Beantwoord

Samsung Galaxy S6 inkomende e-mail werkt niet

Op geen enkele wijze krijg ik de inkomende e-mail van mijn Samsung Galaxy S6 ingesteld. De uitgaande mail werkt wel zoals op mijn oude toestel Samsung Galaxy S4 mini.

Ondertussen heb ik bij KPN Mobiel Internet en de Technische Dienst van KPN geïnformeerd, maar ook zij kunnen mij niet helpen. Er moet toch iemand zijn bij KPN die dit kan oplossen???

icon

Beste antwoord door RonaldM49 30 juni 2015, 19:16

Hoi Robert,

Die instellingen had ik vooraf al allemaal doorgelopen, maar geen enkele deed het. Daarna pas KPN gebeld.

Door in te loggen op mijn KPN bij mijn vriendin kwamen we er achter dat dit e-mailadres ooit een allias was, en nu als 2e emailaccount ingesteld staat met een apart wachtwoord. Door dit ww te wijzigen gaat het nu goed.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Over wat voor email adres gaat dit? Welke email-app gebruikt u?

Robin

Ik gebruik geen e-mail app. Het zijn mijn gewone e-mail instellingen.

Pop3-server: pop.kpnmail.nl

Beveiligingstype: geen

Poort: 110

Dit heeft altijd gewerkt op mijn S4, en werkt nu niet om mijn S6.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Geeft de telefoon een foutmelding?

Als je POP3 op meerdere apparaten gebruikt, zal maar 1 apparaat de email ontvangen is dit misschien (deel van) het probleem? 

Je kan overwegen om IMAP te gebruiken:

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken
SSL/TLS poort 993
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
SSL/TLS poort 587
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Ook is het misschien een optie om met POP 3 deze instellingen te gebruiken:

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken
SSL/TLS poort 995
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
SSL/TLS poort 587
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Ja, ik krijg een foutmelding dat hij de server niet kan vinden.

Heb een paar dagen geleden alle instellingen al geprobeerd, maar krijg iedere keer foutmeldingen over de server.

Toch raar dat mijn uitgaande mail dan wel werkt.

Dezelfde instellingen worden gebruikt op de PC en de S4 van mijn vriendin, en hier komt wel alle inkomende mail van mij binnen.

Heb het e-mailaccount van mijn vriendin geprobeerd, en dat werkt gewoon.

Mijn e-mailaccount is een 2e e-mail account (allias) onder een hoofd e-mailaccount van mijn vriendin.

Op dit account hebben we het wachtwoord van mijn account gewijzigd en nog eens geprobeerd.

Nu werkt het wel.

Snap er nog steeds niks van.

Hoi Ronald,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ben bang dat je net een verkeerd persoon aan de telefoon heb gehad. Bij mij was het in 5 min geregeld. Zou nog ff een keer opnieuw bellen. Weet helaas de instellingen niet meer. Heb mbv kpn account verwijderd en opnieuw begonnen . Www. email instellingen.nl site staat het stap voor stap. Succes
Hoi Robert,

Die instellingen had ik vooraf al allemaal doorgelopen, maar geen enkele deed het. Daarna pas KPN gebeld.

Door in te loggen op mijn KPN bij mijn vriendin kwamen we er achter dat dit e-mailadres ooit een allias was, en nu als 2e emailaccount ingesteld staat met een apart wachtwoord. Door dit ww te wijzigen gaat het nu goed.

Gelukkig dat het nu werkt. Je word soms gek van al die diverse ww die moet gebruiken.  Ook zo vaak gehad grrr. 

Reageer