Beantwoord

Sony Xperia XZ2 info i.v.m. gebroken scherm Z1

• 8 juni 2018
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Graag zou ik dit toestel willen aanschaffen.
Probleem: mijn vorige Sony experia Z1 compact heeft twee keer een gebroken scherm gehad.
Dan doet ie helemaal NIKS meer. Dat wil ik niet nog eens meemaken.
Dus heeft iemand al gehoord of de nieuwe Sony ook dit probleem heeft wat scherm betreft?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 juni 2018, 12:58

Hoi,

Nouja, je kan direct mij persoonlijk aanvallen, maar alles wat ik in mijn vorig bericht zei is correct. Verder werk ik niet voor Sony of KPN, maar heb ik wel een Xperia Z2 gebruikt en gerepareerd.

Maar, om terug te komen op je vraag: Het scherm is anders (duh, maar dat snap je zelf ook wel), maar de manier van bevestigen en de layout van de assembly is gelijk. De manier waarop de kabel voor het scherm werkt bij de XZ is praktisch identiek aan de Z3 & Z.

Ik zou daarom willen zeggen dat er geen grote verschillen zijn, tenzij de assembly zelf enorm verbeterd is (niet zichtbaar aan de buitenkant van de assembly). Maar dat is ook een beetje afhankelijk van wat er precies stuk ging

Robin
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Om heel eerlijk te zijn snap ik je vraag niet. Afhankelijk van hoe het scherm breekt kan het zijn dat bijvoorbeeld alleen touch of alleen het beeld niet werkt. Maar t kan ook beide, of nog erger dat er nog veel meer niet werkt.
Dat is groot en deels afhankelijk van hoe de barst gekomen is. En minder afhankelijk van het model

Robin
Hoi Robin,

Wat een onzin, jij werkt zeker voor een bepaald bedrijf (Sony of KPN of zo?)
ik heb heel veel andere mobieltjes gezien waar de stukken glas er zowat uitvielen en die het nog deden.
Bij de Sony Xperia Z1 (en Z3) zag je AMPER dat er iets in het glas zat en toch deed ie dan meteen niet meer. Ook bij een kennis van mij: twee keer gebroken.
Dat het breekt is één ding maar dat je daarna niks meer kunt, is nog veel rampzaliger.
Ook bij bepaalde fora/reviews kwam dit euvel naar voren.
Nu snap ik ook wel dat Sony (of KPN die die mobieltjes levert) niet snel zal toegeven dat het zo is, maar het was wel een gegeven. De laatste keer stond mijn mobiel ergens tegenaan en viel voorover op tafel.
Dus helemaal niet hard of zo. De eerste keer kon ik me überhaupt niet herinneren wanneer het die dag gebeurd moest zijn.

Dus mijn vraag: is het scherm verschillend van wat er destijds op zat.

I de Bruijn
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nouja, je kan direct mij persoonlijk aanvallen, maar alles wat ik in mijn vorig bericht zei is correct. Verder werk ik niet voor Sony of KPN, maar heb ik wel een Xperia Z2 gebruikt en gerepareerd.

Maar, om terug te komen op je vraag: Het scherm is anders (duh, maar dat snap je zelf ook wel), maar de manier van bevestigen en de layout van de assembly is gelijk. De manier waarop de kabel voor het scherm werkt bij de XZ is praktisch identiek aan de Z3 & Z.

Ik zou daarom willen zeggen dat er geen grote verschillen zijn, tenzij de assembly zelf enorm verbeterd is (niet zichtbaar aan de buitenkant van de assembly). Maar dat is ook een beetje afhankelijk van wat er precies stuk ging

Robin
Hallo,

dank voor je reactie.
Het is een stuk duidelijker geworden.

Gr Ineke.

Reageer