Vraag

Welke apps zijn echt nodig?

• 30 maart 2018
  • 1 reactie
  • 556 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal
Dit is waarschijnlijk een nogal onbenullige vraag, maar welke telefoon apps heb je nu echt nodig. om hem goed te laten functioneren. ?
Hiermee bedoel ik: installeert een producent ( in mijn geval Samsung ) niet die apps die voldoende zijn om een telefoon dat te laten doen wat hij behoort te doen. zonder alle toeters en bellen ?
Ik vraag dit omdat ik mijn telefoon wel vaak moet opladen en ik volgens mij nogal wat van die toeters heb.
Heb ik wel een schoonmaker nodig en komt die niet al op de telefoon uit de fabriek ? ( dit is natuurlijk maar een voorbeeld; er zijn er vast wel meer )

Wat heb je nu echt nodig en waar kun je vinden wat de producent standaard heeft geinstalleerd en blijkbaar voldoende vindt of heb je daadwerkelijk meer nodig ?
Ik weet dat dit geen erg specifieke vraag is, maar hoop dat iemand begrijpt dat ik eigenlijk alleen de essentiele apps op mijn telefoon wil overhouden.
( Samsung J3 2016 )

Groeten
Peter.

*Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter te vinden is.

1 reactie

Reputatie 7
Veel telefoon producenten installeren "af fabriek" een aantal apps die voor velen helemaal niet interessant zijn. De zogenaamde "bloatware". Gelukkig zijn er ook leveranciers die zelf geen of weinig bloatware installeren of er voor zorgen dat die bloatware eenvoudig verwijderd kan worden.

Vraag is natuurlijk ook wat jij verstaat onder "goed functioneren". Is goed functioneren dat je er goed me kunt bellen of gaat het je juist om mail en Internet of zijn de sociale media juist belangrijk voor je.

Kijk ook eens goed waar dat accuvermogen allemaal aan besteed wordt. Als je namelijk je wifi aan laat staan terwijl er geen wifi verbinding opgezet kan worden, dan heb je daar een energieverspiller waar geen 10 apps tegenop kunnen.

Reageer