Beantwoord

SamsungS5230

• 1 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 9734 keer bekeken

Hallo ik heb een Samsung S5230 toestel met KPN prepaid kaart; maar nu wil ik (net als bij vorige toestellen) mijn hi pre-paid kaart in dit toestel gebruiken. HEt toestel geeft dan een SP blokkering aan.

Graag uw hulp wat te doen
MEt vriendelijke groet  

icon

Beste antwoord door gvernooij158 2 oktober 2012, 13:52

Iedereen dank voor de aanbevelingen
Ik begrijp nogwel steeds niet warom er nu een sp-blokkering is terwijl in het verleden ik ouderepre-paid toestellen met een KPN pre-paid kaart, direct ook met mijn Hi-kaart kon gebruiken.
HIernaast zie ik een vraag van 17 september 2012, waarbij blijkbaar nog wel per omgaande de sp-un lock verstrekt kan worden
Afijn ik wacht mijn tijd wel af

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8
je kan alleen kpn.com abo en prepaid gebruiken, virtuele en dochter providers zijn vanwege concurrentie bedingingen uitgesloten en dan krijg je dus de SP (service provider lock), na 1 jaar kun je gratis een unlockcode aanvragen (type zoekterm:unlockcode)  doe je dat eerder dan een jaar zijn de kosten standaard 68 euro.

KPN en HI zijn toch één geheel; in het verleden kon dit gewoon zonder enig probleem.

Ik las in een bericht van ongeveer 1 maand geleden dat dit blijkbaar met wat hulpt van KPN zo ophgelost kon worden. Wie heeft er enig idee waar ik aan kan kloppen? 

KPN en Hi zijn zeker geen geheel, lees de voorgaande post van Glenmorangie nog eens. Tevens verwijst hij al naar een link waar je een unlockcode aan kan vragen, hij had dus een aardig goed idee waar je aan kan kloppen :-)

Maar bij deze nogmaals en nu meteen naar het formulier

http://kpn-mobiel.nl/Service-en-Contact/Mijn-mobiel/Unlock-code-aanvragen.htm

Reputatie 7
Badge +8
je hebt niet helemaal ongelijk, het is alleen mogelijk om de gratis simlockvrij te verkrijgen binnen het jaar als blijkt dat het toestel in jouw woongebied (postcode) niet (langer) werkt of een te slechte dekking geeft (niet kunnen bellen gebeld worden e.d) en indien het kpn netwerk daarbij te kort schiet.

Je hebt onder het nederlandse wetboek namelijk altijd recht op een werkend produkt waarbij de verkoper aantoonbare fabricage fouten (in dit geval veroorzaakt door de SP lock) altijd moet repareren ten gunste van de klant en zolang dit redelijk is, dus gebasseerd op alleen jou woon situatie (waar het produkt in theorie op naam staat). 

maar ik denk dat dit verhaal voor kpn niet snel opgaat.

Iedereen dank voor de aanbevelingen
Ik begrijp nogwel steeds niet warom er nu een sp-blokkering is terwijl in het verleden ik ouderepre-paid toestellen met een KPN pre-paid kaart, direct ook met mijn Hi-kaart kon gebruiken.
HIernaast zie ik een vraag van 17 september 2012, waarbij blijkbaar nog wel per omgaande de sp-un lock verstrekt kan worden
Afijn ik wacht mijn tijd wel af

Reageer