Beantwoord

Screenprotector S10 werkt niet met vingerafdruk

  • 12 March 2019
  • 4 reacties
  • 1980 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van de Samsung Galaxy S10. Het is werkelijk een prachtig toestel met onder andere de vingerafdrukscanner in het scherm. Nadeel is echter dat deze helaas niet goed werkt met een screenprotector. Samsung heeft er standaard een screenprotector bijgeleverd die er ook al opgeplakt zit. Het viel mij alleen op dat de vingerafdrukscanner vaak niet goed werkte. Ik moest vaak meerdere keren op de scanner drukken. Soms zo vaak dat het toestel 10 seconden lockte voor ik het weer kon proberen.
Dit is natuurljk irritant en niet de bedoeling lijkt mij. Ik heb de screenprotector er vervolgens afgehaald en meteen werkte de vingerafdrukscanner perfect! De telefoon opent direct.

Kortom, houd er rekening mee dat de vingerafdrukscanner van de S10 niet naar behoren werkt met een screenprotector. Ook niet met de screenprotector die Samsung er zelf bijlevert.
icon

Beste antwoord door SjorsK 21 March 2019, 10:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Florus72, bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat de screenprotector niet goed werkt met vingerafdruk. De vingerafdruk is dan wel heel specifiek, wat dan wel weer goed is 😉 Maar goed om het te delen, dit kan vast wat ergernis wegnemen bij nieuwe S10 eigenaren!
Reputatie 7
Badge +16
Dit probleem is door Samsung doorgezet naar R&D om te kijken hoe ze het beter kunnen doen met de standaard screenprotector ;)

Bron: Ik heb connecties 😛
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan!
Koop ik een dure screen protector, werkt mijn vingerafdruk niet meer! Zo waardeloos!
Nu zit ik... Ga ik toch de screen protector houden waardoor ik niet meer met mijn vingerafdruk in kan loggen, of ga ik het risico lopen dat mij scherm kapot kan gaan als hij valt of dat hier krassen op komen?
Het is begin mei nu, en er is dus nog geen oplossing gevonden?
Reputatie 7
Badge +21
@KarinB1984, bedankt voor je bericht! Helaas is dit niet in behandeling bij KPN, wij produceren geen toestellen en accessoires. Het probleem ligt echt bij Samsung. Je kan het beste bij Samsung navragen of hier al iets voor gevonden is.

Reageer