Beantwoord

samsung galaxy k zoom vuil onder lens

• 22 december 2015
  • 12 reacties
  • 1223 keer bekeken

beste Kpn, 

ik heb bij hi in september 2014 een mobiel abbonement genomen met een samsung galaxy k zoom.

na 4 maanden had ik ineens last van wat vuil onder de lens van de camera op fotos kon je het een klein beetje zien dus ik stoorde me er niet echt aan, maar dit werd alleen maar erger. Ik kon geen fotos meer maken, want je zag alleen maar zwarte vlekken en soms kan je niet eens de camera aan drukken want dan krijg je zwart beeld en de lens schuift alleen maar in en uit. Ook had ik vaak last dat het toestel spontaan uitviel of opnieuw opstarten.

Met deze klachten ben ik naar de winkel gegaan  en die snapte mijn verhaal en zei dat ik even me bonnetje moest zoeken en terug moest komen dan gingen ze het oplossen. Toen ik terug kwam met mijn bon waren ze ineens niet meer zo behulpzaam en zei dat ik hem zelf moest laten repareren want dat was goedkoper omdat ik niet verzekerd was. aangezien dit een veelvoorkomend probleem is van dit toestel en de fabrieksgarantie 2 jaar is lijkt het mij dat dit gewoon onder fabrieksgarantie valt.

Ook wil ik nog even melden dat mij opvalt dat een ouder toestel met 2g met internet sneller is dan de galaxy k zoom en die zou 4g moeten zijn en dat ik vrijwel overal een vrij slecht bereik heb.

Ik hoop dat er van jullie zijde een goede en passende oplossing mag verwachten.

Alvast bedankt voor uw actie en reactie.

Met vriendelijke groet,

J Koning.

icon

Beste antwoord door jjkoning 15 januari 2016, 20:17

Goedeavond!

Ik heb vanavond het toestel opgehaald bij de kpn winkel en het toestel is onder garantie gerepareerd en werkt weer als nieuw en alle problemen zijn netjes opgelost.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp, het is uiteindelijk toch goedgekomen en kan nu weer zonder problemen mijn toestel weer gebruiken.

Nogmaals dankjullie wel voor jullie hulp en een fijn weekend!

Vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
M.i. kan je dit ook zonder verzekering laten repareren.

Maar qua bereik/internet, maak je verbinding met 4g? En heb je het qua bereik dan over 2g, 3g of 4g?

Robin
RobinFlikkema schreef op 22 dec '15 om 20:32uM.i. kan je dit ook zonder verzekering laten repareren.

Maar qua bereik/internet, maak je verbinding met 4g? En heb je het qua bereik dan over 2g, 3g of 4g?

Robin 
Bedankt voor je reactie!

Hoe zou ik dit dan het beste kunnen oplossen als de telefoon bij hi in purmerend niet geaccepteerd word? kan ik dan beter naar een ander filiaal gaan?

De galaxy k zoom was 4g met 4g abbonement en had daarna nadat ik de telefoon niet meer gebruikte zodat ie opgestuurd kon worden tijdelijk een iphone 2g in gebruik en daarbij was het internet wat sneller en had ik beter bereik dan met de 4g k zoom nu gebruik ik een 3g telefoon waarbij ik ook merk dat het internet sneller is als de k zoom.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum! Wat balen dat je toestel kapot is en dat je er niet uitkomt met de reparatie. De winkel hoort je toestel gewoon ter reparatie op te sturen. Hierover kan ik contact opnemen met de winkel voor je. Hebben ze aangegeven waarom ze het toestel niet opsturen? Als het onder de garantie gemaakt kan worden, dan wordt dat gedaan. Mocht dit niet het geval zijn, dan ontvang je een offerte om je toestel te repareren. Na akkoord word je toestel gemaakt. Wil je dit niet? Dan betaal je € 35,00 onderzoekskosten en ontvang je je toestel ongerepareerd terug. 

Over je slechte bereik, had je dat met je vorige toestel niet? Wil je jouw simkaart eens proberen in een ander toestel en andersom? Zo kunnen we kijken of dit aan je toestel ligt of dat er iets veranderd is in het bereik zelf. 

Cindy_ schreef op 26 dec '15 om 13:18u@jjkoning; welkom op het forum! Wat balen dat je toestel kapot is en dat je er niet uitkomt met de reparatie. De winkel hoort je toestel gewoon ter reparatie op te sturen. Hierover kan ik contact opnemen met de winkel voor je. Hebben ze aangegeven waarom ze het toestel niet opsturen? Als het onder de garantie gemaakt kan worden, dan wordt dat gedaan. Mocht dit niet het geval zijn, dan ontvang je een offerte om je toestel te repareren. Na akkoord word je toestel gemaakt. Wil je dit niet? Dan betaal je € 35,00 onderzoekskosten en ontvang je je toestel ongerepareerd terug. 

Over je slechte bereik, had je dat met je vorige toestel niet? Wil je jouw simkaart eens proberen in een ander toestel en andersom? Zo kunnen we kijken of dit aan je toestel ligt of dat er iets veranderd is in het bereik zelf. 

Beste Cindy,

Zoals je in eerdere berichten van mij kon lezen, heb ik het in andere telefoons geprobeerd en in de andere telefoons had ik een beter en sneller bereik dan in mijn K- Zoom. En in de winkel van Purmerend zeiden ze dat ik hem beter kan brengen bij een andere reparateur omdat dit niet onder fabrieks garantie zou vallen. Wanneer ik dit doe is zeker mijn garantie vervallen omdat je hem alleen mag brengen naar samsung zelf of een aangesteld bedrijf. Terwijl vuil onder de lens een veel voorkomend probleem is bij de K-Zoom vind ik het nogal vreemd dat iemand van het personeel van de KPN Purmerend naar een derde stuurd.

met vriendelijke groet,

J. Koning

Reputatie 7
Badge +24
; dat is inderdaad gek dat je bent doorverwezen, ben ik helemaal met je eens. In welke winkel ben je geweest? Je behoudt je garantie wanneer je je toestel direct bij Samsung aanbiedt of bij een KPN. 

Cindy_ schreef op 28 dec '15 om 11:34u@jjkoning; dat is inderdaad gek dat je bent doorverwezen, ben ik helemaal met je eens. In welke winkel ben je geweest? Je behoudt je garantie wanneer je je toestel direct bij Samsung aanbiedt of bij een KPN. 

Goedenavond Cindy,

Ik ben in de kpn winkel in het willen eggert centrum in purmerend geweest.

Maar ik ga morgen ochtend weer langs met deze berichten en dan hoop ik dat ik nu wel naar behoren geholpen word.

Ik hou jullie ervan op de hoogte hoe dit afloopt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Koning

Reputatie 7
Badge +24
; ik hoop dat het goed verloopt zoals het hoort. Als je nog hulp nodig hebt, laat dat dan vooral weten. 

Reputatie 3
Badge +2
Als je garantie wil behouden kost de reparatie (Lees: vervanging van de camera) tegen de 150 euro.

De camera is demontabel (zie https://www.youtube.com/watch?v=_TQPUhkutq0 ), en zo'n operatie kost maar 40 euro, maar blijkbaar vindt samsung het risico te groot.

Goedenavond,
De telefoon is nou eindelijk opgestuurd voor reperatie. De mevrouw die mij hielp vond het raar dat ik de vorige keer zo geholpen was en zei dat dit natuurlijk niet de bedoeling was en dacht zelf ook toen ze de problemen zag dat dit onder garantie viel. Het is nu alleen nog afwachten of samsung dat ook vind.

Iedergeval bedankt voor de reacties het heeft enorm geholpen! Ik zou jullie ooknog even op de hoogte houden wat samsung van het vuil onder de lens vind.

Met vriendelijke groet.
Jeroen Koning
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jeroen, 

bedankt voor je bericht dat het gelukt is met het opsturen van je toestel. Mij bevreemde het ook al dat het vorige keer zo gelopen is. Ik hoop dat je je toestel snel terug hebt en dat het onder de garantie gemaakt kan worden. 

Goedeavond!

Ik heb vanavond het toestel opgehaald bij de kpn winkel en het toestel is onder garantie gerepareerd en werkt weer als nieuw en alle problemen zijn netjes opgelost.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp, het is uiteindelijk toch goedgekomen en kan nu weer zonder problemen mijn toestel weer gebruiken.

Nogmaals dankjullie wel voor jullie hulp en een fijn weekend!

Vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 7
Badge +24
; wat top om te lezen, daar ben ik blij om! Dan kun je nu weer gewoon foto's maken 🙂. Graag gedaan en graag tot ziens op ons forum! 

Reageer