Vraag

Standaard geluiden apps weg

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb een Samsung Galaxy S10 met Android Pie en het is me opgevallen dat de apps op mijn telefoon geen eigen meegeleverde geluiden (notificaties) meer hebben.
Nou weet ik dat veel mensen juist graag de geluiden van apps willen kunnen aanpassen met een eigen uitgekozen geluid (ik ook) maar bij sommige apps was juist het standaard meegeleverde geluid erg herkenbaar. Als voorbeeld noem ik Facebook. Deze app had op mijn vorige toestel (een Galaxy s8) nog het eigen meegeleverde geluid. Op de S10 is dat geluid weg en kan je alleen een geluid (notificatie) die standaard op de telefoon zit gebruiken.
Mijn vraag is of je inderdaad alleen nog maar de geluiden van je telefoon als geluid (notificatie) voor een app kan instellen of dat ik iets over het hoofd zie en je toch nog steeds het met de app meegeleverde geluid kan gebruiken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik moet het zelf nog met een ouderwetse motorola doen, @Florus72 . Die zal nooit android pie kunnen draaien 😢. Dus, zelfs op persoonlijke titel, kan ik je hierin geen tips of tricks geven. Ik hoop dat andere forumbezoekers dat wel kunnen Heb je ook al op de android fora gekeken?
Reputatie 2
Badge

Hier hetzelfde probleem. De geluiden van de facebook app worden niet weergegeven. In plaats daarvan krijg je een standaard geluid van de telefoon te horen.
De oplossing is eigenlijk nergens te vinden @Erwin_ . Ook in 2021 heb ik hier naar gezocht. 
Alleen door uit te proberen op een Samsung Galaxy S21u heb ik dit gevonden.>>

De geluiden voor Facebook kun je als volgt wijzigen (niet in de Facebook app zelf):

  1. Ga naar je instellingen (tandwiel)
  2. Ga naar “apps”
  3. Zoek de Facebook app
  4. Ga naar "Meldingen”
  5. Hier kun je voor verschillende acties een ander geluid instellen.
    1. voorbeeld: "Opmerkingen”
    2. Onder “geluid” wijzig je het geluid
    3. Als iemand een opmerking maakt onder je post, krijg je dat geluid te horen.

Indien je het originele FB geluid wilt, dan moet je dat geluidje downloaden.