Beantwoord

Systeem UI is gestopt

Hallo allen,

Ik beschik over een Samsung Galaxy S6 edge en heb vandaag een systeemupdate uitgevoerd. Ik kreeg de melding of ik deze 's nachts of meteen wilde installeren, ik heb de update meteen uitgevoerd. Na de installatie startte de telefoon zichzelf opnieuw op, waarna ik meteen de volgende melding kreeg: "Systeem-UI is gestopt". Zodra ik de aan/uit knop indruk krijg ik nog wel de optie om het toestel uit te schakelen of opnieuw op te starten, maar ook na het herstarten van het toestel krijg ik onmiddellijk weer de foutmelding. Ik kom dus niet eens bij het startscherm terecht. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Muffin 8 oktober 2018, 11:07

Sorry voor de (extreem) late reactie!

De oplossing is uiteindelijk een harde reset geweest. Ik bleef een uitnodiging krijgen voor een nieuwe systeemupdate daarna, maar deze niet durven accepteren. Toestel heeft uiteindelijk na een tijd toch de update uitgevoerd omdat ik per ongeluk op nu installeren heb gedrukt. De update heeft na deze geen problemen meer veroorzaakt. Het probleem blijkt uiteindelijk dat bij de eerste keer, mijn toestel aangesloten was aan mijn laptop op het moment dat de software update werd uitgevoerd. Wat er dan precies misgaat weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen dat ik dat dus niet meer moet doen.

Bedankt voor jullie hulp

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Ik neem aan dat je nu ook niet bij instellingen komt?

Cache even legen via Recovery?

@Indodraakje

Robin
Reputatie 2
Badge
Cache legen zou dit moeten verhelpen

powerknop en volume boven ingedrukt houden. en dan met de volume knoppen naar cache legen gaan en met powerknop bevestigen.

je raakt je.bestanden niet kwijt.
Reputatie 1
Gelukkig heb je een Samsung.
Deze is namelijk ALTIJD te herstellen.
Mocht je zelf over enige kennis/ervaring beschikken, Google dan eens op Samsung en Odin.
Moet je echt stap voor stap begeleid worden, dan laat het maar weten.
Bedankt voor de reacties! Ik kan niet bij de instellingen inderdaad. Powerknop en volumeknop boven ingedrukt houden en naar cache gaan en legen heb ik gedaan, foutmelding blijft helaas. @Timelord ik ben niet bijzonder handig met deze apparaten. Hulp (stap voor stap) is zeer gewenst
Na enig Google zoekwerk..

Aanvullende info: in veilige modus blijft het probleem ook bestaan.

Er is overigens een kans dat er niet van al mijn bestanden back-ups zijn gemaakt. Word documenten, foto's en pdf bestanden. Zou ik dit nog terug kunnen halen op een of andere manier?
Reputatie 1
Het zal niet allemaal duidelijk zijn, maar kijk eens naar dit filpmje
https://www.youtube.com/watch?v=YJi_w4c0KyE

Dan weet je wat je straks te zien krijgt met je eigen telefoon.
Reputatie 1
Download hier alvast de files die bij je telefoon horen.
Lees de tekst altijd HELEMAAL door, om te vorokomen dat je fouten maakt !.
(1 vinkje vergeten kan fataal zijn).

http://www.galaxys6edgeupdate.com/odin3-v3-10-6-download/
Reputatie 2
Badge
Als je het iets officiëler wilt doen, kan je Samsung Smart Switch downloaden en daarmee je firmware "herstellen". Google even op "Samsung smart switch restore"

Sinds je zegt dat het meteen na de systeem update was, zou het kunnen zijn dat je home screen(aka systeem-ui) corrupted is geworden.
Reputatie 1
Met z'n tweeen helpen werkt niet.
Indodraakje helpt je verder.
Reputatie 2
Badge
@Muffin

Heb je een status voor ons, heb je het uitgeprobeerd, of is de probleem verholpen? laat het ons weten 🙂
Reputatie 1
Hij is er zelf ook mee gestopt lijkt het wel.
Sorry voor de (extreem) late reactie!

De oplossing is uiteindelijk een harde reset geweest. Ik bleef een uitnodiging krijgen voor een nieuwe systeemupdate daarna, maar deze niet durven accepteren. Toestel heeft uiteindelijk na een tijd toch de update uitgevoerd omdat ik per ongeluk op nu installeren heb gedrukt. De update heeft na deze geen problemen meer veroorzaakt. Het probleem blijkt uiteindelijk dat bij de eerste keer, mijn toestel aangesloten was aan mijn laptop op het moment dat de software update werd uitgevoerd. Wat er dan precies misgaat weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen dat ik dat dus niet meer moet doen.

Bedankt voor jullie hulp
Reputatie 2
Badge
Beste @Muffin!

Goed dat het gefixed is.

Als je een toestel updated via de laptop en je trekt het kabeltje eruit tijdens de installatie, dan is de software niet meer in 1 denkbeeldige lijn. aka corrupt geraakt. een reset zal soms de enige manier zijn van het repareren ervan.

Bedankt voor je terugkoppeling! ^_^

Reageer