Vraag

Wachtwoord in vergrendelscherm

• 30 december 2017
  • 3 reacties
  • 142 keer bekeken

Plots is het vegen in vergrendelscherm veranderd in vragen van een wachtwoord. Dit vraagt toest Samsung s4 nu na elke keer standby. Hoe kom ik terug bij de veegfunctie?
In instellingen is dit niet te wijzigen, ook kpn en samsung kunnen niet helpen.

3 reacties

In principe is de meest effectieve maar ook een lastige oplossing een harde reset via de knoppen. Ik mag er vanuit gaan dat je een back-up hebt?
  • Toestel uit
  • power knop, volume up, home toets tegelijkertijd indrukken tot de recovery mode verschijnt. Knoppen loslaten
  • In het menu dat verschijnt... Wipe data/factory reset selectie met volumeknop, bevestigen met power knop. Je ziet dan dat het terugzetten (wissen) gebeurt.
  • Daarna verschijnt weer menu. Met power knop - - reboot system now selecteren

Telefoon start opnieuw op en je begint met een schone lei, je toestel is als nieuw.
Daarna moet je dus je toestel weer instellen, account en dergelijke.

Succes.
Fijne jaarwisseling, goed 2018
Dreekuh
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Raya! Is de optie voor "Vegen" grijs bij Instellingen > Beveiliging? Er zijn een aantal mogelijke oorzaken hiervoor. Ik baseer me op deze engelse site: Lock screen won't reset to swipe from numeric. Ik zal hier (eventueel voor andere lezers) een vertaling geven:

• Exchange E-mail: Er is een programma geïnstalleerd dat een hoge beveiliging vereist. Een e-mailaccount via Exchange is hiervan een voorbeeld, veel gebruikt voor zakelijke e-mail. De systeembeheerder kan eisen stellen aan de beveiliging van de telefoon voor hier gebruik van kan worden gemaakt. Dat kan door middel van een pincode, wachtwoord of patroon.
  • Apparaatbeheerders: Controleer bij Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders of er apps zijn aangevinkt. Een of meerdere daarvan kunnen een beveiliging vereisen.
  • Apparaatversleuteling: Als de telefoon is versleuteld (Instellingen > Beveiliging > Telefoon versleutelen) is een beveiliging ook vereist, anders heeft het versleutelen geen meerwaarde.

Ik ben benieuwd of het goede antwoord hier tussen zit!
Reputatie 7
Badge +28
@Raya: Ik ben benieuwd of je dit probleem hebt kunnen oplossen met deze stappen. Laat het weten als dat niet het geval is, dan zoeken we verder 🙂

Reageer