Beantwoord

samsung galaxy s6 marshmallow update

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, werkt dit wel zo?

?

Robin

hoi Robin,

snap het ff niet: "maar, werkt dit wel zo?

kun je wat specifieker zijn?,

b.v.d.,

Hawk

Reputatie 2
Badge

Wat  zegt is correct. Het toestel van  heeft de software van Zwitserland. Het kan zijn dat zijn toestel in zwitserland is gekocht/geimporteerd of dat hij de zwitserse software erop heeft geflashed.

heb jij jou toestel aangeschaft bij KPN? of online los gekocht?

Niemand (behalve samsung zelf) heeft een idee wanneer marshmellow word gepushed naar de toestellen.

Ik heb de DBT versie en ik heb mijn S6 gekocht bij de phonehouse winkel zelf. Maar ik snap niet waarom wij later moeten zijn, en waarom wij niet de update tegelijk krijgen met alle andere nederlanders, ik heb het toestel gekocht in nederland , dus ging ik er ook vanuit dat ik alle updates tegelijk kreeg als alle andere . (Ik wist niet dat het een duits toestel was)

En ik vind dat ze sowieso verplicht zijn om dat dan te vertellen.
Reputatie 2
Badge
 Alle softwares worden eerst getest, bij de ene wat sneller dan de ander.

Waarom de phonehouse duitse toestellen heeft.... hmmm.... Phonehouse heeft waarschijnlijk toestellen geimporteerd uit duitsland(daar ga ik van uit) en verkopen die hier in nederland.

De medewerkers zouden het waarschijnlijk niet weten dat het toestel orgineel voor duits markt is of nederlandse markt. Je zou in principe een klacht kunnen indienen (maar dat is de moeite niet waard, want je hebt een toestel die wel correct werkt.) Updates zijn meer value added. 

Wat je ook kan doen (geheel op EIGEN resico) is de nederlandse software zelf opzetten. Dat is niet zo super moeilijk en genoeg how to's video's en websites. Een 2e optie is naar een samsung shop gaan en vragen of ze daar even de correcte (nederlandse) software erop kunnen zetten. Als je dat gedaan hebt krijg je alle updates zoals elke nederlander.

ik weet wel hoe ik moet flashen want dat heb ik vaker gedaan, maar ik heb ook wel eens mijn S4 gebricked gehad vanwege het flashen.

Maar dus de veiligste optie is gewoon naar de Samsung winkel gaan en daar vragen of ze het erop kunnen zetten?
Ik neem aan dat hun dat niet fout doen.

Maar in iedergeval ben ik blij dat iemand weet waar ik het over heb en dat je weet wat de opties zijn! Ik bedoel daarmee de mensen van de phonehouse , want ze keken me aan of ik gek was.

Tom
Reputatie 2
Badge
 even een waarschuwing. Backup al je data, want als het opnieuw geflashed word, word al je data verwijderd! telefoonnummers, SMSjes, Memo's etc. Dubbelcheck ook meteen of de samsung winkel een technische dienst heeft (niet allemaal hebben die namelijk).  voordat die opgestuurd word naar dynafix oid.

ja zal alles Back-uppen , mag ik vragen wat dynafix oid inhoud?

Reputatie 2
Badge
Tom34 schreef op 9 mar '16 om 21:41u@Indodraakje ja zal alles Back-uppen , mag ik vragen wat dynafix oid inhoud?

dynafix (of iets dergelijks)

Dynafix is de reparatie centrum wat de meeste winkels gebruiken om toestellen te repareren (o.a KPN).

Hun reputatie op dit moment is niet de beste =)

Oke hartstikke bedankt!
ik heb nog 1 vraag, als ik het zelf wil gaan doen , kan dat wel van het ene land naar het andere land? En als ik dat zelf doe dan neem ik aan dat ik alles kwijt ben? (Niet zo'n groot probleem)

Tom
Reputatie 2
Badge
Als het maar hetzelfde model is, dan is het gewoon mogelijk 🙂 vb. je kan geen NL software op een Koreaans toestel.

Telefoonnummers en smsjes en dergelijke ben je gewoon kwijt. maar bestanden zullen wel behouden blijven (volgens mij). Maar ik adviseer na het flashen altijd een factory reset te doen + format van interne sd kaart.

Oke ik heb de model number : G920F en die is internationaal en nederlands PHN . Dus ik kijk eerst wel even bij een Samsung expert en als dat niet lukt doe ik het zelf!
Ik bedoelde dat nederlands PHN er op zou kunnen.
Reputatie 2
Badge
Yes, dat is mogelijk =) 

eventjes offtopic: voortaan liever je laatste post wijzigen in plaats van 2 onder elkaar 😉 (forum regels enzo)

hoi,

ik heb um bij Phonehouse gekoch via een verlengabonnement, dus niet online en niet met flash, o.i.d.

Reageer