Beantwoord

Unlock SIM Telfort

  • 1 April 2020
  • 4 reacties
  • 1345 keer bekeken

Ik heb een oude Siemens MC60.

Het 06 nummer is nu in gebruik op een ander mobieltje.

Voor de Siemens MC60 heb ik een nieuwe SIMCard gekocht.

Na installeren en intypen van de pincode krijg ik de boodschap: toestel geblokkeerd Netwerk Code. Vroeger zat er een Telfort SIMcard in dit mobiel. Blijkbaar heb ik een UNLOCK Code nodig.

Hoe kom ik die code te weten?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 April 2020, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Dát is best een oud ding. Simlock (beperking op provider en abo of prepaid) mag al ruim 10 jaar niet meer. Bij KPN zelfs al sinds medio 2004.  Er is ook al lang geen koppelverkoop (toestel/abonnement) meer.

Simlock was best streng. Was het bv Telfort prepaid dan kon (kan) Telfort abonnement al niet eens.

Helaas ben ik er totaal uit hoe je simlock eraf kan krijgen. I.i.g. zou dat bij elke telefoonwinkel moeten kunnen. Maar nu met de coronabeperkingen wordt dat wat lastig.

Ik het ‘t volgende gevonden. Misschien heb je er wat aan.

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/oude-toestel-mc60-siemens-van-telfort-unlock-nodig-54062

Hoi PeterG

De link naar Telfort werkt helaas niet meer.

Dus ik moet op een andere manier aan de code komen. Wie helpt?

Hier werkt de link naar dat topic op het forum van Telfort prima. Anders had ik ‘m ook niet gegeven.

De link naar de unlockcodes is uit de lucht (die bedoel je dus!). Telfort heeft geen mobiel meer, dat zal de reden zijn. En dat simlock er al ruim 10 jaar niet meer gebruikt worden.

En ach, het zal wsl toch niet lukken. Lees net dat bij unlocken de originele sim erin moet zitten.

Zoek er hier een uit zou ik zeggen. V.a. € 24,99

Bol.com gsm toestellen

Reputatie 7
Badge +30

Beste @LoisC, welkom! We bieden sinds begin dit jaar geen unlockcodes meer aan. Dit onder andere omdat simlock inderdaad al 10 jaar niet meer gebruikt wordt. Er zit in dit geval niets anders op dan een nieuw toestel te kopen, ben ik bang.