mocht je een oplossing hebben, dan hoor ik het graag

Zeker irritant ja.

Ik houd ook het topic op Tweakers in de gaten, en heb daar ook de vraag al een keer gesteld, maar ook daar geen antwoord of oplossing uit kunnen halen.

Zelf heb ik bij Instellingen>ontwikkelaarsopties>Achtergrondprocessen al de waarde van standaard naar hoogstens 4 geprobeerd, spaarstand uit etc maar niets helpt.
Ik krijg het idee dat in de 4.0.4 update een vrij agressieve taskkiller ingebouwd zit die iets te goed zijn best doet.
M.i. wel echt een telefoon issue, maar ik blijf stilletjes maar even hopen dat iemand met de zelfde telefoon zich dus hier meldt.

Reputatie 7
Badge +8
bij publieke hotspots wordt je automatisch na 10 minuten uitgelogd zodra je langer dan 10 minuten buiten het bereik van een HotSpot bent, 10m geen gebruik maakt van wifi data en zodra je het apparaat uit zet (screenlock). Dit wordt een 'idle time-out' genoemd.

indien login en password correct staan ingesteld in de app zou je weer automatisch ingelogd moeten, hooguit krijg je tijdens het verbinden een melding of een vraag nog te zien krijg, afhankelijk van verbindingsvoorkeuren, maar je zou niets meer hoeven in te vullen op een website.

onder samgung galaxy s3 android 4.04 werkt dat dus niet met de kpn app?

er zijn ook apps van andere ontwikkelaars, zo heb je devicescape databooster die kan je automatisch inloggen

Hi,

Mijn probleem ontstond na de FW update naar 4.0.4 dus... tja...
voorheen werkte het probleemloos en u ineens niet meer.

Ik zal jouw suggestie eens proberen maar heb niet veel hoop op verbetering

Reageer