Samsung Galaxy S7 email

Beste Forum leden
Ik heb mijn email account van mijn Samsung S7 goed ingesteld maar als ik nu op het scherm klik op email dan opent hij de mailbox maar hij haalt geen email's binnen hoe kan ik dit verhelpen . Heeft het iets met het synchroniseren te maken ik hoop spoedig iets te horen .
John
icon

Beste antwoord door Paul_ 25 december 2018, 11:46

Aha, dus je wil juist dat het handmatig gaat, en niet automatisch. Oké, dat had ik niet door. Volgens mij werkt het handmatig synchroniseren op vrijwel elk toestel hetzelfde: swipe omhoog in jouw inbox om te vernieuwen.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Hi John, apart dat het niet lukt. Krijg je een foutmelding te zien? Wat gebeurt er precies? Kan je wel gewoon mails versturen?
Beste Paul
Ik kan wel mail's versturen nee ik krijg geen foutmelding .
John
Reputatie 7
Badge +23
Apart dat je totaal geen melding krijgt. Dus als je een mail stuurt naar jezelf vanaf jouw mobiel dan komt ie gewoonweg niet binnen? Gebruik je dat mailaccount op meerdere apparaten? Als je op een pc/laptop dat account ook hebt ingesteld via POP3, kan het zijn dat die pc/laptop de mail van de server 'plukt' zonder dat er een kopie achterblijft namelijk. Er is dan een een optie 'kopie op de server bewaren' die je kan aanklikken wat de oplossing kan zijn.
Dat is het niet als ik op het icoontje klik email op mijn mobiel dan kom ik in mijn mailbox dan moet er een grijs balkje gaan lopen maar er gebeurt niks , volgens mij heeft het iets met het synchronisatie te maken . Al ik mijn emailaccount verwijder en ik stel hem weer opnieuw in dan werkt het maar eenmalig weer daarna gebeurt er weer niks .
Reputatie 7
Badge +23
Dan lijkt de mailapp niet automatisch te synchroniseren inderdaad. Kan dat wellicht in de instellingen aangepast worden? Zelf heb ik geen Samsung dus ik ken niet al die instellingen uit m'n hoofd om eerlijk te zijn. Je gebruikt de standaard e-mail app neem ik aan?
Ja ik gebruik de standaard email app zowel op mijn tablet als mijn mobiele telefoon allebei samsung , oké ik zou wel graag de instellingen willen weten als het daar aan ligt dan .
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb Google geraadpleegd. Het kan ook nog zijn dat je een app hebt die andere apps kan laten 'slapen'. Wellicht dat er zo'n app op staat?

Check deze instelling voor de synchronisatie opties:

Ga naar de e-mail app
Ga naar het menu (die 3 streepjes linksboven)
Ga naar instellingen (dat tandwieltje)
Kies jouw e-mailaccount
Hier in de lijst zie je ergens 'sync schema' staan (of iets wat er op lijkt)
Daar kan je de opties doornemen en instellen voor synchronisatie
Heb ik gedaan heb hem op handmatig staan maar als ik dan naar de email app ga en hem open gebeurt er niks .
Reputatie 7
Badge +23
Maar je moet 'm dan juist niet op handmatig zetten denk ik. Als je 'm op 'elke 15 minuten' zet, dan een e-mail stuurt naar jezelf, en dan eigenlijk de telefoon een tijdje weglegt, dan zou je de mail (van jezelf) vanzelf binnen moeten krijgen.
Ja dat weet ik maar dan krijg je de mails automatische binnen en naar iedere 15 minuten een geluid dat er een mail binnen is . Als je hem op handmatig zet en op het email icoontje klikt meten ze handmatig binnenkomen maar dan gebeurt er niks .
Reputatie 7
Badge +23
Aha, dus je wil juist dat het handmatig gaat, en niet automatisch. Oké, dat had ik niet door. Volgens mij werkt het handmatig synchroniseren op vrijwel elk toestel hetzelfde: swipe omhoog in jouw inbox om te vernieuwen.

Reputatie 7
Badge +23
Is het gelukt @Johnnyboij? Ik hoop het wel.
Ja het is gelukt als je omhoog swipe, maar volgens mij moet het ook anders gaan.
Johnnyboij
Reputatie 7
Badge +23
Oké, fijn dat het in ieder geval lukt. 🙂 Ik weet niet hoe het anders zou moeten gaan eerlijk gezegd.
Beste Forumleden
Ik gebruik op mijn Samsung Galaxy S7 en Samsung Tablet mijn email account van KPN , maar als ik dan in mijn emailbox kijk en er staan emails in en ik verwijder die dan kan ik ze ook niet meer terug vinden op mijn email account van mijn laptob ( probook ) is dit te veranderen dat ik toch de email's kan behouden .
John
Reputatie 7
Badge +23
Gebruik je op je laptop ook een e-mailprogramma? Of de webmail?

Dit kan overigens wel, maar dan moet het e-mailaccount op de mobiel/tablet zijn ingesteld via POP3, en de optie "kopie op de server achterlaten" moet aan staan. Dan downloadt de mobiel/tablet de e-mails van de server, maar laat ie ook een kopie achter.
Ja ik gebruik op de laptop ook een e-mailprogramma Outlook 2016 .
John
Reputatie 7
Badge +23
Als je alles lokaal wil gaan regelen dan kan je het beste dus de e-mailaccounts via POP instellen, met een "kopie op de server". Dan kan je dus op het ene apparaat e-mails verwijderen, zonder dat ze weg gaan op het andere apparaat. Het synchroniseert dus 1 kant op.

Het nadeel is dat de e-mailbox vol kan vollopen omdat er dan dus altijd een kopie op de server blijft staan. Die zou je dan zo nu en dan op moeten schonen via de webmail.
Oké het is gelukt dank je wel .
Reputatie 7
Badge +23
Johnnyboij schreef:

Oké het is gelukt dank je wel .

Dat lees ik graag. 🙂 Graag gedaan!

Reageer