Smartphone Accu

• 27 april 2015
  • 4 reacties
  • 313 keer bekeken

Hoi,

Ik heb in 2013 een smartphone gekocht bij KPN een LG optimus 5f maar nu loopt mijn accu al verschillende maanden heel snel leeg. Ik heb alle dingen uitgezet op mijn smartphone wat veel energie verbruikt. Maar het help echt niks. Wat kan ik het beste doen?

Groetjes Hanneke

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het is natuurlijk te verwachten dat de accu slechter wordt over tijd. En bijna elke fabrikant gaat er van uit dat iedereen elke 2 jaar een nieuwe telefoon koopt.

U kunt proberen om de accu helemaal leeg te laten gaan en vervolgens helemaal tot 100% te laten laden.

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hanneke,

Leuk dat je op het KPN forum je vraag stelt! Mijn antwoord heeft dezelfde strekking als die van Robin. Wat je zou kunnen doen is een nieuwe accu aanschaffen. Deze krijg je vaak voor 2 tientjes en zo kan je telefoon weer een flink aantal maanden mee!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

En dan geen goedkope "nieuwe" accu uit China / van eBay want over het algemeen gaan deze erg snel stuk, of zijn tweedehands.

Robin

Als je telefoon al ruim 2 jaar oud is, dan is het ook niet gek dat de batterij slechter presteert dan voorheen.  Ik zou eens een nieuw accu proberen voor 15 euro heb je al een nieuwe batterij https://www.gsmbatterij.nl/batterijen/ 

Reageer