Vraag

Trilfunctie samsung s7 werkt niet

  • 5 January 2019
  • 3 reacties
  • 1186 keer bekeken

Ik heb mijn samsung s7 nu bijna 2 jaar.
Ik heb deze vanaf het begin af aan al op stil staan. Ik heb toen de trilfunctie uitgezet.

Nou wil ik die dus weer aan zetten maar wat ik ook doe, hij trilt niet. Het lijkt mij erg sterk dat deze kapot kan zijn aangezien ik deze functie 1 of 2 keer heb gebruikt in 2 jaar tijd.

Is hier een oplossing voor?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Thomas, welkom op het forum! Het lijkt me ook sterk dat die functie kapot is. Ik vond deze (engelstalige) pagina met een hoop mogelijke oorzaken/oplossingen: Fix Samsung Galaxy S7 Not Vibrating on Text Messages [Guide] | Innov8tiv. Kun je eens kijken of de oplossing daar bij zit?

Als het echt niet werkt kun je het toestel even meenemen naar een KPN winkel. Vind een winkel bij jou in de buurt. Als mijn collega's het ook niet kunnen oplossen kan het toestel eventueel worden opgestuurd ter reparatie.
Joran bedankt voor je reactie.

Al die tips op die website werken helaas niet. Ik heb alles geprobeerd maar de oorzaak kan ik niet vinden.

Ik kan inderdaad de kpn winkel instappen maar opsturen gaat het niet worden. Ik heb die functie nooit gebruikt dus als ik dan moet betalen voor iets dat kapot is waar ik nooit gebruik van heb gemaakt, dat zie ik niet zitten.
Reputatie 7
Badge +28
Snap ik. Even meekijken is gratis natuurlijk 🙂

Ik durf niet te zeggen wat dan de oorzaak is. Een laatste optie kan een fabrieksreset van de telefoon zijn. Als het dan nog niet werkt kun je ervan uit gaan dat het een defect is en geen obscure instelling ergens. Het is de vraag of je die moeite wil doen als je de afgelopen twee jaar de trilfunctie niet hebt gebruikt. Zorg in ieder geval voor een goede backup, mocht je dit gaan proberen.

Reageer