Beantwoord

Verificatiefout wifi netwerken Samsung S6 sinds laatste update

• 18 januari 2018
  • 6 reacties
  • 2988 keer bekeken

Ik heb een samsung galaxy s6. Na de laatste software update lukt het niet meer om op bekende wifi te komen (verificatiefout). Dit speelt niet op 1 modem, maar bij alle wifi die reeds bekend waren maar ook waar ik nieuw bij aanmeld. Na opnieuw opstarten werkt wifi een paar minuten, daarna weer een verificatiefout. Speelt al sinds eind december. De tip die ik gevonden had om in geavanceerde instellingen [Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand] uit te zetten heeft een dag gewerkt, maar heeft nu geen effect meer. Help!
icon

Beste antwoord door Joran 22 januari 2018, 12:54

Specifiek over dit toestel ontvangen we meer meldingen. Het heeft mogelijk te maken met de Chromecast-software op Android toestellen in combinatie met de Experiabox V10, mogelijk ook met andere modems. Deze Cast-software wordt ook gebruikt als je geen Chromecast in huis hebt. Om dat op te lossen is een update van de Play Store Services uitgebracht die sinds donderdag gefaseerd wordt verspreid. Hou de applicatie updates van je toestel in de gaten. Zie ook de meest recente update op Last van een WiFi-storing met je Experia Box V10 ?

@HaeMeS @morice: Bij jullie vermoed ik dat dit het probleem is, ik zie dat jullie de V10 hebben. Hou ook het gelinkte topic in de gaten voor updates.

@dop: Ik weet niet of jij vaste diensten van KPN hebt en of dit bij jou van toepassing is. Het probleem lijkt wel breder te zijn dan alleen de Experiabox V10. Hou dus in ieder geval een update in de gaten van de Play Store services.
Bekijk origineel

6 reacties

Android 7.0 Buildnummer NRD90M.G920FXXS5EQL6.
Hier hetzelfde, kpn met samsung s6, zelfde android en build nr dus lees graag mee met de antwoorden.
Ik heb ook hetzelfde probleem met de samsung S6. Bij uit en aanzetten van wifi wordt er wel opnieuw verbinding gemaakt. Er treedt echter een verificatiefout op na enkele minuten.
Reputatie 7
Badge +28
Specifiek over dit toestel ontvangen we meer meldingen. Het heeft mogelijk te maken met de Chromecast-software op Android toestellen in combinatie met de Experiabox V10, mogelijk ook met andere modems. Deze Cast-software wordt ook gebruikt als je geen Chromecast in huis hebt. Om dat op te lossen is een update van de Play Store Services uitgebracht die sinds donderdag gefaseerd wordt verspreid. Hou de applicatie updates van je toestel in de gaten. Zie ook de meest recente update op Last van een WiFi-storing met je Experia Box V10 ?

@HaeMeS @morice: Bij jullie vermoed ik dat dit het probleem is, ik zie dat jullie de V10 hebben. Hou ook het gelinkte topic in de gaten voor updates.

@dop: Ik weet niet of jij vaste diensten van KPN hebt en of dit bij jou van toepassing is. Het probleem lijkt wel breder te zijn dan alleen de Experiabox V10. Hou dus in ieder geval een update in de gaten van de Play Store services.
Ik heb hier nog steeds last van op mijn school mijn codes etc. Zijn goed maar ik krijg de hele tijd verificatiefout.
Reputatie 7
Badge +14
Hi Scottk, welkom op het forum! De situatie die hierboven staat is inmiddels opgelost, daardoor klinkt het meer als de communicatie tussen jouw telefoon en het netwerk van de school.
Wat je kunt doen is het schoolnetwerk laten vergeten op de telefoon, het toestel herstarten en opnieuw verbinding proberen te maken. Op die manier worden alle tijdelijke bestanden die zich met de verificatie bemoeien ook verwijderd, waardoor je met een schone lei begint. Ik hoor het graag van je!

Reageer