Beantwoord

Streamen naar settop box

  • 21 September 2019
  • 12 reacties
  • 4071 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wil streamen van mijn fone, android, direct naar mijn v10 experia box. Maar ik kan het apparaat niet vinden! Wat instellingen heb ik nodig?
icon

Beste antwoord door wjb 24 September 2019, 18:25

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Er kan helemaal niet gestreamd worden naar de Experia Box.
Wat wil je streamen naar de settop box?
Reputatie 1
Met mijn chromebook can ik de stb-1 wel vinden. Ik heb een chromecast, zo streamen is mogelijk, maar ik had gehoopt dat ik kon rechtstreeks streamen. Maar helaas.....
Je kan ook niet streamen naar de tv-ontvanger van KPN ITV. Die zie je idd als stb-1.

Voor Youtube en Netflix kan ie wel 'overnemen' waar je naar kijkt. Verder niks.

Naar de Experiabox streamen, het modem, is al helemaal onmogelijk.
Reputatie 7
Voor Youtube en Netflix kan ie wel 'overnemen' waar je naar kijkt. Verder niks.
Streamen is ook niets anders dan het laten 'overnemen' waar je naar kijkt door de Chromecast, Android-TV of TV ontvanger. Je mag dus rustig spreken over het casten of streamen van Netflix en YouTube naar een TV ontvanger.

In het onderstaande voorbeeld zie je Netflix op mijn tablet waarbij ik de keuze heb om te casten naar zes apparaten waarvan er drie KPN TV ontvangers zijn te weten WOONKAMER, SLAAPKAMER en TUINKAMER.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Engelse69, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Hierboven zijn al aardig wat reacties gekomen! Je kan inderdaad niet streamen naar je Experia Box. Wanneer een app (die je wil gebruiken) de optie heeft om te streamen kan je dit wel naar de televisie doorschakelen (via de Chromecast bijvoorbeeld). Verder heb je, bij een smart tv, ook de optie om apps te downloaden. Dan is het wel direct via de televisie en heb je geen extra apparaat meer nodig.

Hier is ook nog een mooi overzicht wat je allemaal kan tegenwoordig met internet en streamen!
Reputatie 7
Wanneer een app (die je wil gebruiken) de optie heeft om te streamen kan je dit wel naar de televisie doorschakelen (via de Chromecast bijvoorbeeld).
En bij Netflix en YouTube dus ook naar de TV ontvanger.
Reputatie 1
Beste

Bedankt voor alle reacties. Helaas kan ik de ontvanger niet vinden op mijn android 8 samsung smartphone. Wel op mijn hp chromebook. Maar als ik probeer te streamen met de chromebook, niks veschint op het tv scherm
Reputatie 7
Helaas kan ik de ontvanger niet vinden op mijn android 8 samsung smartphone. Wel op mijn hp chromebook. Maar als ik probeer te streamen met de chromebook, niks veschint op het tv scherm
Staat TV Connect aan op de TV ontvanger?
Als je op jouw Smasung smartphone de Netflix app opent, zo je dan het casting ikoontje?
Zo ja, wat zie je dan als je daar op klikt?
Zo nee, ben je wel verbonden met het netwerk van de Experia Box en niet met een wifi netwerk van een tweede router of het wifi gast netwerk.
Als je op jouw Chrombook de Netflix app opent, en je cast naar de TV ontvanger dan wordt als het goed is de Netflix app op de TV ontvanger actief. Klopt dat?
Reputatie 1
Ja de tv connect staat aan. Ik heb youtube gebruikt als app , geen netlix. Zo wel fone als chrpmebook connect niet, is niet eens Visible op de fone. Wel dmv een chromcast
Reputatie 7
Heb je dan toevallig een 4K TV ontvanger (ZTE ZXV8001) want daar kan alleen Netflix naar gecast worden. De HMB2260'S en VIP2952's zouden wel gewoon zichtbaar moeten zijn.

Op het onderstaande screenshot zijn de SLAAPKAMER en UITBOUW twee HMB2260's.


Onze ZTE ZXV8001 (WOONKAMER) is niet zichtbaar binnen YouTube.

Is je Samsung wel met de wifi verbonden?
Reputatie 1
Ja. Alle internet is aan, op hetzelfde netwerk. Ik heb wel de 4k ontvanger. Bedankt voor alle hulp 😁
Reputatie 7
Ja. Alle internet is aan, op hetzelfde netwerk. Ik heb wel de 4k ontvanger. Bedankt voor alle hulp 😁
Heb je een Netflix abonnement?
Zo ja, zie je met de Netflix app op de Samsung dan wel de 4K TV ontvanger.

Reageer