Beantwoord

Telefoon steeds problemen met simkaart

  • 8 March 2020
  • 12 reacties
  • 305 keer bekeken

Gewenste Sim kaart staat alleen aan voor Mobiele gegevens.  Oproepen en sms berichten staat uit.  

Regelmatig geeft de telefoon aan dat opnieuw de opstart code ingevoerd moet worden. Dit terwijl de telefoon gewoon al in gebruik is. 

Na het wederom invoeren vd code, volgt bijgaande melding.

Hoe kunnen we dit oplossen? Binnen SIM kaartbeheer, zie ik geen opties?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 March 2020, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Finn12 , waarom gebruik je niet, als gebruikelijk, het 1e simkaartslot?

 

Geen idee....in de winkel zo ingesteld. Maar zou sim1 de oplossing kunnen zijn? Ik ga het eens proberen.

 

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Finn12, leuk dat je ons forum gevonden hebt, van harte welkom hier. 

Ik begrijp dat jouw telefoon geregeld problemen met de simkaart aangeeft. Dat is gek. De tip van @JanD is een goede, heb je al kunnen testen of het goed werkt om 'm als eerste simkaart in je telefoon te doen? We horen graag hoe het is gegaan, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Helaas krijg ik ook nu weer de foutmelding.  Dus nog steeds op zoek naar een oplossing. Want los vh feit dat ik deze melding af en toe krijg,  ben ik de ene keer wél mobiel te bereiken en de andere keer krijgt de bellen een tuut,tuut, tuut  te horen;-)

Waardeloos natuurlijk. 

In afwachting van een oplossing.…

Reputatie 7
Badge +19

@Finn12 Het is niet fijn dat je geregeld niet bereikbaar bent, nee, en ook niet de bedoeling natuurlijk. Goed dat je de andere poort op je telefoon hebt kunnen proberen, alleen jammer dat het geen verschil maakt.

Het zou aan de simkaart kunnen liggen. Je kan een nieuwe simkaart ophalen in een KPN winkel in je buurt, of ik kan er een naar je opsturen. Als je het laatste graag wilt, vul je je gegevens dan in je forumprofiel in? Als je me laat weten wanneer je ze hebt ingevuld, regel ik het voor je :slight_smile:

Bedankt. Wij zullen even langs een winkel gaan voor hulp

 

Helaas vandaag voor een onverwacht gesloten winkel in Dordrecht.  Wil nu toch wel graag bereikbaarheid voor elkaar krijgen!!!!

 

U heeft het over nieuwe kaart.  Blijft nummer dan wel ongewijzigd en zijn hier géén kisten aan verbonden? Ik zal KPN forumprofiel invullen 

Reputatie 7
Badge +19

@Finn12 Ja, dat is een nare timing. Gewoonlijk kan je daar dagelijks terecht. De winkels zijn nu gesloten in verband met de nieuwe, strengere Corona maatregelen.

Fijn dat je je profiel hebt aangevuld. Ik heb een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis via de post, binnen enkele werkdagen. Er zijn geen kosten verbonden aan een nieuwe simkaart en je behoudt gewoon je eigen telefoonnummer. Laat je weten of alles is gelukt en hoe het daarna gaat?

Simkaart ontvangen en geïnstalleerd,  maar helaas blijft het probleem zich voordoen.  In een kpn xl store geweest. Zij hebben wat instellingen gewijzigd,  maar ook dat mag niet baten. 

Reputatie 7
Badge +19

@Finn12 Wat jammer dat het allemaal geen verschil maakt. Het klinkt alsof er toch in het toestel iets niet goed gaat, aangezien ook een nieuwe simkaart geen verschil maakt. Je zou jouw simkaart even kunnen testen in een ander toestel, om te zien of je dan hetzelfde merkt.

Daarnaast raad ik je ook aan om navraag te doen bij de fabrikant van je telefoon. Mogelijk is dit een bekend probleem, ik verwacht dat zij je verder kunnen helpen om dit op te lossen.

De simkaart lijkt het ook in een andere telefoon te doen.  Dezelfde melding...dus wat kunnen we nog meer doen? Ik zou heel graag telefonisch contact hebben. Op deze manier gaan er telkens dageb overheen. 

Kunt u mij bellen?

Admin: Telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +19

@Finn12 Dat is jammer. Op het forum kunnen we niet altijd direct reageren inderdaad, het is geen chat en het is erg druk op het moment. Als je graag telefonisch contact wilt kan dat natuurlijk. Je kunt het makkelijkste bellen met 0800-0402, dan kijkt een collega met je mee. We hebben ook de mogelijkheid om te chatten, daarmee heb je ook direct contact met een collega.