Vraag

Uit het buitenland bestelde telefoon in NL gebruiken

• 20 maart 2018
  • 2 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo!

Ik sta te popelen om de S9+ te bestellen, alleen zie ik dat de kleur Titanium Grey niet beschikbaar is in Nederland. Ik vroeg me dan ook af of het mogelijk is om een uit het buitenland bestelde telefoon in Nederland te gebruiken en of dit niet tot technische problemen kan leiden.

Met vriendelijk groet,

Katirci

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Katirci, welkom op het Forum!
Een toestel uit het buitenland werkt in principe ook in Nederland, al moet je wel rekening houden met enkele zaken. Denk aan zaken als garantie en simlock. Toestellen vanuit de VS, China of Japan kunnen hier problemen mee geven, toestellen vanuit Duitsland of een ander EU land eigenlijk niet. Daarnaast moet je denken aan de invoerkosten: vanaf 22 euro betaal je BTW over je bestelling en vanaf 150 euro komen daar invoerrechten bij. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Dus al met al moet je misschien nagaan of dat allemaal de moeite waard is 😉
Reputatie 7
Badge +15
Verder zit je ook met netwerk compatibiliteit, elke regio gebruikt andere frequenties en regionale telefoons zijn geoptimaliseerd voor die regio.... Ik meende dat je 48 uur een simkaart uit de regio er in moet hebben gehad (en aan) voordat deze "Regio vrij" wordt. Er is een omweg namelijk een Unlock Code die via Samsung Korea opgevraagd moet worden (En hopen dat dit gebeurd...)

Reageer