Beantwoord

Snelcode om Samsung J3 sneller te maken met Android

  • 28 July 2019
  • 2 reacties
  • 1084 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb een Samsung J 3 2016 ; een oudje dus.


Nu bestaat er een code waarmee je de telefoon sneller kunt maken. Open de telefoon app en toets *#9900#

In dit menu zijn tien mogelijkheden te vinden, waarvan ik er één heb gebruikt omdat ik wist wat er zou gebeuren. ( no. 2 : delete dumpstate. logcat )

Ik kan echter geen informatie vinden over de andere negen opties en ik kan natuurlijk niet in het wilde weg op dingen klikken.

Wie heeft hierover wat meer informatie ?

Groeten
Peter.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 July 2019, 18:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter, welkom op ons forum.

Dat is inderdaad een oudje. Zover ik weet zijn dit soort shortcuts zeer tijdelijke oplossingen. Als voorbeeld wanneer je je cache leegt die ervoor zorgt dat je werkgeheugen op de achtergrond wordt vrijgegeven. Dit werkt tijdelijk wel totdat je die apps weer op moet starten, dan moet alles weer in geheugen worden geladen wat uiteindelijk weer voor traagheid zorgt. Over andere code's weet ik dan weer wat minder.

Mijn advies is om op het forum van Androidplanet een topic te starten met deze vraag, de gebruikers daar weten ontzettend veel over dit onderwerp. Mijn vermoeden is dat je dit toestel niet veel sneller zult krijgen, maar ik ben wel benieuwd.

Hopelijk heb je hier iets aan. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Het opschonen van het cache geheugen is inderdaad vrij tijdelijk... Een tip trouwens, dingen die helpen voor je accu werken heel toevallig ook goed voor de snelheid van je toestel 😉 Grote stroomvreters gebruiken namelijk op de achtergrond ook veel resources:
https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/Batterij-van-je-Samsung-tablet-of-smartphone-snel-leeg-Bekijk/td-p/190625

Verder kan een factory reset zonder backup te herstellen ook geen kwaad, dan gooi je de hele mikmak leeg waardoor verkeerde stukjes tijdelijke opslag weg zijn.

Tot slot zal mijn advies met 2016 toestellen zijn om ze te vervangen, helaas krijg je vanaf 3 jaar vrijwel geen security updates meer. Nog geen nood aan de man maar het is wel verstandig om alvast te sparen 🙂