Beantwoord

verbinding Samsung S7 met printer

  • 15 August 2019
  • 3 reacties
  • 311 keer bekeken

Ik krijg geen verbinding met mn Samsung S7 met mn Brother printer. Zitten beide op hetzelfde Wifi netwerk.
Sinds 1 april KPN klant- voorheen geen verbindingsprobleem bij Telfort. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 August 2019, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @GerardR
Je zult bij verandering van provider ook het SSID en het wachtwoord van de wifi moeten aanpassen, anders gaat het niet werken.
Kijk in de gebruiksaanwijzing van je printer hoe je dat moet instellen.
Het SSID en het wachtwoord staat achterop de Experiabox.
Instellen van printer (SSID en ww) had ik al gedaan. Mn S7 zegt dat ik er voor moet zorgen dat de optie "privacyscheiding op het Wifi toegangspunt/router" op 'uitgeschakeld ' moet staan. Waar en hoe te doen ?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Gerard, ik denk dat je het beste de printer even volledig kunt herinstalleren volgens de handleiding. Dan ben je alle eventuele restjes van de Telfortgegevens kwijt en zou het goed moeten gaan.

Wat betreft privacyscheiding, ik heb even gekeken op de website van Brother en daar staat dit:
Privacy Separator (AP- of clientisolatie)
Met Privacy Separator (AP- of clientisolatie) worden alle draadloze apparaten die met uw WLAN-toegangspunt/-router zijn verbonden geïsoleerd gehouden. Dit betekent dat de draadloze apparaten geen verbinding kunnen maken met de andere apparaten in uw draadloze netwerk en dus geen gegevens kunnen verzenden naar en ontvangen van die andere apparaten.

Wanneer Privacy Separator (AP- of clientisolatie) is ingeschakeld, kunnen uw draadloze apparaten, zoals uw computer en printer, niet met elkaar communiceren. Als u een verbinding wilt opzetten tussen uw printer en andere apparaten, moet u uw WLAN-toegangspunt/-router anders instellen en Privacy Separator (AP- of clientisolatie) uitschakelen.


Dat is niet iets dat de Experia Box heeft, dus ook niet iets dat je kunt uitzetten.

De Experia Box V10 heeft iets wat er op lijkt, namelijk de optie tot gastnetwerk. Die staan alleen standaard uit. En, omdat jij net over bent naar ons verwacht ik ook dat je een V10A hebt, waarbij dit in z'n geheel niet van toepassing is.