Beantwoord

Samsung s6 edge = opeens kapot (heel vreemd geval)

Badge
De galaxy s6 edge van mijn moeder heeft het vanmiddag begeven...hij blijft alleen "samsung s6 edge" aangeven met aan de zijkanten een soort schaduw van diezelfde tekst en dan start hij weer opnieuw op...(zie bijlage)
Ik heb alle mogelijke knop combinaties geprobeerd, en hem aan de laptop proberen te koppelen en ik heb geprobeerd om via Odin firmware opnieuw te installeren in de download mode maar dan krijg ik "failed"
Via samsung kies blijft er staan "bezig met verbinden"
Op de laptop wordt de telefoon alleen maar herkent als ik hem in de download mode zet anders niet.
De telefoon werd voorheen ook gloeiend heet bij gebruik google maps etc.
Zou dat er mee te maken hebben gehad?

Wat kan dit zijn?
Hij viel gewoon uit het niets uit....

icon

Beste antwoord door Erik_ 14 oktober 2017, 17:00

Hey Sinead, welkom hier! Die telefoon ziet er niet zo goed meer uit 😯

Ik denk wel dat het heel erg heet worden hier aan ten grondslag ligt. Ik vermoed dat er intern door oververhitting het een en ander beschadigd is geraakt. Als je moeder het toestel bij ons heeft gekocht kan ze het (laten) opsturen ter reparatie. Dit kan via de KPN winkel of zelf via deze stappen.

Er zit twee jaar garantie op het toestel voor fabrieksfouten. Zorg er dan wel voor dat het aankoopbewijs meegestuurd wordt. Als het daar niet aan ligt, dan hangt het er vanaf of ze verzekerd is of niet, Bij geen verzekering krijgt ze eerst een prijsopgave van wat reparatie zou kosten. Ze kan dan beslissen te laten repareren of niet. Bij niet, krijgt ze het toestel ongerepareerd weer terug en betaalt ze alleen €36 onderzoekskosten. Als ze wel verzekerd is, dan krijgt ze een nieuw toestel (gereviseerd toestel, zelfde model en kleur, met originele onderdelen).
Bekijk origineel

23 reacties

Badge
Goedemorgen,

Het enige wat ik gehad heb is dit:

Verzendinstructie
Onderaan dit bericht vindt u de verzendinstructie. In de bijlage vindt u het reparatieformulier. Het is belangrijk dat u een kopie van het reparatieformulier meestuurt in het pakket. We ontvangen uw pakket graag zo snel mogelijk. Als wij het pakket niet binnen 30 dagen hebben ontvangen, wordt het reparatienummer automatisch gesloten.

Duur van uw reparatie na ontvangst apparaat
Indien het gevonden defect onder de garantie valt streven wij ernaar uw toestel binnen 2 weken te hebben afgerond. Indien het gevonden defect niet onder de garantie valt dan ontvangt u binnen 2 weken van ons een prijsopgave met daarin de te nemen vervolgstappen.

Hebt u nog vragen?
Kijk op kpn.com/reparatie of bel gratis 0800-8200008.Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Of stuur een e-mail naar reparatie@teleplan.com. Vergeet niet om het reparatienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Teleplan Communications B.V.
Reparatiepartner van KPN

Van het weekend kreeg ik echter een mail dat optie 3 niet mogelijk is! 😵

Wat nu?
Kunt u mij misschien helpen? want ik kom geen stap verder met Teleplan 😑
Reputatie 7
Badge +27
Het imeinummer had normaliter wel vermeld moeten worden op het vervangende aankoopbewijs. Maar, dat lijkt me in dit geval niet de reden voor het afwijzen van de garantie. De mailwisseling met Teleplan geeft andere redenen.

Je zou echter wel de optie moeten hebben om het toestel te weigeren. Staat hierover nog iets vermeld in de originele mail van Teleplan?
Badge
Geachte heer,
Ik kreeg zojuist een email betreft betalen van onderzoek.
Dus dat ze de telefoon houden is niet mogelijk??

Tot mijn verbazing open ik die link naar IDEAL en zie ik:
Afwijsreden garantie: IMEInr is niet vermeld op aankoopbewijs

Mijn moeder heeft naar jullie gebeld omdat ze aankoopbewijs niet kon vinden, en ze heeft toen per mail de gegevens van haar telefoon ontvangen en volgens een medewerker van jullie moest dit voldoende zijn om de telefoon op te sturen naar Teleplan...
Ik heb die email uitgeprint en achter formulier geniet bij het versturen van de telefoon. (zie bijlagen)

Badge
Goedemorgen,

Ik vindt het heel erg oneerlijk hoe zulke bedrijven te werk gaan anno 2017...
Never ever dat ik onderzoekskosten ga betalen terwijl ze de telefoon niet eens open hebben gemaakt...
Dus ze mogen hem lekker houden! 🙂

Bedankt voor uw reacties Erik_ 👍🏻

Groetjes
Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat het zo is gelopen, Sinead. Helaas kan ik aan het eindoordeel van Teleplan niets veranderen.

De onderzoekskosten dien je altijd te betalen als je niet akkoord gaat met de prijsopgave. Dit bedrag dekt de tijd die gespendeerd is aan het onderzoeken van het toestel. Dit staat vermeld in de voorwaarden en heb ik eerder in het topic ook aangegeven. Als je (moeder) deze niet wil betalen is de andere optie om afstand te doen van het toestel. Hij wordt dan niet teruggestuurd.
Badge
Geachte heer/mevrouw,

Wat nu?
Er wordt gewoon niet gereageerd als ik vraag om foto's...
Ik neem aan dat ik als klant toch recht heb op foto's van het onderzoek anders ga ik ook geen onderzoekskosten betalen als er niks onderzocht is....

Groetjes
Badge

Badge

Badge

Badge

Badge

Badge

Badge

Badge
Goedenacht,

Ik heb inmiddels een antwoord ontvangen en ik heb inmiddels daarop weer een antwoord teruggestuurd.
Zie onderstaande bijlagen.
Reputatie 7
Badge +27
Jammer dit te horen, Sinead. Het was inderdaad wel een beetje een te verwachten antwoord, gezien de scheur. Maar ik hoop dat ze een second opinion willen doen. Het is wel zo dat Teleplan de eindbeslissing maakt, ik kan daar (vanuit KPN) geen invloed op uitoefenen. Ik duim voor je 🙂
Badge
Ik heb een email gestuurd naar Teleplan (zie bijlage voor email)
Ik hoop dat ze een second opinion willen uitvoeren.

Groetjes
Badge
Goedemiddag,

Zoals ik al verwachtte n.a.v. wat ik gelezen heb op internet over problemen met de edge valt het niet onder de garantie.
Ze zeggen dat het val-schade is 😡 😠

Wat kan ik nu nog doen?
Mijn moeder is niet van plan om € 332,75 te gaan betalen...
Reputatie 7
Badge +27
Heb je hem zelf opgestuurd, of via de winkel? Er kan op het formulier wel extra info bijgeschreven worden. Als je daar aan hebt gegeven dat de problemen er al waren voor de scheur verwacht ik daar geen problemen mee.
Badge
Ik heb de telefoon inmiddels opgestuurd. 👍🏻
Ik hoop dat ze eerlijk zijn met het beoordelen van de oorzaak want op de achterkant zit al heel lang een scheur in het glas...voordat die scheur er was werd de telefoon ook al heet....mijn moeder heeft hem nooit laten vallen en er zat altijd een hoesje omheen...
Kan het zo zijn dat die scheur ook ontstaan is door de hitte (dat de warmte niet weg kon ofzo) of is dit een beetje ver gezocht? 🤔 🤔

Groetjes
Reputatie 7
Badge +27
De fabrieksgarantie geldt altijd, of ze verzekerd is of niet. Of dit probleem onder fabricagefout valt kan ik niet beoordelen. Het is mogelijk dat de oververhitting daar vandaan komt. Ik zou in dit geval aanraden het toestel op te sturen voor reparatie. Er wordt dan altijd gecontroleerd of het valt onder de fabrieksgarantie. Zo ja, dan kost de reparatie haar niets. Zo niet, dan krijgt ze eerst bericht van wat het probleem is, en wat de kosten voor reparatie zouden zijn. In dat geval kan ze kiezen of ze dat wil betalen. Zo ja, dan wordt het toestel hersteld tegen de gestelde prijs. Als ze de kosten te hoog vindt kan ze weigeren. Ze betaalt dan alleen €36 onderzoekskosten. Het toestel wordt dan ongerepareerd teruggestuurd.

Badge
Bedankt voor bovenstaande reactie.
Mijn moeder is niet verzekerd
Ik heb nog vraag m.b.t. bovenstaande...

U zegt dat er 2 jaar garantie zit op fabrieksfouten.
Als de telefoon kapot gegaan is door de oververhitte / niet verwijderbare batterij valt dit dan onder fabrieksfouten?

Stel dat het inderdaad een fabrieksfout is, moet ze dan de reparatie zelf betalen omdat de telefoon niet verzekerd is?

Groetjes
Reputatie 7
Badge +27
Hey Sinead, welkom hier! Die telefoon ziet er niet zo goed meer uit 😯

Ik denk wel dat het heel erg heet worden hier aan ten grondslag ligt. Ik vermoed dat er intern door oververhitting het een en ander beschadigd is geraakt. Als je moeder het toestel bij ons heeft gekocht kan ze het (laten) opsturen ter reparatie. Dit kan via de KPN winkel of zelf via deze stappen.

Er zit twee jaar garantie op het toestel voor fabrieksfouten. Zorg er dan wel voor dat het aankoopbewijs meegestuurd wordt. Als het daar niet aan ligt, dan hangt het er vanaf of ze verzekerd is of niet, Bij geen verzekering krijgt ze eerst een prijsopgave van wat reparatie zou kosten. Ze kan dan beslissen te laten repareren of niet. Bij niet, krijgt ze het toestel ongerepareerd weer terug en betaalt ze alleen €36 onderzoekskosten. Als ze wel verzekerd is, dan krijgt ze een nieuw toestel (gereviseerd toestel, zelfde model en kleur, met originele onderdelen).
Badge
P.s. mijn moeder is klant bij jullie 🙂

Reageer