Spontane schade Sony Xperia Z3 Compact

• 29 juni 2015
  • 1 reactie
  • 399 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn beschadigde toestel. Ik heb op dit moment een Sony Xperia Z3 Compact. Gisteren is er een scheur in mijn scherm gekomen, zonder het te laten vallen. Het touchscreen werkt niet meer boven deze scheur.

Ik heb geen SmartCare (volgensmij). Ik kan dit ook niet duidelijk terugvinden in mijn contract. Waar kan ik vinden of ik hiervoor verzekerd ben?

Een andere vraag is: moet ik de reparatie van deze schade zelf in zijn totaal betalen, aangezien de schade hoogstwaarschijnlijk ligt aan een designfout van het toestel? Op de site van de consumentenbond vond ik soortgelijke berichten over spontane schade, met daarin het bericht dat dit aan een designfout ligt.

Ik hoor graag welke vervolgstappen ik moet ondernemen.

Alvast bedankt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hallo , 

Welkom op het forum. Super vervelend dat je toestel ineens een scheur heeft, waardoor je touchscreen niet meer goed werkt! Ik kan het voor je nakijken of je hiervoor verzekerd bent en hoe dit in z'n werk gaat. Hopelijk kun je in de tussentijd een toestel van iemand lenen, want niet bereikbaar zijn is het laatste waar je op zit te wachten denk ik. 

Als het schade is die buiten jou toedoen is ontstaan, zoals bij een designerfout, en het valt onder de garantie,dan wordt dit gedekt. Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt je hier van tevoren altijd over geïnformeerd. Je kunt je toestel in de winkel ter reparatie aanbieden. Zij sturen het toestel dan voor je op. Haal wel je geheugenkaartje er even uit en maak een back up van je bestanden. Je toestel wordt bij de reparatie eigenlijk altijd teruggezet naar de fabrieksinstellingen en anders ben je alles kwijt. 

Wil je me een http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/129647" data-cke-saved-href="http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/129647 toesturen? Dan kijk ik voor je na of je een verzekering hebt lopen. Graag ontvang ik je 06-nummer, je postcode en huisnummer. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer