Beantwoord

Video bellen met s9+

Iemand een idee hoe je met een s9+ een contact kan video bellen?
Krijg melding dat een video oproep doen niet mogelijk is.
Maar kan wel video gebeld worden.
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 november 2018, 18:47

Dat is jammer. Ik ben in het vorige bericht één ding vergeten. Videobellen wil niet in combinatie met VoLTE. Je kan in het toestel controleren of het aan of uit staat, via instellingen, mobiel netwerk, netwerkmodus. Zorg er dan voor dat die op 2G/3G staat en niet op 2G/3G/4G. Staat dit uit, kan ik het nog controleren in ons systeem. Het moet namelijk ook bij ons op het netwerk uitgeschakeld zijn. Ik kijk het graag voor je na als het nodig is. Wil je daarvoor het 06-nummer, je postcode + huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Katootje, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat lastig dat je zelf niet kan videobellen, maar het wel binnenkrijgt.. Op welke manier probeer jij het? Via contacten, of bel je via Whatsapp? En gebruik je op dat moment WiFi of het mobiele netwerk van KPN?

Als ik hier even op zoek, komt de volgende instelling naar voren:
  • Tik vanuit een startscherm op Telefoontelefoonpictogram (linksonder)
  • Opmerking: als dit niet het geval is, veegt u omhoog of omlaag vanuit het midden van het scherm en tikt u vervolgens op Phone icon
  • Tik op het Menupictogram (rechtsboven)
  • Tik op Instellingen
  • Tik in het gedeelte Videogesprekken op de schakelaar Video Bellen om Inschakelen in of uit te schakelen
  • Opmerking: HD-stem moet zijn ingeschakeld om videobellen in of uit te schakelen
  • Indien gepresenteerd, bekijk de melding en tik vervolgens op OK om te bevestigen

Wil je controleren of dit bij jou ook naar voren komt, en of deze aan staat of uit stond? Ik hoor graag van je!
Hoi, Ik probeerde het vanuit mijn telefoon lijst. Via whatsapp lukt het wel.
Heb bij instellingen gekeken maar zie daar niets over video gesprekken staan...
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer. Ik ben in het vorige bericht één ding vergeten. Videobellen wil niet in combinatie met VoLTE. Je kan in het toestel controleren of het aan of uit staat, via instellingen, mobiel netwerk, netwerkmodus. Zorg er dan voor dat die op 2G/3G staat en niet op 2G/3G/4G. Staat dit uit, kan ik het nog controleren in ons systeem. Het moet namelijk ook bij ons op het netwerk uitgeschakeld zijn. Ik kijk het graag voor je na als het nodig is. Wil je daarvoor het 06-nummer, je postcode + huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Reputatie 7
Badge +19
@Katootje, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of het probleem opgelost is, of dat je het bericht nog niet gezien had? 😉

Reageer