Beantwoord

Telefoon gestolen en nu laten traceren

  • 13 December 2019
  • 7 reacties
  • 2996 keer bekeken

Waarom alleen via de officier v justitie ?Als eigenaar van het dure ding is dat toch mijn recht om daar toestemming voor te verlenen, mijn mobiel is eergisteren gestolen en daar zit een 2jarig abbo aan vast en het toestel kost 700 euro. Al komen daar extra kosten bij, als jullie het kunnen doe het dan ook. Kan toch niet zijn dat ik letterlijk een misdrijf moet plegen voor er gezocht word, wat een onzin. Wij zijn gedupeerden en worden alleen geholpen via een toestemming die we nooit krijgen, fijn dat ik door diefstal nu 2 jaar door moet betalen.Onzin dit. Wie bepaald dat dit niet gewoon kan?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 15 December 2019, 16:51

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @snizzel500 , misschien kun je hier iets mee,:

https://geolite.mobi/nl?gclid=EAIaIQobChMI84m84Z6z5gIVyrTtCh1vxQTXEAAYASAAEgIch_D_BwE

nee, als je je telefoon niet vinden kan via tracking apps word er gezegd je nummer te blokkeren, je moet een mobiel nummer invoeren en de dief doet gewoon de telefoon uit, enige maniers is dat je provider het opspoort via je imei want wij als consument moeten het doen met tracking apps die de dief makkelijk omzeilf. Snap niet waarom een provider toestemming nodig heeft van wie anders dan de eigenaar van het product, kost het wat geld, prima ik betaal wel. Je kunt hier zoveel slachtoffers van diefstal en vermissing blij mee maken, hup speuren die telefoons. Eigenaar moet dit bepalen en niet justitie.

Reputatie 7
Badge +16

Welkom bij Privacy wetgeving. :) KPN mag niet zomaar gegevens van anderen geven, ook al ben je de oorspronkelijke eigenaar (Hoe bewijs je dat de telefoon niet gewoon is verkocht?). 

De lening moet je alsnog afbetalen gezien je een lening hebt afgesloten. Het enige wat je op dit punt kan doen is een aangifte doen bij de politie met zo veel mogelijk gegevens. 

Dat gezegd te hebben, het traceren via antennes is alles behalve 100%, KPN kan (net als andere providers) de antenne herkennen die aangestraald wordt. Hiermee kan je hoogstens een gebied aanwijzen waar die in te vinden is (En afhankelijk van de antenne kan dit een groot gebied zijn). 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Waaromdan en welkom op het forum. Wat ontzettend zuur dat je toestel gestolen is. :disappointed:  Ik snap dat je hem dan zo snel mogelijk terug wilt hebben. We kunnen, zoals @SjorsK al aangeeft, niet zomaar het toestel traceren. Je kunt hiervoor het beste aangifte voor diefstal doen, op deze pagina vind je hoe je dit kunt doen. Daarnaast kun je, wanneer je dit nog niet gedaan hebt, je SIM-kaart laten blokkeren. Zo kan er geen gebruik van je abonnement gemaakt worden. Mocht je SIM-kaart nog niet geblokkeerd zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Onder andere het 06-nummer waar het om gaat. Dan kan ik de SIM-kaart blokkeren. Ook hoor ik dan graag of je een nieuwe SIM-kaart wilt. Indien er op dit toestel trouwens gebruik werd gemaakt van contactloos betalen moet je bank hier ook van op de hoogte gesteld worden. 

Mocht je trouwens een iPhone hebben, dan kun je via Zoek mijn iPhone je toestel traceren. Hier kun je daar alles over vinden. Op deze pagina vind je tips over hoe je je toestel kunt traceren als het om een Android gaat. Ik hoop dat je hem zo toch terug kunt vinden en anders is een aangifte de beste stap die je kunt nemen. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.  

Dit slaat totaal nergens op ben het helemaal mee eens met waaromdan. vandaag telefoon kwijt geraakt tijdens werk ook zelfde gezeik kpn doet gewoon geen fuck hetzelfde geld voor de politie aangifte doen helpt voor geen meter! Enigste optie is de sim kaart traceren of via imei maar aangezien de politie en kpn hier niet aan kunnen voldoen zijn wij de dupe.

 

Reputatie 7
Badge +25

Vervelend dat je je telefoon bent kwijtgeraakt @verloren telefoon. Alle info staat verder al in het topic, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reageer