Beantwoord

SMS bericht naar email versturen

• 2 september 2018
  • 6 reacties
  • 5138 keer bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy S4 mobiel en wil inkomende of uitgaande SMS berichten naar mijn email kunnen versturen. Kan dat en zo ja hoe stel ik dat in?
icon

Beste antwoord door ben19441 8 september 2018, 11:42

Bedankt Paul,
Jouw suggestie is uit 2014 en al weer een beetje verouderd. De zoekterm SMS backup had ik nog niet gebruikt en heeft me gevoerd naar deze app:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=nl

Deze app heb ik geïnstalleerd en hij werkt prima. Ik heb er voor gekozen om elke dag een backup van mijn SMS berichten als textfile in Dropbox op te slaan en dat werkt probleemloos.

Mijn vraag had ik ruimer moeten stellen. Het gaat er in essentie om dat ik een backup van de SMS berichten van mijn mobiel ergens veilig kan bewaren. Via Dropbox kan ik de berichten natuurlijk ook weer mailen als ik dat wil.

Probleem opgelost dus.
Bedankt voor je inspanning om me te willen helpen.
Ben
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Ben, welkom. Zelf ben ik niet zo bekend met deze functie maar volgens het internet moet je SMS'jes kunnen doorsturen als mail. Wellicht dat de volgende stappen je kunnen helpen:

- Open de berichten applicatie.
- Open het sms dat u wil doorsturen.
- Navigeer naar het tekstfragment dat u wil doorsturen (indien in conversatie weergave).
- Druk gedurende 2 seconden op het betreffende sms.
- Druk op Bericht doorsturen
- Selecteer een contactpersoon uit de lijst (of druk op Ontvanger toevoegen) naar wie u het sms wil doorsturen.
- Verzenden maar.
Dank voor de reactie Paul, maar je oplossing werkt niet voor het naar een email overbrengen van een SMS bericht. Wel kun je het op de manier van jou naar een ander telefoonnummer doorsturen als SMS.

Maar ja, hoe krijg je het van een andere telefoon weer naar email : 😃

Ik heb wel een app clipboard monitoring gedownload. Daarmee kun je zien wat er op je clipboard staat. Als je dat weer in email wilt plakken lukt dat weer niet.

Kortom ik ben er nog steeds niet uit.
Reputatie 7
Badge +24
Helaas. Ik heb Google nog weer even geraadpleegd en ik heb nog wel een optie gevonden met een specifieke app die je gratis kan downloaden. Misschien even dit doorlezen: https://www.androidplanet.nl/tips/backup-maken-van-je-sms-berichten/

Ik vermoed dat die app doet wat jij graag wil?
Bedankt Paul,
Jouw suggestie is uit 2014 en al weer een beetje verouderd. De zoekterm SMS backup had ik nog niet gebruikt en heeft me gevoerd naar deze app:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=nl

Deze app heb ik geïnstalleerd en hij werkt prima. Ik heb er voor gekozen om elke dag een backup van mijn SMS berichten als textfile in Dropbox op te slaan en dat werkt probleemloos.

Mijn vraag had ik ruimer moeten stellen. Het gaat er in essentie om dat ik een backup van de SMS berichten van mijn mobiel ergens veilig kan bewaren. Via Dropbox kan ik de berichten natuurlijk ook weer mailen als ik dat wil.

Probleem opgelost dus.
Bedankt voor je inspanning om me te willen helpen.
Ben
P.S.
De app is gratis maar wel met adverttenties.
Ben
Reputatie 7
Badge +24
Ik noem het teamwork. 🙂 Fijn dat het is gelukt in ieder geval. Irritant die advertenties maar vaak inherent aan gratis. Als er nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden!

Reageer