Beantwoord

Samsung Galaxy J3 problemen

Wij hebben beiden een Samsung Gaxaly J3 (met 8GB geheugen), gekocht in augustus en september 2016. Bij een toestel vallen regelmatig apps en contacten weg. Het blijkt dat Samsung het toestel niet meer ondersteunt. Dat zou de reden voor de problemen zijn.
Na iets meer dan 2 jaar na aankoop is het toestel in feite onbruikbaar. Het toestel is nieuw gekocht bij KPN Oosterhout. Reactie in KPN-winkel: we kunnen er niets aan doen; u zult een nieuwe moeten kopen. Ik vind dat niet kan. KPN kan zich niet achter de fabrikant verschuilen. Een nieuwe smartphone moet langer dan 2 jaar zijn werk kunnen doen. Hoe kunnen we compensatie krijgen voor dit probleem? De Galaxy J3 kostte iets meer dan €150. Ik vrees dat de andere binnenkort ook storing gaat vertonen. Dan zijn we €300 kwijt.
icon

Beste antwoord door Indodraakje 12 oktober 2018, 15:25

Hallo Eltek,

Er kan een heel verhaal komen om het te !!!proberen!!! te fixen. Maar ik stel eigenlijk liever voor om je toestel(len) een factory reset te geven. Dan word je toestel helemaal leeg gemaakt alsof je een nieuw toestel ontvangt. dan zou het probleem van apps en contacten wegvallen gefixed moeten worden. de KPN winkel kan er inderdaad niks aan doet dat het toestel ouder word. Daarom dat de meeste makers van mobiele telefoons alleen maar 2 jaar fabrieksgarantie geven.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Eltek,

Er kan een heel verhaal komen om het te !!!proberen!!! te fixen. Maar ik stel eigenlijk liever voor om je toestel(len) een factory reset te geven. Dan word je toestel helemaal leeg gemaakt alsof je een nieuw toestel ontvangt. dan zou het probleem van apps en contacten wegvallen gefixed moeten worden. de KPN winkel kan er inderdaad niks aan doet dat het toestel ouder word. Daarom dat de meeste makers van mobiele telefoons alleen maar 2 jaar fabrieksgarantie geven.
Ik heb ondertussen het probleem weten op te lossen.
1. Met SmartSwitch van Samsung een back-up maken van alle data van de telefoon. Het programma staat op de Samsung-site.
2. Herstel de fabrieksinstellingen.
3. Zet de back-up terug op het toestel - alle contacten, foto's, video's, apps en wat dies meer zij zijn terug.

Niet opgelost is het eigenlijk onaanvaardbare dat Samsung maar 2 jaar de systeemsoftware ondersteunt. En dat KPN een nieuwe telefoon verkoopt waar na iets meer dan een jaar Samsung de stekker uittrekt. Ik vind dat KPN Samsung moet dwingen langer ondersteuning te bieden. Zij hebben veel meer macht dan wij als klant(en). Het is een vuile manier van Samsung om elke 2 jaar een nieuw toestel te verkopen. We hebben er echter wel van geleerd: nooit meer een Samsung. Dat krijg je er van als fabrikant. Zo jaag je klanten weg.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Eltek. Allereerst is het uiteraard jammer dat je toestel na twee jaar minder functioneert. Ik kan me ook best iets voorstellen bij je punt; natuurlijk is het mooi dat een product langer als twee jaar meegaat. De realiteit bij mobiele telefoons is helaas soms wat anders. In deze sector gaan ontwikkelingen erg snel, software verandert snel en telefoon zijn apparaten die erg intensief gebruikt worden. Een fabrikant -naast Samsung doen de meeste anderen dit ook- geven dan ook twee jaar fabrieksgarantie op een toestel. Als provider is dit niet iets waar we invloed op hebben: wij zijn verantwoordelijk voor het netwerk waarover wordt gebeld en de abonnementen die daarbij horen. Op de techniek, ontwikkeling en gebruiksduur van de mobiele toestellen van de diverse fabrikanten hebben we geen invloed, laat staan dat we een fabrikant kunnen dwingen om iets aan aan de garantietermijn van hun product te wijzigen.

Reageer