Beantwoord

SIM herkenning

• 4 mei 2016
  • 4 reacties
  • 217 keer bekeken

Krijg bericht "SIM NL KPN is niet beschikbaar. Wilt u oproep plaatsen via SIM NL KPN" Als ik OK intoets wordt oproep gerealiseerd. Voorheen had ik een prepaid SIM kaart. Toen geen enkel probleem. Nu een telefoon + internet abonnement. Merk Smartphone is Wolfgang van Aldi.

icon

Beste antwoord door franzen 5 mei 2016, 22:50

Nogmaals Cindy,

Kan je vertellen dat ik het probleem zelf heb kunnen oplossen. De smartphone gereset. Dus terug naar de oorsponkelijke fabrieksinstellingen. Toen alles opnieuw geïnstalleerd en daarmee was het probleem opgelost.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen ! Dat is heel lastig dat je je nieuwe smartphone niet kunt gebruiken! 

Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn zoals ik het lees. 

* Heeft je toestel een simlock? In dat geval pakt je toestel de simkaart van KPN niet. Of je toestel een simlock heeft, dat kun je lezen in de specificaties van je toestel. 

* De simkaartlezer van je toestel doet het niet goed. Wil je kijken of je met een andere simkaart wel verbinding kunt maken? 

* De simkaart die je hebt ontvangen is nog niet geactiveerd. Het activeren van je simkaart kun je online doen. 

Laat je me weten of één van bovenstaande opties het geval is? 

Hallo Cindy,

Bedankt voor je snelle reactie op deze vrije dag. Hierbij mijn reacties op je bericht:

1. De smartphone heeft geen Simlock. In het verleden zonder problemen gebruikt met een prepaid KPN Simkaart voor alleen telefoneren. Overgegaan op KPN Simkaart met basis abonnement voor bellen en internet.
  2. Nu het volgende: Bij het plaatsen van een telefonische oproep (dus activeren van een contact) dit bericht op de Smartphone “SIM NL KPN is niet beschikbaar. Wilt u de oproep plaatsen via SIM NL KPN.” Wanneer ik dan OK activeer wordt de telefonische oproep alsnog gerealiseerd. Ik kan dus wel telefoneren. Maar iets minder comfortabel. Nogmaals met de KPN SIMkaart voor uitsluitend bellen werd de oproep na het activeren van een contact meteen geplaatst.
  3. Heb nogmaals online gecontroleerd of de SIM kaart geactiveerd is. Dat is OK.
  4. Ik hoef geen andere SIM kaart te proberen want ik kan dus wel verbinding krijgen en via de beschreven omweg een telefonische oproep afhandelen. Binnenkomende gesprekken werkt zonder problemen.
  5. Het Internet deel werkt ook zonder problemen
Nogmaals Cindy,

Kan je vertellen dat ik het probleem zelf heb kunnen oplossen. De smartphone gereset. Dus terug naar de oorsponkelijke fabrieksinstellingen. Toen alles opnieuw geïnstalleerd en daarmee was het probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +24
Goedenavond , wat een goed bericht om te lezen dat een reset heeft geholpen! Er is iedere dag iemand van ons aanwezig, dus je weet ons te vinden in de toekomst. Ik wens je een fijn weekend toe! 

Reageer