Beantwoord

Wel beeld geen geluid bij videobellen

  • 31 March 2020
  • 12 reacties
  • 3773 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Via Hangouts en Skype wel beeld en geen geluid. Voor de rest lukt videobellen helemaal niet. Er wordt gezegd dat mijn netwerkprovider de oproep blokkeert. Gisteren de toestelhulp gebruikt, 3 kwartier in een chat met een KPN medewerker, niet verder gekomen. Ik heb 4G uitgezet

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door arvita 16 April 2020, 14:20

Bekijk origineel

12 reacties

Net mijn oude telefoon geprobeerd, daar werkt het wel

 

Het symbool video staat er wel. Skype doet het inmiddels. Bij Hangouts wel beeld maar ze horen mij niet. Bij Whatsapp kan ik niet bellen of beeldbellen omdat gezegd wordt dat mijn netwerk dit blokkeert

Reputatie 6
Badge +9

Dag @arvita. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je problemen ervaart met (video)bellen. Ik lees dat alle apps op je oude toestel wel naar behoren werken en Skype inmiddels ook werkt via je nieuwe toestel. Als je geluid verder gewoon werkt, dan zit het geluidsprobleem hoogstwaarschijnlijk in je Hangouts-instellingen.

Wat WhatsApp betreft: krijg je de melding dat WhatsApp spraakoproepen door je provider worden geblokkeerd? Kun je wellicht een screenshot delen van de melding die je krijgt? En verder zou ik je willen vragen om WhatsApp eens van je toestel te verwijderen, het opnieuw te installeren en WhatsApp opnieuw in te stellen. Gaat het daarna wel goed?

Net Whatsapp er af gehaald. Telefoon uit en weer aan en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb toegang verleend tot alle media maar helaas werkt het nog steeds niet

 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @arvita. Wat voor merk en type toestel heb je precies? Wil je ook “Gegevensbesparing” eens uitzetten via Instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik → Gegevensbesparing? Wat je verder nog kunt proberen, is om je toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maak voor je dat doet wel een back-up van je bestanden! 

Ik heb een Samsung Galaxy A70. Gegevensbesparing stond al uit. Terug naar fabrieksinstellingen doe ik nu niet, ik heb teveel belangrijke dingen op het toestel staan.

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @arvita. Als je toestel verder ook voorzien is van de laatste updates (zowel WhatsApp als je toestel zelf), dan zou ik je toch adviseren je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Anders zou je eens kunnen testen of je wel kunt bellen via een ander WiFi-netwerk. Op die manier kunnen we checken of het te maken heeft met firewall-en beveiligingsinstellingen in je modem.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @arvita. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd of je inmiddels ook via WhatsApp kunt (video)bellen. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan lees ik het graag.

Het is inmiddels gelukt door VPN uit te zetten. Die gebruik ik voor een app om cadeaubonnen te verdienen. Dat kan dus niet meer, jammer.

Reputatie 6
Badge +9

Het lijkt er dan op dat je verbinding had met een VPN-locatie waar WhatsApp geblokkeerd wordt. WhatsApp is niet ontworpen voor gebruik met een proxy of VPN-diensten, dus zij kunnen ook geen ondersteuning bieden voor deze configuraties. In ieder geval goed om te lezen dat het nu werkt. 

Reageer