Telefoon vraagt steeds om pin om te vergrendelen

  • 29 September 2019
  • 3 reacties
  • 450 keer bekeken

Hallo iedereen



Na de software update gedaan te hebben kan ik niet meer bellen of opgebeld worden

Ik kan nog wel via 4g op internet

Na meerdere keren het toestel terug in fabrieksinstellingen te zetten is het probleem het zelfde

Als ik mijn toestel op wil zetten dat zegt hij "uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd"

Geef uw pin code in , dit gedaan komt er een hangslot je dat opengaat (dit duurt heel lang) nog eens 2x pincode gevraagd

Dit is zeer frustrerend mijn

Heb al contact opgenomen met mijn provider en Samsung zelf

Deze laatste kunnen het telefonisch niet oplossen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Sven, ik vermoed dat het in dit geval om de beveiliging van je toestel gaat en niet om je pincode van de simkaart. Als je 3 keer een verkeerde pincode invoert, wordt er dan om een pukcode gevraagd of niet? Zo niet, dan gaat het inderdaad om de beveiliging van je toestel zelf. Voer in dat geval een stuk of 6 keer een verkeerde pincode is. Dan krijg je meestal onderin een optie te zien: "Pincode/patroon" vergeten. Daarna kun je inloggen met je Gmail account dat je op je toestel hebt gebruikt. Zie ook dit artikel voor uitgebreider uitleg.

Mocht er toch om een pukcode worden gevraagd, laat het me dan weten. Ik neem aan dat je bij KPN klant bent? Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Alex
Dank je voor de reactie , inmiddels heb een beetje zoeken op jullie form 👍 en mij al wat geholpen heeft
Inmiddels is "uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd" (heb mijn S8 via veilige modus opgestart
Dus dit probleem is al weg maar ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden
Wat heb ik al gedaan
- 4x fabrieksinstellingen
-find my Phone
-netwerk zelf zoeken
-4g afgezet
-enz
Gsm is 2jaar en 2maanden
Ik heb contact gehad met Samsung zelf alles geprobeerd zoals zij het voorstellen
Tot ik zeg hoe oud dat mijn gsm is en dan krijg ik het antwoord ja meneer uw 24maanden zijn op en u heeft geen garantie meer dus als je uw gsm bij ons service punt brengt zal u toch moeten betalen !?!?!?
Daar zakt mijn broek van af van dergelijke antwoord
Ik heb veel Samsung toestellen maar als ik om de 2 jaar een top toestel moet kopen. Pfff
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk Sven. Ik lees dat je 2 toestellen hebt. Wat gebeurt er als je deze simkaart in je andere toestel plaatst? Kun je dan wel bellen? Dit om te achterhalen of het aan de simkaart ligt of je toestel. En ben je wel klant bij ons? Om te kijken of alles bij ons wel juist staat?

De garantie van 24 maanden klopt helaas, dat is namelijk zo bij alle toestellen die je aanschaft. Ongeacht het merk, hoewel de meeste bedrijven in de winkels nog wel hun best doen om het te verhelen. Reparatie zullen ze alleen niet meer gratis doen.