Vraag

Updates

Ik word er zo moe van dat mijn apparaat altijd zo snel niet meer compatible is. Allemaal leuk en aardig die updates van kpnitv maar ik was niet van plan om elk half jaar een andere tablet te kopen. Ben ik hier nu de enige in?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

21 reacties

Reputatie 7
En wij kunnen niet ruiken dat jij de boel vergeet af te melden.Dat moet je dan ook maar net weten. Heel actieve forumgebruikers weten dat maar of dat voor anderen ook meteen duidelijk is?!
Dat gezegd hebbende zie ik dat TS tot vandaag 't alleen maar gehad heeft over compatibiliteit en niet over een melding over teveel aangemelde apparaten. Dan had iemand 'm vast direct gemeld dat hij apparaten zou kunnen afmelden en hoe. Daar zijn op dit forum wel meer voorbeelden over te vinden.
Reputatie 7
Badge +18
Hoog tijd voor de iPhone x @ChrisWissink 😜 🤗 🐈
Het is bijna kerst Klaas, stuur met alle liefde mijn adres naar je op 🍎 🏷 📭

Geen probleem stuur je dan gelijk het geld even mee?
Plus de verzendkosten uiteraard. 😂 🤣 😁
P.S.
Cadeau-verpakking is extra 🐈
Reputatie 7
Badge +18
Ja, Dreekuh, de zaak begint al te bloeien.
Nog even en ik moet gaan uitbreiden 😎 😋

Uh de 2e bedoel je he?
@Justin_ Heeft ook al een dikke order geplaatst 😜 🤑 🤑 🤑
Reputatie 7
Badge +18
Wat zal ik hier nu op antwoorden...
Je hebt hier geen woord met een KPN-medewerker gesproken, wel met KPN-gebruikers (precies zoals jij dat bent).
En wij kunnen niet ruiken dat jij de boel vergeet af te melden.

Maar goed het belangrijkste is dat jij je gal even hebt kunnen spuien en weer met plezier van je tablet kunt genieten.🐈
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Prutje12
De technische ontwikkelingen gaan gewoon door naarmate de jaren vorderen. KPN is niet verantwoordelijk voor het huidige updatebeleid van fabrikanten. Inmiddels qua eisen op Android zitten we op versie 8.0. KPN ondersteund smartphones en tablets met Android 4.3 en hoger, 4.3 stamt inmiddels uit 2013 (4 jaar geleden) dus ieder half jaar lijkt me niet helemaal juist. KPN moet ook door met de ontwikkelen van de apps en hebben ook eisen van de aanbieders van die tv zenders dat hun streams goed beveiligd worden tegen illegaal kopiëren.
Reputatie 7
Badge +10
@Henk2304
Dit is inderdaad een fabel die al een aantal jaar door de wandelgangen giert. Het is wel een feit dat de tijd niet stilstaat en Apple haar software wel van steeds meer nieuwe foefjes en beveiligingen voorziet waardoor het wel wat meer druk uitoefent op oudere apparaten. Het is daarnaast ook zo dat gebruikers van het Beta programma vaker op een recentere iPhone wordt getest en zelden op een oudere iPhone, hierdoor kan het ook wel eens misgaan. Maar dit gebeurd niet bewust om aandeelhouders te voeren.

Zoals mijn iPhone 5s heeft nu de volgende software updates gehad :
- iOS 8
- iOS 9
- iOS 10
- iOS 11 ( Bij deze merk ik wel degelijk dat mijn iPhone trager is geworden, maar wat wil je voor een toestel uit 2013) Maar niet zo dat het onbruikbaar is, moet gewoon wat meer geduld hebben.
Reputatie 7
Badge +10

Geen probleem stuur je dan gelijk het geld even mee?
Plus de verzendkosten uiteraard. 😂 🤣 😁
P.S.
Cadeau-verpakking is extra 🐈

''ca·deau (het; o; meervoud: cadeaus; verkleinwoord: cadeautje)
iets cadeau geven als geschenk''
Dan mag je geen geld vragen 💶
Reputatie 7
Badge +12
Betaal een paar tientjes meer voor een Apple iPad 2017 en je bent gegarandeerd van langere ondersteuning dan welke Android tablet dan ook.
Reputatie 7
Wel fijn hè Klaas, je hebt amper een online (KPN forum) postorder-speculaastaart-bedrijf gestart of de 1e @ChrisWissink stuurt al een bestelling. 😁
Reputatie 7
Ik heb er geen verstand van wat ik moet kopen in een winkel maar vond dat zolang hij nog in de winkel te koop is er toch ook nog ondersteuning voor moet zijn.Dat is een misvatting. Van de consument wordt verw8 dat hij zich oriënteert op de markt voor hij iets koopt en hij is daarom zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn aankoopbeslissingen. Alleen als je aan de verkoper expliciet hebt gevraagd of de tablet ook voor langere termijn geschikt zou zijn voor de KPN-app en de verkoper dat expliciet bevestigd had, had je bij de verkoper verhaal kunnen halen, maar die had je dan waarschijnlijk een nieuwere (duurdere) tablet aanbevolen.
KPN is niet verantwoordelijk voor de privéapparatuur waarmee jij gebruik wilt maken van jun diensten.
Reputatie 7
Naar ik heb begrepen is Apple ook geen charitatieve instelling en kunnen nieuwe versies van iOS weliswaar nog een tijdje ook op oudere modellen geïnstalleerd worden, maar daarvoor lever je dan vaak wel performance in.
Reputatie 7
Dat het Apples enige doel is om geld te verdienen (en daarmee de aandeelhouders tevreden te houden), net als Microsoft, Google etc.

Ik hoor van collega's om mij heen overigens andere geluiden, Een al wat ouder toestel kan óf de laatste iOS versie niet meer installeren óf wordt daardoor onwerkbaar traag. Maar goed, ik weet dat niet uit eigen ervaring: ik heb geen Apple, dat kan/wil ik niet betalen 😉
Reputatie 7
Badge +18
Reputatie 7
Dan verkoopt die winkel wel oude meuk als dat nog lager is dan Android 4.3 . Of is 't een refurbished?
Reputatie 7
Badge +10
De laatste die we hebben gekocht is van net voor de grote vakantie dit jaar en nu al niet meer compatible. Ik heb er geen verstand van wat ik moet kopen in een winkel maar vond dat zolang hij nog in de winkel te koop is er toch ook nog ondersteuning voor moet zijn. Dus dat half jaar klopt bij deze tablet wel degelijk.

Dat is wel gek, wat voor tablet is dit als ik vragen mag?
Reputatie 7
Badge +10
Het is bijna kerst Klaas, stuur met alle liefde mijn adres naar je op 🍎 🏷 📭
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Prutje, welkom op het forum! Fijn dat je probleem inmiddels verholpen is en dat je weer op je tablet televisie kunt kijken. :)

Je startte dit topic met het volgende bericht: Ik word er zo moe van dat mijn apparaat altijd zo snel niet meer compatible is. Allemaal leuk en aardig die updates van kpnitv maar ik was niet van plan om elk half jaar een andere tablet te kopen. Ben ik hier nu de enige in? Ik begrijp wel dat de andere gebruikers niet gelijk doorhadden dat het probleem veroorzaakt werd door teveel aangemelde apparaten. 😉 Dat heeft in mijn ogen niet veel te maken met slechte service.

Verscheen er niet een foutmelding in beeld bij het openen van de iTV app op jouw tablet? Want dat zou in dit soort gevallen uiteraard erg handig zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan geef ik dit door aan de ontwikkelaars van onze iTV App. 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Dat is een bewezen fabel. Apple apparaten worden niet trager door updates. Wat wel een feitelijke constatering is, is dat Apple het langs haar producten ondersteund. Ik heb geen flauw idee wat dit met een charitatieve instelling te maken heeft.
Reputatie 7

Uh de 2e bedoel je he?
@Justin_ Heeft ook al een dikke order geplaatst 😜 🤑 🤑 🤑

Nope, onder vermelding van, @ChrisWissink stuurt met liefde zijn adres.

In het geval van @Justin weet ik het niet, verwacht ik ook niet maar stel....Alberto Stegeman gevalletje..... 😀
Wie weet komt ook nog Rob Geus langs..... 🐈

@Prutje12
Werkte het maar als bij een auto nietwaar?
De laatste die we hebben gekocht is van net voor de grote vakantie dit jaar en nu al niet meer compatible. Ik heb er geen verstand van wat ik moet kopen in een winkel maar vond dat zolang hij nog in de winkel te koop is er toch ook nog ondersteuning voor moet zijn. Dus dat half jaar klopt bij deze tablet wel degelijk.
We zijn er in de tussentijd achter gekomen wat er aan de hand was. Lang leve google! Er waren te veel apparaten aangemeld. Dus enkele apparaten die we niet meer hebben afgemeld en nu doet alles het weer. Zeer slecht dat kpn dit advies niet kan geven. Slechte service!!! Er maar vanuit gaan dat we oude apparatuur hebben zonder door te vragen. Daarbij wil ik ook vermelden dat je je in de winkel laat voorlichten omdat je er geen verstand van hebt. Dus dat het dan je eigen schuld zou zijn vind ik kul. Het is echt niet de goedkoopste die we hebben gekocht. Ik had ook geen merk genoemd.

Reageer