Beantwoord

Samsung galaxy Y simlockvrij maken lukt niet

• 9 april 2014
  • 2 reacties
  • 4227 keer bekeken

Ik heb een mail gekregen van de servicedesk met codes om mijn galaxy Y te unlocken. Wat ik ook probeer, als ik de code ingeef krijg ik een melding : mobiel netwerk niet beschikbaar.

Ik heb het geprobeerd met een geweigerde simkaart en ook zonder simkaart. Ik ben er inmiddels wel achter dat er alleen een netwerkblokkering op zit. Ik ben een leek op dit gebied dus misschien zie ik iets over het hoofd

icon

Beste antwoord door Shugosha 9 april 2014, 09:26

Wanneer u het toestel opstart met de simkaart van de andere provider erin, wat gebeurt er dan?

Ik heb de instructies erbij gepakt voor de Galaxy Y:

Procedure 1 (met SIM-kaart in het toestel):

• Zet het toestel aan met de geweigerde SIMkaart in het toestel.
  • Toets desgevraagd uw PIN-code in.
  • Het toestel zal vragen om de netwerkblokkings code, of om de SP lock code. Voer nu de bijbehorende code in en bevestig dit met OK
Procedure 2 (zonder SIM-kaart in het toestel):

• Zet het toestel aan
  • Toets nu de volgende code in: #7465625*638*NCK code#  Netwerkblokkering uit (code = 8-cijferig).
  • Toets nu de volgende code in: #7465625*77*SPCK code#  SP blokkering uit (als de melding komt: “ nog niet ingeschakeld” dan is deze 2de lock al geunlocked door de eerste code).
  • Stop vervolgens een SIM-kaart in het toestel en je kunt er mee werken.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Wanneer u het toestel opstart met de simkaart van de andere provider erin, wat gebeurt er dan?

Ik heb de instructies erbij gepakt voor de Galaxy Y:

Procedure 1 (met SIM-kaart in het toestel):

• Zet het toestel aan met de geweigerde SIMkaart in het toestel.
  • Toets desgevraagd uw PIN-code in.
  • Het toestel zal vragen om de netwerkblokkings code, of om de SP lock code. Voer nu de bijbehorende code in en bevestig dit met OK
Procedure 2 (zonder SIM-kaart in het toestel):

• Zet het toestel aan
  • Toets nu de volgende code in: #7465625*638*NCK code#  Netwerkblokkering uit (code = 8-cijferig).
  • Toets nu de volgende code in: #7465625*77*SPCK code#  SP blokkering uit (als de melding komt: “ nog niet ingeschakeld” dan is deze 2de lock al geunlocked door de eerste code).
  • Stop vervolgens een SIM-kaart in het toestel en je kunt er mee werken.
Beste Shugosha,

Het is me eindelijk gelukt. Bedankt voor uw snelle reactie

Reageer