Beantwoord

Video/beeldbellen

  • 2 April 2020
  • 23 reacties
  • 295 keer bekeken

Het video bellen met mijn Samsung S7 lukt niet. Wanneer ik zelf iemand probeer te bellen krijg ik de melding dat video bellen naar dat nr niet mogelijk is en andersom krijgt de ander dezelfde melding. Hoe kan dit? 

Ik had op het forum al het eea gelezen over dat je dan op je toestel voLTE/4G bellen moet uitzetten, maar deze optie staat bij mij niet tussen de instellingen.

Via Whatsapp beeldbellen lukt ook niet. 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door MirjanL 16 April 2020, 16:57

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MirjanL. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om te videobellen, helemaal in de tijd. Het klopt dat je de optie om VoLTE/4G niet kan vinden tussen de instellingen. Jouw toestel ondersteund deze functie niet. Zou je eens willen proberen om een videogesprek te starten met een WiFi verbinding en heeft degene die jij wilt bellen een goede verbinding met internet?

Via Wi-Fi lukt ook niet. De ander kon wel met iemand anders een videogesprek starten, dus het lijkt er op dat het probleem echt bij mijn toestel of verbinding ligt.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te stoppen om te testen of het dan wel werkt? Op deze manier kunnen we bekijkenof het aan het netwerk ligt of aan het toestel.

Het is me helaas niet gelukt om met mijn simkaart in een andere telefoon te testen, maar ongeveer twee jaar geleden kon ik met mijn oude telefoon (een Samsung S6 edge) wel gewoon video/beeldbellen (niet via whatsapp). Dat was met exact dezelfde simkaart, telefoonnr en abonnement als wat ik nu heb. Alleen dus wel met een ander toestel.

Reputatie 7
Badge +21

Dan verwacht ik dat er toch een instelling verkeerd staat in jouw toestel. Jammer dat je jouw simkaart niet in een ander toestel kan testen, want dan wisten we het zeker. Zou je nog willen testen of videobellen via Facebook of een andere app ook niet lukt? Je kan bijvoorbeeld de app ‘Hangouts’ installeren en testen.

Via Facebook beeldbellen lukt wel. Alleen hebben de personen waarmee ik graag zou willen video bellen geen Facebook account of de app Hangouts, dus het zou fijn zijn wanneer het toch via Whatsapp of het gewone beeldbellen zou kunnen.

Ik heb inmiddels mijn simkaart alsnog in een oud toestel kunnen testen. Hetzelfde toestel als wat ik twee jaar geleden heb gebruikt om mee te video bellen, maar ook met dat toestel lukt het nuniet om te video bellen.

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat het via Facebook wel werkt, dan zit het probleem in ieder geval niet in jouw camera. Kan je wel videobellen (whatsapp) met een andere persoon?

Nee via Whatsapp werkt het video bellen niet.

Reputatie 7
Badge +21

Heel vreemd, dit is niet iets wat wij vanuit KPN kunnen blokkeren of deblokkeren. Zou je in de instellingen van Whatsapp willen kijken of bij “Data- en opslaggebruik” Beperkt datagebruik aan staat? Zo ja, wil je deze optie dan uitschakelen? Als dit het probleem ook niet verhelpt dan kan je misschien Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren, wellicht verhelpt dat het probleem. Mocht het dan nog niet lukken, dan zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met Samsung. Laat je mij weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +21

Zou je ook willen bekijken of Whatsapp de juiste toegangsrechten heeft? Instellingen→ App→ Whatsapp. Controleer of camera en microfoon onder "Toegestaan” staat. Als dit niet het geval is kan je het hier aanpassen. 

https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?hl=nl

 

 

Die staan allemaal op toegestaan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Welke versie van Whatsapp heeft u?

Klik bij instellingen op "Help" en vervolgens "Over".

 

Versie 2.20.108

Reputatie 7
Badge +24

Ok, dat is nog best recent.

Klopt.

Reputatie 7
Badge +21

Heel vreemd dat het niet werkt. Ik heb hier eerlijk gezegd geen antwoord meer op, volgens mij hebben we alle mogelijke oplossingen wel gehad. Is het misschien een idee om contact op te nemen nemen met Whatsapp of Samsung?

Ga ik doen. In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe.

Reputatie 7
Badge +21

@MirjanL Graag gedaan. Laat je ons weten hoe het afloopt? 

Doe ik!

Het is opgelost. Het had te maken met een andere app die gebruik maakt van een VPN verbinding. Ik heb deze app nu uitgeschakeld waarmee het opgelost is.

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat het inmiddels opgelost is. Dat had ik vanuit hier niet kunnen bedenken. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Doe ik. Bedankt voor de hulp en het meedenken!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @MirjanL:relaxed:

Reageer