Beantwoord

Samsung galaxy s7 start niet op of blijft vast zitten

• 1 januari 2017
  • 19 reacties
  • 28628 keer bekeken

hallo,

sinds gister start mn s7 niet meer op,
het begon gewoon na een appje versturen, deed niks meer en starte uit zichzelf opnieuw op
bleef erg lang op samsung logo hangen en heeft nog 1 x opgestart totdat ik wat openen wou en hij bevroor weer.. daarna bij opstarten geen suc6 meer

blijft continu op samsung logo staan of gaat even door en blijft dan vast zitten bij het andere opstart logo

vanmorgen starte hij normaal op... niks mee gedaan en na 5 minuten viel hij zo uit en starte opnieuw op

2 dagen geleden update gehad ...

kom ook niet in veilige modus... blijft vast zitten

iemand die een tip heeft behalve naar winkel gaan..?
heb hem jaar in bezit nu
icon

Beste antwoord door erwin90 21 januari 2017, 20:41

heb mijn toestel weer terug, heb er voor gekozen om geen gebruik te maken van kpn service aangezien de kosten van onderzoek vaker al hoger zijn al de reperatie,

de beste man waar ik hem heengebracht heb heeft hem los gehad en kwam al snel tot de conclusie dat er waterschade was,..

is nooit te water geraakt vond het wel raar.. maar wellicht dat een flinke regenbui met natte broek de boosdoender is geweest,

hij heeft de waterschade behandeling gedaan en heeft al mijn gegeven kunnen redden
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +13
probeer een hard reset
dat kan misschien werken
let er wel op dat alles van je telefoon terug naar fabrieks instellingen gezet word
Reputatie 7
Badge +15
Ik zou zelf een factory reset uitvoeren
niets van dit alles lukt,

kreeg gister wel een groen scherm en dat die iets aan het downloaden was... maar na 5 sec bleef deze ook vast zitten

en nu werken zowel de knoppen combo volume up en power niet even als down power home..
heb zoveel geprobeert hij blijft uit..

hangt nu al uur aan oplader.. ook dit geeft hij niet weer op het scherm.. vanmorgen nog wel

blauwe led blijft branden zacht/harder
Reputatie 7
Badge +13
je kun dan heb beste even naar KPN winkel gaan
ga ik morgen even doen, maar had gehoopt dat er mensen waren die het ook meegemaakt hadden of wellicht een oplossing wisten...

zoals altijd geen recente backup kunnen maken
Reputatie 7
Badge +15
Als je een google account of een samsung account hebt is de kans aardig aanwezig dat daar in iedergeval een gedeeltelijke backup aan staat.

Ik ken dergelijke symptonen, ze zijn helaas geen goed teken. Ik zou zelf het volgende inschatten.

1: Toestel is defect, bekabeling intern is los
2: Er is iets fout gegaan tijdens een update waardoor er data corruptie heeft plaatsgevonden op een plek die kritiek is voor het systeem.

Gezien factory reset niet heeft gewerkt, ga ik er helaas van uit dat het een garantie gevalletje wordt 😞
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Erwin, welkom op het forum! Vervelend dat je S7 plotseling niet meer goed werkt.

Ik lees goede suggesties van Francois en Sjors. Jammer dat die in jouw geval niet tot een oplossing hebben geleid 😞 Naar de KPN Winkel gaan is dan inderdaad de volgende stap.

Laat je ons weten hoe dat gaat?
oke, hij doet nu ook helemaal niks meer zowel geen oplaad logo of led lampje...

denk iets software matigs,, hij is ooit wel is gevallen en zit barstje in achterkant maar dat is inmiddels al 6 maand terug gebeurt

ik wil morgen even naar kpn winkel in emmen toe en dit zou inderdaad wel opsturen worden.

gelukkig mn fotos allemaal op sd kaart en meeste contacten via whatsapp terug kunnen krijgen

ik hou jullie zeker op de hoogte wat dit euvel is..

nu maar weer verder met mn vertrouwde s4.. alleen heeft deze last van het supertrage opladen .. al reeds een nieuwe batt geplaats..
Reputatie 7
Badge +22
Balen dat je telefoon nu helemaal niets meer doet, Erwin! Goed dat je bij 1 van onze winkels langsgaat 🙂 Vergeet daarbij overigens niet om je aankoopbewijs mee te nemen. Zonder aankoopbewijs is repareren onder garantie namelijk niet mogelijk.

De S4 zal wel weer even wennen zijn na de S7.. Wel prettig dat je nog een vervangend toestel hebt liggen! Zo ben je in ieder geval nog bereikbaar.
Tsjaa aankoopbewijs.. heb hem bij mn abbo gekregen dus denk dat die daar aan gelinkt is? Kan me ook niet heugen dat er een factuur bij zat destijds

Maar we gaan het zien morgen
Reputatie 7
Badge +22
Ben je inmiddels naar een KPN Winkel geweest, Erwin? Ik benieuwd of je telefoon nu ter reparatie is opgestuurd.
is in reperatie!,

houd jullie op de hoogte
Reputatie 7
Badge +22
Goed om te horen, Erik! Ik hoop dat je jouw toestel snel weer terug hebt 🙂
heb mijn toestel weer terug, heb er voor gekozen om geen gebruik te maken van kpn service aangezien de kosten van onderzoek vaker al hoger zijn al de reperatie,

de beste man waar ik hem heengebracht heb heeft hem los gehad en kwam al snel tot de conclusie dat er waterschade was,..

is nooit te water geraakt vond het wel raar.. maar wellicht dat een flinke regenbui met natte broek de boosdoender is geweest,

hij heeft de waterschade behandeling gedaan en heeft al mijn gegeven kunnen redden
Reputatie 7
Badge +22
Ha Erwin, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat de reperateur jouw gegevens heeft kunnen redden!

Werkt je telefoon inmiddels ook weer helemaal? Of was het toestel niet meer te maken?
Reputatie 7
Badge +13
ik denk wel dat deze toestel toch onder garantie valt in verbant waterschaden
de toestel moet IP68 water- en stofbestendig zijn
tenzij er al ooit een scherm is vervangen of als die al eerder reparatie heeft gehad
ik heb precies hetzelfde probleem... na factory reset bleef het bijbmij 24uur ophetzelfde scherm..daarna weer hard reset poging gedaan en opnieuw opstarten sindsdien alleen nog blauw lampje wat feller en zachter oplicht maar kom niet meer in een reboot scherm terecht. beetje jammer !!
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Fion, wat balen zeg! 😞 Het scherm zelf geeft nu geen beeld weer? Je kunt de powerknop 15 seconden ingedrukt houden om het toestel geforceerd uit te laten gaan. Misschien dat het daarna wel verder opstart dan alleen het blauwe lampje. Als het niet helpt lijkt het me raadzaam met het toestel naar de KPN winkel te gaan. Neem je aankoopbewijs mee voor het geval een reparatie nodig is. Adressen vind je hier: Jouw KPN Winkel in de buurt
Reputatie 7
Badge +27
@fion0000: Heb je het zelf kunnen oplossen of toch naar de winkel geweest?

Reageer