Vraag

Voicemail menu reageert niet op toets 1

  • 11 July 2019
  • 14 reacties
  • 2199 keer bekeken

Hallo
Ik heb berichten in mijn voicemail en die wil ik graag afluisteren. Als ik de voicemail afluister krijg ik te horen dat ik een 1 moet toetsen om verder te gaan ik doe dat telkens maar ik kom niet verder in het menu! Wat moet ik doen om mijn berichten te luisteren??

Groeten gekelien

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Geek, welkom hier.

Dat is vreemd, gaat het hier om je vaste of mobiele nummer? Mag ik ook weten welk toestel jij gebruikt? Het lijkt erop dat de optie die je intoets niet wordt herkend.

Zou je het volgende willen testen? Als je naar 0800 0402 (gratis) belt wordt er gevraagd om 1 in te toetsen voor mobiele telefonie. Herkent het menu op dat moment wel de keuze 1 als je dat indrukt met je telefoon? Dit om te achterhalen of het overal gebeurt of alleen bij voicemail.
Hallo

Het gaat om een mobiel toestel. Ik heb een Samsung s9.
Ala ik het nummer bel wat u doorgeeft en nummer 1 in het keuze menu indruk dan gaat het wel door naar volgende keuze menu.

Groeten Gekelien
Reputatie 7
Badge +24
Dit is heel bijzonder. Wat krijg je dan te horen?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Ik krijg nog steeds het zelfde te horen!
Toets 1 om verder te gaan. Welke gegevens ben je nog nodig?
Reputatie 7
Badge +24
Je mobiele nummer waar het om gaat graag in je profiel.
Mijn nummer is *****
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Ik kan hier niets raars op vinden. Ik neem aan dat je naar 1233 belt? Heb je een mogelijkheid om de simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en dan weer proberen of hij de 1 herkent? Ik probeer te achterhalen of dit aan de simkaart ligt of toestel.

Je zou ook de Voicemail App kunnen proberen van KPN als alternatief.
Ja ik bel naar 1233. Ik heb de app gedownload maar de vorige berichten kan ik hierop ook niet luisteren!
Reputatie 7
Badge +24
Dan is het in ieder geval handig voor de toekomst. Probeer het even zoals aangegeven met een ander toestel indien mogelijk. Anders kun je ook nog een KPN winkel bezoeken om het in een ander toestel te testen of te luisteren.
Oké bedankt voor de reactie!!
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan uiteraard.

Beste Geek,

Ook ik krijg dit bericht op mijn voicemail. Het komt van een nummer 020-2143661. Dat is een nummer, dat door Google als verdacht wordt aangemerkt.
Het is kennelijk de bedoeling, dat je het nummer terugbelt en dan krijg je dat bandje: Toets 1 om verder te gaan. Als je dat doet, bel je waarschijnlijk met een duur buitenlands betaalnummer.
(Overigens: vroeger was toets 1 een manier om direct vanuit voicemail naar het nummer te bellen dat de voicemail had geplaatst).

Hallo,

Ik heb inderdaad hetzelfde. Ik werd dagelijks gebeld door een nummer die als 'mogelijk spam' werd aangegeven. Ik heb nummer geblokkeerd en nu spreken ze mijn voicemail in. Hierbij werd ook een bandje afgespeeld en meerdere keren herhaald, klik op toets 1 om verder te gaan. Ik heb het bandje afgeluisterd en toen werd er gezegd dat dat mijn voicemail was. Ik klik in ieder geval voor de zekerheid niet op 1, aangezien ik het niet vertrouw. 

@JanineM96 

Ik klik in ieder geval voor de zekerheid niet op 1, aangezien ik het niet vertrouw. 

Het beluisteren van je berichten op je voicemail kan geen enkele kwaad.