Beantwoord

software problemen samsung s3

• 19 februari 2014
  • 7 reacties
  • 3852 keer bekeken

Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe softwareupdate was. Ik heb deze (in wifi-instelling) gedaan, kreeg netjes het groene mannetje en een balkje dat liep tot 100%. Daarna startte de telefoon vanzelf weer op... tot zover ok. Maar vervolgens staat hij al meer dan 2 uur te knipperen met het samsunglogo in het midden, het blauwe balletje bovenin knippert ook zacht en sterk, maar de telefoon gaat niet meer aan.

Heb ook de batterij er al uitgehaald, en opnieuw opgestart, ook uitgezet door de aan/uitknop heel lang ingedrukt te houden, maar niets helpt. Hij doet het niet meer!

Kan dus niet bellen, en via telefoon op mijn werk kan ik wel naar KPN bellen, maar ik kan geen keuzemenu nummers intoetsen, waardoor ik dus ook niet verder kom. Wie heeft er een oplossing???

icon

Beste antwoord door mfaken 19 februari 2014, 15:18

Je kunt het beste de telefoon via de recovery resetten naar de fabrieksinstellingen. Je raakt wel alle gegevens kwijt.

Je zou eerst nog even kunnen proberen de cache te wissen.

Doe dit als volgt:

Toestel uit. Druk de volume omhoog, home toets en de aan/uit knop tegelijk in, ingedrukt houden totdat een groen android mannetje verschijnt. Dan krijg je een paar opties.

Ga met de volumetoetsen naar wipe cache partition en bevestig met de power toets. Bevestig nogmaals. Cache leeggooien kan geen kwaad en verwijderd niks van je toestel.

Start de telefoon hierna opnieuw op, dit kan 5 tot 10 minuten duren (logo + blauw lampje)

Mocht dit niet werken, voer dan een reset uit door in dezelfde recovery naar wipe data/factory reset, je raakt hierdoor wel alles kwijt, maar het is dan de enige mogelijkheid.

Succes!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je kunt het beste de telefoon via de recovery resetten naar de fabrieksinstellingen. Je raakt wel alle gegevens kwijt.

Je zou eerst nog even kunnen proberen de cache te wissen.

Doe dit als volgt:

Toestel uit. Druk de volume omhoog, home toets en de aan/uit knop tegelijk in, ingedrukt houden totdat een groen android mannetje verschijnt. Dan krijg je een paar opties.

Ga met de volumetoetsen naar wipe cache partition en bevestig met de power toets. Bevestig nogmaals. Cache leeggooien kan geen kwaad en verwijderd niks van je toestel.

Start de telefoon hierna opnieuw op, dit kan 5 tot 10 minuten duren (logo + blauw lampje)

Mocht dit niet werken, voer dan een reset uit door in dezelfde recovery naar wipe data/factory reset, je raakt hierdoor wel alles kwijt, maar het is dan de enige mogelijkheid.

Succes!

Reputatie 5
Badge +1
Beste ellebel2,

Wat jeroen470 zegt klopt helemaal en ik sluit me volledig bij hem aan.

Kun je ons je bevindingen laten weten?

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reputatie 6
Badge +1
Jeroen? Ik heb een nieuwe naam gekregen 😛
Reputatie 5
Badge +1
Oeps, sorry mfaken! :(

Reputatie 6
Badge +1
😉
Ik heb met hulp van Vincent van smartcare eerst de cache geleegd en gereboot en later een reboot naar fabrieksinstellingen gedaan. Helaas met hetzelfde resultaat: het toestal blijft weer hangen in het opstartmenu. Vrijdag komt iemand aan huis om het toestel proberen weer aan de praat te krijgen. Weet nu na halve dag al niet meer waar ik het zoeken moet zonder telefoon!! Ik heb officieel vastgesteld: ik ben verslaafd aan mijn samsung s3. En toch kies ik volgende keer weer voor een samsung!!

Reputatie 6
Badge +1
Jammer dat het niet gewerkt heeft. Soms gebeuren zulke dingen bij het updaten, kan bij elk toestel gebeuren.

Nog een laatste tip, laat de batterij er vannacht uit en doe hem morgenvroeg er weer in. Start hem op en laat hem even minimaal 10 minuten liggen zonder aan te raken. En doe dit zonder simkaart en een eventuele micro sd kaart.

Reageer