Beantwoord

Samsung S7 en S9 simlockvrij?

  • 18 May 2020
  • 3 reacties
  • 132 keer bekeken

Badge

Hoi allemaal, newbie hier :-)

 

Binnenkort verleng ik mijn abonnement en kies daarbij de S20.

Nu wil ik mijn oude S7 (die mijn moeder nu heeft, zij zit nog te dubben of ze die wil houden of de S9 wil straks) of S9 naar een dierenasiel in Spanje sturen, omdat zij geen geld hebben voor een camera door alle extra corona-gedumpte dieren/kosten, dus ik dacht, met de S7 of S9 kun je ook prima foto's maken EN ermee bellen/appen ook nog ;-)

Maar dan moet de mobiel natuurlijk wel simlockvrij zijn.

Ik las elders op het forum in hele oude topics dat KPN geen unlock codes meer geeft.

Betekend dit dat de toestellen al automatisch simlockvrij zijn?

 

Bedankt! :-)

icon

Beste antwoord door RBxx 18 May 2020, 22:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Cloudy,    KPN verkoopt al zo'n 10 jaar geen toestellen met simlock meer.

Daarom zijn ze ook recent gestopt met het verstrekken van unlock codes. Er werd nog zelden naar gevraagd. Zie deze reactie van een KPN moderator (klik hier)

Badge

Klopt, ik kreeg zojuist ook antwoord van KPN :-)

 

“ Toestellen zijn al sinds een jaar of 10 (ik weet het niet exact) allemaal simlockvrij.

Waar je wel tegenaan kunt lopen is een regiolock. Dat is een lock van Samsung en die kan er wel af. Hier lees je er alles over: https://bit.ly/2KI0GIQ

 

Voor mensen die dit ook graag willen weten.

Bedankt voor je reactie RBxx

Reputatie 7
Badge +16

Een Regiolock zal overigens geen probleem kunnen zijn in deze situatie. De EEA is voor Samsung gewoon een zone als het gaat over Regiolocks. :) 

 

Reageer