Vraag

Verificatie fout WiFi Samsung

• 1 december 2017
  • 2 reacties
  • 19607 keer bekeken

Hi,

Bij mij thuis hebben we een Experia box v10. Nu heb ik het probleem dat ik telkens een verificatie fout krijg van de wifi op mijn Samsung Galaxy S6. Als ik de wifi uit en dan weer aan doe op mijn mobiel heb ik even verbinding (van verschillende lengtes) en vervolgens krijg ik weer een verificatie fout, moet hem weer aan en uit doen om de wifi weer terug te krijgen. Heb alles al aan en uitgezet, maar helaas geen succes. Bij andere wifi netwerken heb ik niet dit probleem. Laptop etc ook geen probleem. Is dit een bekende fout? Is er ook een oplossing voor? Mijn mobiele gegevens gebruik zal je dankbaar zijn.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

2 reacties

Tot nu toe werkt deze oplossing voor mij. Ik hoop dat hij nu op de Wi-Fi blijft want me bundel vond het vorige maand niet zo leuk
Reputatie 3
Badge +1
Hi Julia,

Wat irritant dat jouw toestel problemen heeft met wifi in huis. Andere apparaten in huis hebben wel een goede verbinding begrijp ik, en op andere wifi netwerken kun je wel gewoon verbinding maken. Dat is goed om te weten want daarmee zijn al veel oorzaken uitgesloten. Het lijkt mis te gaan in de communicatie tussen de Experiabox en jouw toestel. Het eerste wat je kunt proberen is om de Experiabox even stroomloos te maken en om jouw toestel opnieuw op te starten. Controleer ook of er mogelijk een update beschikbaar is voor jouw toestel.

De V10 beschikt over wifi op 2,4 GHz en 5 GHz. Om uit te sluiten of jouw toestel mogelijk problemen heeft met een van de netwerken, stel ik voor dat je de naam van het 5 GHz netwerk verandert. Dan kun je handmatig kiezen tussen de twee netwerken. Ik ben benieuwd of de wifi beter werkt op 1 van de netwerken!

Wil je deze stappen volgen?
1 Zorg voor een verbinding met de KPN Experia Box. Dit kan zowel draadloos als met een ethernet- of netwerkkabel zijn.
2 Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
3 De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN)
Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
Of vul het eerder gekozen wachtwoord in.
Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je met de stappen op http://k.pn/aeuAMC
4 Klik in de zwarte menubalk op [WiFi]
5 Klik links op Geavanceerd
In het scherm waar je nu zit, kun je de netwerknaam en het wachtwoord van je netwerk aanpassen. Wil je het 5GHz een andere naam geven dan het 2,4 GHz netwerk?

Probeer vervolgens de verbinding met beide netwerken om te zien of mogelijk één van de twee beter werkt. Ik hoor graag je bevindingen!

Reageer