Beantwoord

samsung S4 mini

• 2 februari 2016
  • 22 reacties
  • 732 keer bekeken

Is er iemand bekend met na een update slecht netwerkbereik Samsung Mini 4 . Ook dta het programma Kies van Samsung daarna niet meer werkt nu android versie 4.4.2  Ik heb nu zeer slecht netwerk bereik kan meestal wel zelf bellen maar niet gebeld worden. Met de klantenservice van KPN kom je niet verder zouden harde reset doen maar helaas.  

icon

Beste antwoord door Marcia_ 9 februari 2016, 12:27

Bedankt voor je privébericht! Ik heb je zojuist een gratis nieuwe simkaart gestuurd. Die krijg je morgen of donderdag in huis. Je moet de simkaart nog wel even zelf activeren. In de begeleidende brief staat hoe dat moet. Wil je ons laten weten of het daarmee opgelost is?

Bekijk origineel

22 reacties

Ik heb ook een zeer slecht bereik met een samsung S4 mini dat is sinds de software update 4.4.2. kan meestal wel bellen maar kan met reglemaat niet gebeld worden. Met klantenservice  kpn kom ik niet verder  sta je in de wacht wordt de verbinding verbroken ??

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Reputatie 4
Badge +1
De klantenservice van KPN zal geen harde reset van uw toestel (kunnen) uitvoeren, dit omdat je dit vanaf het toestel zelf doet.

Een harde reset bij hardnekkige problemen is altijd aan te raden (en wordt eigenlijk geadviseerd om te doen bij aanschaf van het toestel en elke software update van het toestel zelf)

Met betrekking tot het bereik ben je normaliter afhankelijk van een drietal zaken, namelijk het bereik van het netwerk (joh), de 'kwaliteit' van de ontvanger (de hardware) en de SIM-kaart.

Natuurlijk is het zo dat de hardware in je toestel, net zoals bij een computer, wordt aangestuurd door drivers, welke kunnen worden aangepast (en aangetast) door niet goed geteste updates. Een reset naar fabrieksinstellingen (harde reset) kan hierbij vaak helpen.

Om te kijken of de SIM-kaart het probleem is kun je natuurlijk je SIM-kaart in een ander toestel plaatsen (of nog beter, een andere SIM-kaart in je Samsung Galaxy S4 Mini).

Dat Samsung Kies niet meer werkt is op zich vreemd maar van de andere kant ook weer niet. Ik vind de PC-software van Samsung sowieso een kriem om mee te werken ^^.

Met betrekking tot dit probleem is mijn advies om Samsung Kies volledig te verwijderen van je PC, waarna je via onderstaande webpagina opnieuw Kies kunt downloaden en installeren. Dan weet je ook automatisch dat Kies 'up to date' is.

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/ 

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Ik heb even gewacht met reageren, maar zoals ik verwachtte nog geen andere reacties. Goed dat je al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Zij hebben waarschijnlijk een reset op het netwerk gedaan, niet op je toestel. Als dit niet geholpen heeft, dan moeten we inderdaad eens naar de apparatuur kijken.

Is het mogelijk dat jij je simkaart in een ander toestel plaatst? Ik ben erg benieuwd of dat gewoon werkt. Als je ook kunt testen of een andere simkaart in jouw toestel werkt, dan kunnen we vanuit daar verder kijken. 

Stadtionalist schreef op 3 feb '16 om 22:07uDe klantenservice van KPN zal geen harde reset van uw toestel (kunnen) uitvoeren, dit omdat je dit vanaf het toestel zelf doet.

Een harde reset bij hardnekkige problemen is altijd aan te raden (en wordt eigenlijk geadviseerd om te doen bij aanschaf van het toestel en elke software update van het toestel zelf)

Met betrekking tot het bereik ben je normaliter afhankelijk van een drietal zaken, namelijk het bereik van het netwerk (joh), de 'kwaliteit' van de ontvanger (de hardware) en de SIM-kaart.

Natuurlijk is het zo dat de hardware in je toestel, net zoals bij een computer, wordt aangestuurd door drivers, welke kunnen worden aangepast (en aangetast) door niet goed geteste updates. Een reset naar fabrieksinstellingen (harde reset) kan hierbij vaak helpen.

Om te kijken of de SIM-kaart het probleem is kun je natuurlijk je SIM-kaart in een ander toestel plaatsen (of nog beter, een andere SIM-kaart in je Samsung Galaxy S4 Mini).

Dat Samsung Kies niet meer werkt is op zich vreemd maar van de andere kant ook weer niet. Ik vind de PC-software van Samsung sowieso een kriem om mee te werken ^^.

Met betrekking tot dit probleem is mijn advies om Samsung Kies volledig te verwijderen van je PC, waarna je via onderstaande webpagina opnieuw Kies kunt downloaden en installeren. Dan weet je ook automatisch dat Kies 'up to date' is.

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/K​IES/ 

Ik heb Kies opnieuw er op gezet maakt geen verschil werkt niet , andere sim kaart kan ik niet we hebben we een ander prepaid toestel maar dat is een grotere sim . kaart

Marcia_ schreef op 8 feb '16 om 11:59uBeste @postmen60,

Ik heb even gewacht met reageren, maar zoals ik verwachtte nog geen andere reacties. Goed dat je al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Zij hebben waarschijnlijk een reset op het netwerk gedaan, niet op je toestel. Als dit niet geholpen heeft, dan moeten we inderdaad eens naar de apparatuur kijken.

Is het mogelijk dat jij je simkaart in een ander toestel plaatst? Ik ben erg benieuwd of dat gewoon werkt. Als je ook kunt testen of een andere simkaart in jouw toestel werkt, dan kunnen we vanuit daar verder kijken. 

Ik kan geen andere kleine sim kaart er in zetten / hebben nog wel een preapid toestel ook van kpn maar met grote sim kaart die net werk verbinding is wel goed .
Reputatie 4
Badge +1
Geen 'adapter' of iets dergelijks beschikbaar? (Evt. het restant van een simkaart die op micro-sim formaat is geknipt)

Iets om de microsim het formaat van een reguliere (mini)SIM kaart te geven? 

Als de SIM-kaart van de S4 mini het in een ander toestel gewoon goed doet kun je natuurlijk ook de SIM-kaart meteen uitsluiten van het mogelijke probleem ;-)

Marcia_ schreef op 8 feb '16 om 11:59uBeste @postmen60,

misschien een andere sim kaart toesturen

Reputatie 7
Badge +27
Je kunt inderdaad een adapter gebruiken. Deze kan je krijgen/lenen in een willekeurige KPN winkel. Natuurlijk kan ik ook een nieuwe simkaart toesturen. Je krijgt dan een grote sim, waar je ook een kleine en een nog kleinere uit kunt drukken. Dan heb je altijd adapters bij de hand. Als ik nu een simkaart bestel, krijg je die binnen 2 werkdagen toe gestuurd. Je kunt ook een nieuwe simkaart in een KPN winkel ophalen, als je bijvoorbeeld niet zo lang wilt wachten. Dan moet je wel een geldig legitimatiebewijs meenemen.

Reageer je op mijn privébericht als je een nieuwe sim opgestuurd wilt krijgen? Dan ga ik dat voor je regelen!

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht! Ik heb je zojuist een gratis nieuwe simkaart gestuurd. Die krijg je morgen of donderdag in huis. Je moet de simkaart nog wel even zelf activeren. In de begeleidende brief staat hoe dat moet. Wil je ons laten weten of het daarmee opgelost is?

Reputatie 4
Badge +1
Marcia_ schreef op 9 feb '16 om 10:03uDan moet je wel een geldig legitimatiebewijs meenemen.

En je bankpas, voor de 1ct pincontrole bij elke aanpassing in de gegevens. (En dan tijdje later wordt die 1ct ook altijd weer netjes teruggestort)

Marcia_ schreef op 9 feb '16 om 10:03uJe kunt inderdaad een adapter gebruiken. Deze kan je krijgen/lenen in een willekeurige KPN winkel. Natuurlijk kan ik ook een nieuwe simkaart toesturen. Je krijgt dan een grote sim, waar je ook een kleine en een nog kleinere uit kunt drukken. Dan heb je altijd adapters bij de hand. Als ik nu een simkaart bestel, krijg je die binnen 2 werkdagen toe gestuurd. Je kunt ook een nieuwe simkaart in een KPN winkel ophalen, als je bijvoorbeeld niet zo lang wilt wachten. Dan moet je wel een geldig legitimatiebewijs meenemen.

Reageer je op mijn privébericht als je een nieuwe sim opgestuurd wilt krijgen? Dan ga ik dat voor je regelen!

Nieuwe simkaart geplaatst. Ik zie geen verbetering ook niet op andere plaatsen dan waar ik woon. het ligt volgens mij aan het type toestel t.a.z van de 4G verbinding. als ik dat geod zeg ik ben maar een leek . Hte prepaid toestel dat we ook hebben en Samsung Young heeft wel volop bereik dat is 3G neem ik aan 
Reputatie 4
Badge +1
De Samsung Galaxy Young en Young 2 zijn inderdaad geen 4G toestellen.

Echter heeft 4G veelal een stabielere verbinding en een groter bereik. Je kunt het 2G, 3G en 4G bereik van KPN evt. zelf inzien via onderstaande website:

http://www.coveragechecker.nl/

En nog steeds is het advies, probeer je SIM-kaart in een ander toestel of een andere SIM-kaart in je S4 mini. Gezien je nu een nieuwe SIM-kaart hebt ontvangen heb je ook de stukjes plastic waarmee je je nieuwe SIM-kaart in een 'ouder' toestel plaatsen. Echter heeft dat inderdaad niet zo veel zin wanneer het om het 4G bereik gaat en het 'ouder' toestel geen 4G ondersteunt.

Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat het niet verbeterd is. Dan is het inderdaad goed om verder te kijken. Je geeft aan dat je 4G verbinding slecht is. Als jouw simkaart in de S4 mini zit, kan je dan wel gewoon goed bellen/gebeld worden? Daarvoor gebruik je namelijk geen 4G verbinding, maar 2G/3G. Ik ben dan ook benieuwd of dat wel goed werkt. 

Je kunt proberen om je toestel te zetten op 'GSM/WCDMA' en niet op 'LTE/WCDMA/GSM'. Dan zet je als het ware het 4G uit. Is het probleem dan opgelost?

Klopt het is beter  maar daar heb ik geen abonnement voor als het toestel /sofware niet toereikend is. Ik verwacht nu een oplossing voor dit probleem .

ik kan nu niet met 4G niets doen .

Reputatie 4
Badge +1
Als je van mening bent dat het toestel zelf de 'dader' is kun je aanspraak maken op je fabrieks-/aankoopgarantie.

Via KPN krijg je 2 jaar garantie na aankoopdatum (deze staat op je kassabon als je in de winkel bent geweest en op je leverbon als je online hebt besteld.)

Je kunt je toestel dan aanmelden voor reparatie, ofwel via een willekeurige KPN Winkel ofwel via de website. Via de winkel is, inleveren en ophalen op die locatie. Via de website is zelf afleveren bij een Bruna of iets en thuisbezorgd na reparatie.

Op onderstaande website staat hier meer over beschreven, ook over hoe het gaat als je nog een toestelverzekering hebt.

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17244

(Een reparatieproces duurt gemiddeld 1 week maar een reparatiecentrum mag het toestel maximaal 30 dagen in reparatie hebben.)

Indien je je toestel via een andere winkel, zoals bijvoorbeeld studentmobiel.nl, CoolBlue of MediaMarkt hebt aangeschaft verloopt het reparatieproces via deze winkel(keten)

Stadtionalist schreef op 12 feb '16 om 17:06uAls je van mening bent dat het toestel zelf de 'dader' is kun je aanspraak maken op je fabrieks-/aankoopgarantie.

Via KPN krijg je 2 jaar garantie na aankoopdatum (deze staat op je kassabon als je in de winkel bent geweest en op je leverbon als je online hebt besteld.)

Je kunt je toestel dan aanmelden voor reparatie, ofwel via een willekeurige KPN Winkel ofwel via de website. Via de winkel is, inleveren en ophalen op die locatie. Via de website is zelf afleveren bij een Bruna of iets en thuisbezorgd na reparatie.

Op onderstaande website staat hier meer over beschreven, ook over hoe het gaat als je nog een toestelverzekering hebt.

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detai​l/a_id/17244

(Een reparatieproces duurt gemiddeld 1 week maar een reparatiecentrum mag het toestel maximaal 30 dagen in reparatie hebben.)

Indien je je toestel via een andere winkel, zoals bijvoorbeeld studentmobiel.nl, CoolBlue of MediaMarkt hebt aangeschaft verloopt het reparatieproces via deze winkel(keten)

Je vergist je , het toestel is niet stuk maar is niet toereikend ik laat het aan KPN over om het op te lossen is wel zo netjes denk ik .

Reputatie 4
Badge +1

Stadtionalist schreef op 12 feb '16 om 17:06u

Als je van mening bent dat het toestel zelf de 'dader' is kun je aanspraak maken op je fabrieks-/aankoopgarantie.

Zie bovenstaande. KPN kan moeilijk via meditatie je telefoon beter laten functioneren ^^

Daarnaast is het zo dat als je toestel zelf 'niet toereikend' 4G ontvangst heeft en dus niet naar behoren functioneert er sprake is van een defect, ofwel softwarematig ofwel hardwarematig.

By the way, heb je al wel de fabrieksreset geprobeerd zoals dit in het begin al geadviseerd is?

Stadtionalist schreef op 12 feb '16 om 17:16uStadtionalist schreef op 12 feb '16 om 17:06uAls je van mening bent dat het toestel zelf de 'dader' is kun je aanspraak maken op je fabrieks-/aankoopgarantie.

Zie bovenstaande. KPN kan moeilijk via meditatie je telefoon beter laten functioneren ^^

Daarnaast is het zo dat als je toestel zelf 'niet toereikend' 4G ontvangst heeft en dus niet naar behoren functioneert er sprake is van een defect, ofwel softwarematig ofwel hardwarematig.

By the way, heb je al wel de fabrieksreset geprobeerd zoals dit in het begin al geadviseerd is?

Je vergist je ,  ik vindt het wat ongepast zoals je antwoord. Ik los dat met KPN op zoals het hoort.

Reputatie 4
Badge +1
Prima, dan vergis ik mij. Succes.

Reputatie 7
Badge +27
Om het voor mij even duidelijk te maken: je hebt wegvallende verbindingen of helemaal geen mogelijkheid om te bellen als jij 4G gewoon aan hebt staan. Zodra je 4G uit zet, kan je wel gewoon bellen en gebeld worden. Klopt dit?

Ervaar je dit alleen bij jou thuis of op meerdere locaties? Als je dit op meerdere locaties ervaart, is de kans groot dat het toch een toestelprobleem is. Dan kan je het beste even naar de KPN winkel om je toestel te laten controleren of ter reparatie in te laten nemen. 

Marcia_ schreef op 15 feb '16 om 10:32uOm het voor mij even duidelijk te maken: je hebt wegvallende verbindingen of helemaal geen mogelijkheid om te bellen als jij 4G gewoon aan hebt staan. Zodra je 4G uit zet, kan je wel gewoon bellen en gebeld worden. Klopt dit?

Ervaar je dit alleen bij jou thuis of op meerdere locaties? Als je dit op meerdere locaties ervaart, is de kans groot dat het toch een toestelprobleem is. Dan kan je het beste even naar de KPN winkel om je toestel te laten controleren of ter reparatie in te laten nemen. 

Ik het gisteren ook in belgie en vorige week in zeeland, Ik denk dat het een software probleem is er staat nu 4.4.2 op. dit odet sinds de update ik denk dat dit type toestel moeite heeft met de nieuwe software / 4G verbinding . Ik kan dan wel bellen maar vebinding wordt dan minimaal en kan niet gebeld worden .

Reputatie 7
Badge +27
Zoals ik gisteren zei, adviseer ik je dan echt om even een KPN winkel binnen te lopen. Je toestel kan dan eventueel ter reparatie opgestuurd worden. Voordat je dat doet, kan je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als het daarmee verholpen is, is dat natuurlijk sowieso mooi.

Reageer