Telkens "verzenden mislukt" na opstarten S5

• 11 november 2014
  • 5 reacties
  • 2359 keer bekeken

Hopelijk heeft iemand een goede tip voor mij: Telkens na het opstarten van mijn Galaxy S5 krijg ik 2 envelopjes met de melding "verzenden mislukt", waarschijnlijk omdat ik in het verleden 2 foto's >10 Mb heb geprobeerd te verzenden.

Als ik op de melding klik kom ik in "Postvak uit" en daarin staat op dat moment geen mail. Na 2x op de melding te hebben geklikt zijn de envelopjes weg...... totdat ik opnieuw opstart, dan komen de meldingen weer terug.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Twee dingen die ik me zou kunnen bedenken is dat het hier of om een sms gaat en anders staat misschien de e-mail in een andere e-mail app. Waarschijnlijk dat gmail en/of een andere e-mail app gebruikt wordt?

Als ik op "verzenden mislukt" klik kom ik in het "postvak uit" van mijn Hotmail account.

Daar stonden ooit 2 te grote bestanden in die ik handmatig heb gewist, dus die is nu gewoon leeg na het opstarten.

Het lijkt er alleen op dat de Samsung dit niet in de gaten heeft en daarom iedere keer met deze melding komt.

Reputatie 7
Badge +28
Beste JansenB,

Welkom op het forum! Het lijkt er toch op dat er achterliggend nog iets blijft hangen. Wat je het beste kunt doen is je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen (eerst een back up maken!) en dan opnieuw installeren. Dan wordt alles een keer leeggehaald.
Reputatie 7
Badge +12
Voordat je het toestel helemaal leeghaalt adviseer ik nog wel eerst om anders eens te proberen de cache te legen van het e-mail programma. Dit is te doen via 'Instellingen > Applicatiebeheer > Bovenin selecteren voor Alles > E-mail selecteren > Selecteren voor de optie Gegevens Wissen en de optie Cache Legen'. Dit zou mogelijk nog een oplossing kunnen bieden.

Het leeghalen van de cache heeft helaas geen effect. Direct na het opstarten komen de meldingen en envelopjes weer in beeld. Het probleem zit dus blijkbaar ergens diep in de krochten van het systeem. Ik zal een backup maken en (zodra ik de gelegenheid heb) de fabrieksinstellingen terugzetten. Dank voor de reacties.

Reageer