Beantwoord

Samsung Galaxy S6 werkt niet meer

• 15 juli 2018
  • 10 reacties
  • 3315 keer bekeken

Gisteravond batterij nog ongeveer 80 % vol dus niet in de oplader gedaan. Nu is mijn telefoon leeg en krijg hem niet meer opgeladen, doet niks meer. Verder geen problemen mee gehad. Wat kan ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Diana03 17 juli 2018, 15:46

Hallo Susan,
Ik heb iig het advies gevolgd door alle drie de knoppen ongeveer een minuut in te houden. Daarna lukte het nog niet meteen. Daarna weer alleen de aan-uit knop gebruikt (intussen ook nog in een ander stopcontact, kan me niet voorstellen dat dat helpt maar oke) en toen kwam er leven in. Uiteindelijk is het gelukt.
Ik denk dat er s nachts een update is geweest ofzo, hij was ook echt helemaal leeg terwijl de avond ervoor het nog zeker 80 % was.
Groetjes, Diana
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Even wat langer aan de oplader laten (e.g. 30-60 minuten) en dan de aan/uitknop lang ingedrukt houden (~1 minuut) om te kijken of je hem op die manier geforceerd kan afsluiten en opstarten.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Diana, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Wat raar dat je toestel nu opeens niet meer wil opstarten, terwijl hij gisteravond nog vol was.. Heb je meerdere opladers kunnen proberen, soms kan het daar namelijk aan liggen.. Eventueel ander stopcontact, als je dat al niet getest hebt uiteraard. Verder is het lastig omdat hij helemaal niet opstart, om te begrijpen wat er aan de hand is. Het liefst voer je namelijk niet direct een factory reset uit, maar mocht het probleem blijven is dat misschien wel de oplossing. Hoe je de factory reset kan uitvoeren kan je hier lezen.

Alleen is het misschien handiger om, voordat je de reset uitvoert, even langs een van onze KPN winkels te gaan om te kijken of zij nog andere opties hebben. Er zijn ook een paar op zondag open, en anders morgenvroeg! Met een reset verlies je namelijk wel bestanden die op het toestel staan opgeslagen.
Hartelijk bedankt voor jullie berichtjes. Het is gelukt!!!
Hallo Susan,
Ik heb iig het advies gevolgd door alle drie de knoppen ongeveer een minuut in te houden. Daarna lukte het nog niet meteen. Daarna weer alleen de aan-uit knop gebruikt (intussen ook nog in een ander stopcontact, kan me niet voorstellen dat dat helpt maar oke) en toen kwam er leven in. Uiteindelijk is het gelukt.
Ik denk dat er s nachts een update is geweest ofzo, hij was ook echt helemaal leeg terwijl de avond ervoor het nog zeker 80 % was.
Groetjes, Diana
Hallo allemaal, zojuist wilde ik kijken op mijn telefoon (nog voor 58% vol) en het scherm was zwart, niks deed het meer. Ca. een uur geleden gebruikt. Oplader erin: niets. Oplader laten zitten tot 5% daarna op de aanknop gedrukt (normaal) en hij doet het weer. Maar weer gauw aan de oplader en dan doet hij het hopelijk weer normaal. Deze week wel de mobiel laten vallen, er zit een kras op het scherm ca. 2,5 cm. Misschien ligt het daaraan dat weet ik later. Oh, ik zet nagenoeg nooit de mobiel uit. Groetjes.
@Ma2ia, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Oh wat lastig dat hij het opeens niet meer deed, dat is niet fijn! Kan je aangeven of je probleem op dit moment is opgelost doordat hij even helemaal opnieuw opgestart is

Hallo Susan, jawel hij doet het weer prima.
Reputatie 7
Badge +15
Nog een kleine tip voor reanimatie: Een wireless charger kan nog wel eens helpen als een alternatieve mogelijkheid om op te laden (Dit kan zeker van pas komen als er geen garantie meer op zit en je nog even snel data wilt veilig stellen voordat je het opstuurt ter reparatie 🙂 ).
Reputatie 7
Badge +20
Top, wat heb je nu precies gedaan om het weer werkend te krijgen? Ben ik wel benieuwd naar, en goed om te weten voor iemand die misschien wel met hetzelfde probleem zit of komt!
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk, bedankt voor je terugkoppeling. Een update kan veel energie kosten, 80% is erg veel maar het zou zomaar daardoor kunnen. Enfin, fijn dat hij weer werkt!
Reputatie 7
Badge +20
@Ma2ia, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Oh wat lastig dat hij het opeens niet meer deed, dat is niet fijn! Kan je aangeven of je probleem op dit moment is opgelost doordat hij even helemaal opnieuw opgestart is?

Reageer