Sony Xperia Z3 Waterschade

• 10 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 383 keer bekeken

Hallo!

Ik heb mijn Xperia Z3 nu 5 maanden en ben er zeer tevreden over. Heb nu echter wel een groot probleem met mijn toestel.

Ik ben op vakantie en wilde graag wat foto's en filmpjes maken in het zwembad. Ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens gelezen omdat ik mijn waterdichte telefoon nog niet eerder mee had durven nemen het zwembad in. Dus ik had me netjes voorbereid zodat mijn telefoon niet te diep te water zou gaan en dat deze goed is afgesloten doormiddel van het sluiten van de daartoe bestemde klepjes.

In het zwembad. Nadat ik wat filmpjes en foto's had gemaakt, ik schat nog geen kwartier later na het moment dat mijn telefoon te water ging, viel het scherm van het toestel uit. Mijn waterdichte toestel blijkt dus niet waterdicht en ik las ook nog eens dat meerdere gebruikers soortgelijke problemen hebben ondervonden met hun Z3.

Ik ben altijd groot fan geweest van mijn Sony producten, tot op heden heb ik me nog niet eerder hoeven beroepen op garantie. Ik zou het heel vervelend vinden lang zonder telefoon te moeten zitten vanwege een klaarblijkelijke fabricagefout. 

Hoe kunnen we dit het beste oplossen? 

Het lijkt alsof alleen de backlight en het touchscreen niet meer naar behoren werkt. Heb mijn telefoon reeds met open klepjes in droge rijst gelegd, maar dit had geen effect op het functioneren.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

P. Jongejan

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Wat ontzettend balen dat je mooie toestel niet meer goed is, ondanks dat je er zo zuinig op bent! Hopelijk heeft het je vakantie niet al te veel verpest. Ik moet je zeggen dat we helaas vaker waterschade tegenkomen bij de Z3, ondanks dat het toestel waterdicht is 😞. Jammer dat de rijst geen effect heeft gehad, in veel gevallen trekt het vocht er dan uit. Je kunt je toestel in de winkel van aankoop ter reparatie aanbieden. Je bon/garantiebewijs dien je mee te nemen naar de winkel toe. Hier wordt je toestel opgestuurd en doorgaans ben je het toestel maximaal 2 weken kwijt. Ik begrijp goed dat dit best wel lang is, want wie kan er tegenwoordig nu nog zonder telefoon. Als je je toestel in de KPN winkel hebt gekocht, dan kun je hier vragen of er een leentoestel beschikbaar is. Het zal geen Z3 zijn zoals je gewend bent, maar mochten ze een leentoestel beschikbaar hebben, dan ben je in ieder geval bereikbaar. Heb je zo voldoende informatie of heb je nog verdere vragen? 

Reageer