Vraag

Toetsgeluiden tijdens bellen

  • 11 February 2019
  • 5 reacties
  • 1736 keer bekeken

Hey iedereen die dit leest,

Ik heb sinds een aantal maanden een Huawei P20. Net, tijdens het bellen, hoorde ik geluiden die niet door mij of de andere telefoon met opzet werden gemaakt.

Ik had het gesprek op speaker staan en mijn scherm was gewoon zwart. Toen ik het scherm aanzette zag ik niets out of the ordinary. De geluiden die ik hoorde waren identiek aan hoe het op een vaste telefoon klinkt als er een nummer ingetoets wordt. Op mijn telefoon werd er niet op het nummerbord getoetst. De persoon waar ik mee belde heeft geen geluiden gehoord.

Gezien ik niets deed en hij niets hoorde of deed leek het alsof iemand mijn telefoon afluisterde ofzo. Ik heb in ieder geval geen verklaring voor die geluiden.

Tijdens het gesprek viel de ander af en toe weg en bij hem was dat ook het geval met mij. Allebei de toestellen hadden gewoon vol bereik.

Weet iemand hoe deze geluiden veroorzaakt worden en wat er gaande is? Ik hoor er graag over!

Bedankt alvast voor het meedenken en groetjes van mij,

Dionne

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @xDionne ,
Huawei is ook een merk dat nu zwaar onder vuur ligt i.v.m. vermeende spionage-activiteiten, dus misschien wordt je telefoon wel afgeluisterd of gehacked🤔
Maar even zonder gekheid, je zou even bij de instellingen kunnen kijken of er geluiden aanstaan die je uit kunt zetten, bijvoorbeeld toets-tonen tijden het intypen van tekst etc.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +24

Hi Dionne, welkom op het forum. De vraag is of dit aan jouw toestel ligt of niet. Heb je dit altijd/vaker als je met iemand belt? Als je scherm zwart was zou dit niet mogen kunnen, dat betekent namelijk dat het scherm uitstaat end at het dus aan je gesprekspartner lag. Zo snel heb ik hier dus geen verklaring voor.

Ik was aan het zoeken op internet en kwam alleen deze post tegen met hetzelfde ding als ik heb. Ik hoorde vorige week voor de eerste keer ook toetsgeluiden tijdens het bellen en de andere kant hoorde het ook en wij alle twee hadden de mobiel op de luidspreker staan. Raakten niets aan. Ik heb ook een Huawei.

Wat kan dit nu zijn?

Reputatie 6
Badge +7

Er luisterde iemand mee die het gesprek zo interessant vond dat hij het doorverbonden heeft aan iemand anders.

 

 

Bedankt voor je intelligente antwoord.😁