Beantwoord

samsung galaxy s6 marshmallow update

hallo iedereen, ik had gelezen op een website dat samsung de uitrol was gestart van android 6.0.1, nou wou ik vragen,ofdat iemand misschien weet wanneer kpn de update doorvoert.

mijn andere vraag was ofdat iemand weet, ofdat mijn sim-kaart hiervoor aanwezig moet zijn in mijn s6, of kan ik de OTA update gewoon via mijn wifi ontvangen ?

greets HellDog73

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 24 februari 2016, 22:43

Hoi,

KPN doet hier niet aan. De update komt direct van Samsung.

De uitrol start nu, dus per dag krijgen meer mensen de update. Het zal dus gewoon afwachten zijn.

Je simkaart is niet nodig. Wel kan het tijdstip dat je de upgrade krijgt verschillen als je de simkaart er in hebt VS de simkaart er uit hebt.

Robin

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

De uitrol start nu, dus per dag krijgen meer mensen de update. Het zal dus gewoon afwachten zijn.

Je simkaart is niet nodig. Wel kan het tijdstip dat je de upgrade krijgt verschillen als je de simkaart er in hebt VS de simkaart er uit hebt.

Robin
Reputatie 7
Badge +29

Tom34 schreef op 5 mar '16 om 17:16u

Hallo,

Weet je toevallig al meer?

Tom

JA! De update voor de S6 en Edge (nog niet voor de Edge Plus) wordt inmiddels (sinds enkele dagen) als OTA verspreid naar Vodafone, T-Mobile en unbranded (o.a. KPN) toestellen. Het is nu (helaas) nog wachten tot jouw telefoon de update krijgt. Volgensmij kan je met KIES (of met die andere software van Samsung) ook je smartphone updaten via de computer. Soms krijg je de update daar sneller

Robin

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Android updates worden niet in 1 keer uitgerold, mede omdat dit veel druk op de Samsung server uitoefent. En omdat ze zo de update kunnen stoppen als er problemen zijn.

Per uur, minuut of dag zullen aldoor nieuwe apparaten de update krijgen. Dit is een exponentieel verband dus hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat je hem krijgt.

Robin
Reputatie 2
Badge

Wat  zegt is correct. Het toestel van  heeft de software van Zwitserland. Het kan zijn dat zijn toestel in zwitserland is gekocht/geimporteerd of dat hij de zwitserse software erop heeft geflashed.

heb jij jou toestel aangeschaft bij KPN? of online los gekocht?

Niemand (behalve samsung zelf) heeft een idee wanneer marshmellow word gepushed naar de toestellen.

Reputatie 7
Badge +29
Ik wil nog wel even een kleine toevoeging doen nadat ik enkele dingen heb uitgezocht en nagevraagd.

Vodafone, één van de providers die zelf de software updates aanpast en uitrolt, is 2 dagen geleden de uitrol in Nederland gestart. Van de "unbranded" (KPN) toestellen is nog geen bevestiging dat de uitrol daadwerkelijk begonnen is.

Zoals ik al zei komen updates bij KPN "gewoon" direct van Samsung en de Marshmallow update zal dus waarschijnlijk ook snel volgen. Maar vooralsnog heeft Samsung niets hierover bekend gemaakt.

Voor de zekerheid kan je ook even onder Instellingen > Over de telefoon kijken of er een update is, of via de PC software. Helaas is het anders afwachten.

Robin
Reputatie 7
Badge +29

Tom34 schreef op 1 mar '16 om 16:30u

Hallo,

Weten jullie er al meer over? Ik ben namelijk erg benieuwd en nieuwsgierig over de update 6.0 marshmallow.

Tom

Hoi,

Ik heb gisteren nog contact gehad met iemand bij Samsung. De Over-The-Air update voor Marshmallow voor de S6 (Edge) voor unbranded (kpn) toestellen is nog niet gestart, of ze mogen er nog niets over zeggen. Vodafone is al wel met hun update gestart zoals hierboven is gezegd.

Robin

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Mocht je echt niet kunnen wachten dan kan je broer dit misschien doen: http://www.androidsage.com/2016/01/21/how-to-capture-ota-update-url-for-your-android-device/
Is iets wat geavanceerd.

Robin
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Dit kan best nog enkele dagen duren hoor, je hoeft dus niet elke minuut op check voor updates te drukken ;)

Robin
Reputatie 7
Badge +29
Maar, werkt dit wel zo?

?

Robin

Reputatie 2
Badge
 Alle softwares worden eerst getest, bij de ene wat sneller dan de ander.

Waarom de phonehouse duitse toestellen heeft.... hmmm.... Phonehouse heeft waarschijnlijk toestellen geimporteerd uit duitsland(daar ga ik van uit) en verkopen die hier in nederland.

De medewerkers zouden het waarschijnlijk niet weten dat het toestel orgineel voor duits markt is of nederlandse markt. Je zou in principe een klacht kunnen indienen (maar dat is de moeite niet waard, want je hebt een toestel die wel correct werkt.) Updates zijn meer value added. 

Wat je ook kan doen (geheel op EIGEN resico) is de nederlandse software zelf opzetten. Dat is niet zo super moeilijk en genoeg how to's video's en websites. Een 2e optie is naar een samsung shop gaan en vragen of ze daar even de correcte (nederlandse) software erop kunnen zetten. Als je dat gedaan hebt krijg je alle updates zoals elke nederlander.

Reputatie 2
Badge
 even een waarschuwing. Backup al je data, want als het opnieuw geflashed word, word al je data verwijderd! telefoonnummers, SMSjes, Memo's etc. Dubbelcheck ook meteen of de samsung winkel een technische dienst heeft (niet allemaal hebben die namelijk).  voordat die opgestuurd word naar dynafix oid.

Reputatie 2
Badge
Tom34 schreef op 9 mar '16 om 21:41u

@Indodraakje ja zal alles Back-uppen , mag ik vragen wat dynafix oid inhoud?

dynafix (of iets dergelijks)

Dynafix is de reparatie centrum wat de meeste winkels gebruiken om toestellen te repareren (o.a KPN).

Hun reputatie op dit moment is niet de beste =)

Reputatie 2
Badge
Als het maar hetzelfde model is, dan is het gewoon mogelijk 🙂 vb. je kan geen NL software op een Koreaans toestel.

Telefoonnummers en smsjes en dergelijke ben je gewoon kwijt. maar bestanden zullen wel behouden blijven (volgens mij). Maar ik adviseer na het flashen altijd een factory reset te doen + format van interne sd kaart.

Reputatie 2
Badge
Yes, dat is mogelijk =) 

eventjes offtopic: voortaan liever je laatste post wijzigen in plaats van 2 onder elkaar 😉 (forum regels enzo)

RobinFlikkema schreef op 24 feb '16 om 22:43u

Hoi,

Robin 

ok dank je voor de informatie robin, dan wacht ik maar gewoon effies af, er zit niks anders op,hahaha. en iig nog bedankt voor het zo snel reageren op mijn vraagje :)

Tom34 schreef op 6 mar '16 om 17:21u

Hallo

Bedankt voor het antwoord, ik heb gelezen dat de s6 edge de update al heeft, maar de s6 nog niet , ik hoop dat ik de update één van deze dagen zou mogen ontvangen.

Tom 

ik krijg de update voor galaxy s6 nu net binnen om 6:30 op 7-3-2016. ben even naar het update menu gegaan en effe manual update gezocht, en hij is hem nu aan het binnenslurpen op mijn phone, ik zou wel aanraden om hem op wifi te downloaden, aangezien de file 1264.58 MB groot is.

ik ben iig blij, mij ging het voornamelijk om de nieuwe camera functie om ook in raw formaat foto's te kunnen maken.

greets HellDog73

Hallo,

Weten jullie er al meer over? Ik ben namelijk erg benieuwd en nieuwsgierig over de update 6.0 marshmallow.

Tom
Hallo,

Weet je toevallig al meer?

Tom
Hallo

Bedankt voor het antwoord, ik heb gelezen dat de s6 edge de update al heeft, maar de s6 nog niet , ik hoop dat ik de update één van deze dagen zou mogen ontvangen.

Tom
Ik heb nog niks gekregen helaas, maar mijn broer wel dus zal ik de update hopelijk ook spoedig ontvangen, apart maarja.

Tom
Dankje voor de link , maar ik denk dat ik het toch liever zelf via de ota probeer, maar ik snap het niet dat ik de update nog niet heb, ik check elke 15 minuten maar nog steeds niks.

Tom
Hallo,

Heb nog niks binnen terwijl iedereen die ik ken die de s6 heeft de update al binnen heeft, beetje frappant.
Dan moet ik nog maar even wachten.

Tom
Helaas nog steeds niks .

Tom
Heb nog steeds geen update mogen ontvangen , hopen dat ik de update dan morgen zou krijgen.

Tom
Heb de update nog steeds niet , en nu weet ik waarom. Ik heb (Blijkbaar) een duitse S6 gekocht bij de (NEDERLANDSE) phonehouse, waar dit op slaat weet ik niet . Ik heb inplaats de PHN versie de DBT versie, en die schijnt pas aan het eind van de maand te komen.

Enkele tips zijn welkom.

Tom

Reageer