Beantwoord

Tablet geeft foutmelding "Kan geen ip-adres verkrijgen"

• 12 juni 2017
  • 18 reacties
  • 873 keer bekeken

Omdat per 1 juli de je de tablet met adroid versie lager dan 4.3 geen interactieve tv meer kijken.
is er een nieuwe tablet tablet aangeschaft met android 5.1.
Helaas wil deze geen verbinding maken met de experiabox. Melding op tablet " kan geen Ip adres verkrijgen.
Via de hotspot van telefoon kan ik wel verbinding met internet tot stand brengen.
Gisteren de experisbox laten controleren. maakt niet uit. De melding blijft kan geen ip adres verkrijgen.
Heel vreemd. Maak kosten en mijn provider zijn apparatuur kan blijkbaar de android 5.1 niet verwerken.

Gaarne antwoord. Ben al jaren KPN sponsor.

Admin: Titel aangepast ivm vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Erik_ 19 juni 2017, 11:54

Rinka meldt dat met de nieuwe Experia Box (V9) alles weer naar behoren werkt 🙂
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welke tablet?
Welke Experiabox?
Heb je nog andere netwerkapparatuur (ook al is dit niet direct in lijn met de tablet)?
Samsung Galaxy Tab A 7" SM-T280
Speed Touch 93BD6C
Appel IMac
Samsung Tablet 7 " Lit
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Vandaag of morgen zal een WebCare medewerker hier reageren om de Experiabox checken en zo nodig omruilen. Als dit daadwerkelijk de Speedtouch (780) is dan is die zeker aan vervanging toe, ook als het niet de oorzaak van dit probleem is.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Ha Rinka, leuk dat je ons forum hebt gevonden! Goede aankoop, die nieuwe tablet! Nu moet het alleen nog wel goed samenwerken allemaal. Robin slaat de spijker helemaal op z'n kop, dus ik help je graag verder. Reageer je op mijn privébericht ? Dan kijk ik wat we voor je kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +27
De nieuwe Experia Box is onderweg naar Rinka. Ik heb goede hoop dat dit het verbindingsprobleem zal oplossen 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Rinka meldt dat met de nieuwe Experia Box (V9) alles weer naar behoren werkt 🙂
We hebben vandaag ook een nieuwe Android tablet aangeschaft maar ook hier krijgen we geen IPadres. Ik heb de router gereset en van alles geprobeerd maar geen enkel resultaat. Mogelijk dat er iemand een oplossing weet
Reputatie 7
Badge +30
Welk model tablet?
Welke Experiabox heb je?
We hebben een KPN Experia Box V8
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Bert, welkom op het forum. Welke tablet gebruik je precies? Heb je ook het kanaal van de WiFi aangepast? Zou je die eens op 1, 6 of 9 willen proberen? Dat kan via de servicetools.
Ik heb de kanalen aangepast maar krijg nog steeds geen IPadres. Tablet merknasm kan ik niet vinden is via studie NHA is een Google Android 5.1 besturing met WiFi modem:802.11 voor draadloos internet.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb de gegevens erbij gepakt en ik zie dat het kanaal niet (goed) is aangepast. Dat heb ik nu gedaan. Zou je de tablet nog eens willen proberen te verbinden?
Reputatie 7
Badge +24
Is het gelukt Bert? Als ik nog kan helpen dan hoor ik het graag.
Sorry. Ik dacht dat ik al een bericht had achtergelaten. Maar opnieuw vanalles geprobeerd maar ik krijg nog steeds geen IPadres.
Reputatie 7
Badge +24
Wat irritant dat het niet wil lukken. 😞 Heb je al geprobeerd verbinding te maken met een ander WiFi-netwerk? Lukt dat wel? Je kan eventueel een mobiel als hotspot instellen en daar verbinding mee maken. Zou je het netwerk ook eens willen "vergeten" in de tablet, en dan opnieuw verbinding maken?
Ik ben nu onderweg. Maar zal voor de zekerheid beide opties nogmaals proberen. Hotspot via mijn telefoon lukte volgens mij wel maar om alles uit te sluiten ga ik bij thuiskomst alles opnieuw uitproberen
Ik heb alles opnieuw geconfigureerd. Had namelijk ook op mijn hotspot van mobiel geen verbinding. Tablet gereboot en WiFi opnieuw ingesteld en na wat vage troepen werkt het nu. Heb geen idee wat ik heb gedaan maar voor nu probleem opgelost. Bedankt voor jullie tijd en geduld. ??
Reputatie 7
Badge +24
Zolang het maar werkt. 😉 Fijn dat het is opgelost in ieder geval. Als er nog eens vragen zijn dan ben je welkom!

Reageer