Vraag

Slechte service

  • 24 October 2020
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Vandaag de meest waardeloze service ooit meegemaakt. 

Op 15 oktober telefonisch contact gehad over mijn Samsung s10 plus die nog maar 1 jaar en 2 maanden oud is. De telefoon laad niet meer op en is dus binnen de garantie termijn gegaan. Telefonisch werd mij verteld dat ik naar de kpn winkel moest en dat ik daar een nieuw toestel zou ontvangen mits dit in de winkel op voorraad was. Zo niet dan zouden ze er 1 bestellen. Nu is de dichtstbijzijnde winkel 40 minuten rijden, maar vandaag besloten hier toch heen te gaan. Aangekomen bij de winkel werd mij verteld dat dit niet de gang van zaken is. Een heel verhaal.. maar uiteindelijk komt het er op neer dat er helemaal geen nieuw toestel komt maar dat ik deze op moet sturen ter reparatie en dan zonder toestel zit. Ik moet dit zelf met samsung regelen. Terwijl ik een toestel koop via kpn. Daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat je dagen of weken zonder toestel zit terwijl ik een hoop geld betaal voor een toestel dat gewoon goed moet zijn en niet na een jaar al niet meer oplaad. 

Nu ben ik een hele middag kwijt omdat er een of andere sufferd bij de klanten service zit die mij naar de winkel stuurd terwijl dit niet de gang van zaken is. 

En het wordt nog erger.. ter plaatse zelf naar kpn gebeld. Mevrouw verteld mij aan de telefoon dat ik naar de kpn winkel moet gaan en hier een nieuw toestel zal ontvangen. Ik vertel dat ik al voor de kpn winkel sta en dit niet het geval is. Dan veranderd mevrouw ineens haar verhaal en is het toch niet zo dat als je naar de winkel gaat dat er een nieuw toestel voor je klaar ligt. 

Je wordt dus gewoon keer op keer voorgelogen, je maakt kosten om naar de kpn winkel te rijden en je bent ook nog eens een hele middag kwijt!! Kortom de meest waardeloze service ooit. En nog steeds geen stap verder wat betreft mij kapotte telefoon. 

Erg jammer dat je na meer dan 15 jaar abonnement bij kpn zo behandeld wordt.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat u het zelf met Samsung moet regelen klopt ook niet natuurlijk...

Reputatie 5
Badge +8

Ik kan me voorstellen dat dit niet de ervaring is geweest die je van KPN mag verwachten @Claudiamaud. In principe is het zo dat je wel naar de KPN winkel kan om je toestel ter reparatie aan te bieden. Vervolgens wordt je toestel door ons opgestuurd naar onze partner Teleplan om het defect te laten onderzoeken. Dat je direct een nieuw toestel mee zou krijgen ter vervanging is voor mij ook nieuw. Dat is voor zover ik weet niet het geval. Voor zakelijke klanten hebben we wel een toestel vervangservice. 

Op onze pagina over garantie en reparatie van je mobiele toestel vind je meer informatie over hoe dit werkt. Via deze weg kun je jouw toestel ook aanmelden ter reparatie. Repareren via de winkel gaat echter wel sneller dan het opsturen per post.

Mocht blijken dat er toch kosten verbonden zitten aan de reparatie en het defect dus niet binnen de garantie valt, dan word je hier altijd per mail van op de hoogte gesteld. Je kunt er dan voor kiezen om akkoord te gaan met de reparatie en daarmee de genoemde kosten, of je kunt het voorstel afwijzen. In dat laatste geval krijg je jouw defecte toestel kosteloos weer teruggestuurd (thuis of naar de KPN Winkel). Echter wordt er dan wel € 35,- in rekening gebracht aan onderzoekskosten. Je kunt ook nog afstand doen van het toestel. Dan betaal je dus ook geen onderzoekskosten, maar ben je wel je toestel kwijt. 

Hoe dan ook ben ik bang dat wanneer je jouw toestel weer gerepareerd wil hebben, je dus een tijdje zonder jouw toestel zit. Je zult dan ergens anders een vervangend toestel vandaan moeten halen. Daarin kan ik helaas niks voor je betekenen.   

Reputatie 5
Badge +8

Ben je nog tot een oplossing gekomen @Claudiamaud

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb niks meer van je gehoord en ga ervan uit dat je vraag beantwoord is. Als ik nog wel iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag! 

Reageer