Beantwoord

Telefoon naar ander land.

• 23 januari 2016
  • 4 reacties
  • 285 keer bekeken

Hallo,
Ik heb nu een samsung galaxy s4 maar binnenkort wil ik mijn abonnement verlengen met een nieuwe telefoon. Mijn vraag is dus, ik wil mijn actuele telefoon als cadeautje opsturen naar mijn neef in Turkije. Maar laatst was ik daar op vakantie en kreeg ik een sms met: telefoon wordt na meer dan 2 maanden geblokkeerd. Ik heb begrepen dat je genoeg tijd hebt om hem in de vakantie te gebruiken maar als je daar blijft voor een langere tijd moet je hem ergens registreren. Waar zou dat eventueel kunnen zijn, en kost dat geld?
icon

Beste antwoord door Menno 24 januari 2016, 13:30

Hallo Ozan! Een interessante vraag. Ik was er zelf niet van op de hoogte, maar heb er wel wat informatie over gevonden op externe fora. Het lijkt er inderdaad op dat je een in Nederland uitgegeven telefoon in Turkije maximaal een bepaald aantal maanden kunt gebruiken. Ik moet een kleine slag om de arm houden omdat ik er niet heel bekend mee ben, maar volgens mij kun je daarna het toestel tegen betaling laten registreren bij een gemeenteloket. 

Bekijk origineel

4 reacties

*Mijn telefoon is ook al simlock vrij*
Reputatie 7
Badge +30
Uh, je telefoon wordt nooit geblokkeerd. Je simkaart kan wel geblokkeerd worden, maar ik verwacht dat je deze niet mee stuurt.

Robin
Reputatie 5
Badge +6
Hallo Ozan! Een interessante vraag. Ik was er zelf niet van op de hoogte, maar heb er wel wat informatie over gevonden op externe fora. Het lijkt er inderdaad op dat je een in Nederland uitgegeven telefoon in Turkije maximaal een bepaald aantal maanden kunt gebruiken. Ik moet een kleine slag om de arm houden omdat ik er niet heel bekend mee ben, maar volgens mij kun je daarna het toestel tegen betaling laten registreren bij een gemeenteloket. 

Bedankt dat je die informatie hebt kunnen vinden, zelf kon ik niks vinden met het registreren.

Reageer