Beantwoord

Vraag simvergrendeling huawei p30 lite

  • 5 January 2020
  • 8 reacties
  • 774 keer bekeken

Hoi ik heb even een vraag. 

Ik Heb sinds kort de huawei p30 lite maar als ik hem snachts opgeladen heb dan moet ik s ochtends mijn telefoon ontgrendelen met de sim code voor ik hem kan gebruiken. 

Hoe kan ik dit aanpassen en is dit een standaard instelling? Via Google heb ik niet echt het antwoord kunnen vinden vandaar dat ik de vraag hier stel

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door Tycha 5 January 2020, 21:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wendy1989 

Normaal gesproken moet de pincode van de simkaart alleen ingevoerd worden bij het (opnieuw) aanmelden bij het netwerk. Maar dan is het toestel uitgeschakeld geweest of op "vliegtuigstand". Kan dat het geval zijn? Of is het anders de eventuele schermvergrendeling via code, wachtwoord e.d. ?

De telefoon heeft niet op vliegtuigstand gestaan en ook niet uitgeschakeld geweest 

Het is echt s ochtends als ik wakker wordt en hij is in zijn geheel opgeladen 

als ik s ochtends mijn telefoon  wil gebruiken staat er ook sim ontgrendelen en is mijn achtergrond anders als wat ik heb ingesteld ( ik krijg de originele blauwe achtergrond van huawei te zien) en niet mijn zelf ingestelde foto die zie ik pas na ontgrendelen sim

 

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Wendy1989 

 

Hier staat hoe je het moet instellen, misschien vind je daar een mogelijkheid,om het uit te zetten,zie https://consumer.huawei.com/nl/support/how-to/newbie-guide/nl-nl00441889/

 

Zie ook https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/huawei/p30-lite-dual-sim-model-mar-lx1a/topic/beveiliging-en-ouderlijk-toezicht/hoe-wijzig-ik-mijn-sim-pin-code

 

Reputatie 7
Badge +21

 

Dag @Wendy1989 

Ik heb zelf geen Huawei, dus ken niet de eventuele “eigenaardigheden” :wink: daarvan, maar het moeten ontgrendelen van de simkaart duidt op een herstart van de telefoon.

Kent deze telefoon misschien (zoals mijn Samsung in Apparaatonderhoud → Geavanceerd) de optie “Automatisch opnieuw opstarten” ? Als die aanstaat, zou dat het verschijnsel kunnen verklaren.

Kijk ook eens bij “Info telefoon” → “Status” naar de Bedrijfstijd, hoe lang de telefoon aan staat.

Anders? Ik heb helaas geen idee :thinking:

@Tycha ik heb nu geprobeerd bij geavanceerde instellingen  mijn pin bij ontgrendelen bij gebruik telefoon uit te zetten. Bij het opnieuw opstarten was de pincode van de sim vereist

Even afwachten of het morgen ook zo nog is dan weet ik of dat gewerkt heeft. mocht het niet zo zijn dan laat ik het wel weten 

Reputatie 7
Badge +11

Prima,ben benieuwd @Wendy1989 

@Tycha het is gelukt! Dank je wel 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Wendy1989, welkom! Wat fijn om te lezen dat het met de hulp van de toppers hierboven gelukt is :-).